איש העסקים בני שטיינמץ שוחרר ממעצר בקפריסין

לאחר שנעצר ביום חמישי האחרון, בית המשפט בקפריסין הורה לשחרר בערבות את איש העסקים בני שטיינמץ • שטיינמץ נעצר בעקבות צו מעצר אירופי שהוצא ע"י שלטונות רומניה • לפי החלטת בית המשפט, הוא יתייצב בהמשך החודש להמשך ההליכים נגדו

בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse
בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse

בית המשפט בקפריסין הורה היום (ד') לשחרר את איש העסקים המיליארדר בני שטיינמץ בערבות, לאחר שנעצר בעקבות צו מעצר אירופי. שטיינמץ יתייצב בהמשך החודש בבית המשפט להמשך ההליכים נגדו.

מטעמו של שטיינמץ נמסר כי "הוא מברך על ההחלטה, והוא סמוך ובטוח כי בית המשפט בקפריסין יבין שלא היה צריך להוציא לפועל את צו המעצר האירופי, בשל הפגמים המשמעותיים שהוצגו בהליך המשפטי שבוצע ברומניה. זאת בדומה בהתאם למסקנה אליה הגיעו יוון, איטליה והאינטרפול בעבר". 

משפט נתניהו מתחדש היום: זה מה שיקרה בשנה הקרובה
בקשה לייצוגית נגד טריא: הערכת השווי במיזוג עם לוזון נדל"ן - שגויה

שטיינמץ נעצר ביום חמישי שעבר בעקבות צו מעצר אירופי שהוצא על-ידי שלטונות רומניה, זאת בשל עונש מאסר לחמש שנים התלוי ועומד נגדו מאז דצמבר 2020 בפרשיית הונאת קרקעות הנחשבת לפרשת השחיתות מהגדולות במדינה.

נגד שטיינמץ גם תלוי ועומד עונש מאסר למשך שנה וחצי בגין הרשעתו בשווייץ בעבירות שוחד לנשיא גינאה. באפריל השנה דחה בית הדין השוויצרי את רוב טענותיו של המיליארדר, אך הפחית את עונש המאסר שנגזר עליו משלוש שנים לשנה וחצי.

בעקבות ההרשעה ביקשו רשויות רומניה מהאינטרפול להוציא "הודעה אדומה" נגד שטיינמץ, כך שיעוכב בכל מקום באירופה שאליו יגיע. בהמשך בוטל הצו מעצר בשל אופן ההליכים ברומניה, שהיו ממניעים פוליטיים לפי דוח של האינטרפול. בנוסף, הוצא גם צו מעצר אירופי. בדצמבר 2021 נעצר שטיינמץ ביוון על בסיס צו זה, אך הרשויות ביוון דחו את בקשת הרשויות ברומניה להסגרתו, זאת נוכח הפגיעה בהליך הוגן ברומניה.