מניית סקייליין זינקה: במגעים למכור מלונות בארה"ב ב־255 מיליון דולר

חברת הנדל"ן של אלכס שניידר והכשרת הישוב פועלת לממש את רוב נכסיה • מנכ"ל החברה: "הפיכת הנכסים למזומנים תביא אותה לשווי בספרים, שגבוה בכ-175% ממחיר השוק הנוכחי"

נכס של סקייליין - Deerhurst / צילום: Skyline Investments
נכס של סקייליין - Deerhurst / צילום: Skyline Investments

חברת הנדל"ן סקייליין  פועלת למימוש עיקר נכסיה והפיכתה לבעלת קופת מזומנים גדולה: החברה הודיעה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת כל בתי המלון שלה בארה"ב, למעט אתר הסקי Bear Valley שממוקם בקליפורניה, תמורת 255 מיליון דולר. 

למה מנכ״ל החברה המדוברת בעולם מוכר מניות בשווי של 42 מיליון דולר? 
ביקורת חריגה של רשות שוק ההון בחברת הגמל סלייס 

התמורה בגין הנכסים הנמכרים תגדל עם כל השקעה הונית שתבצע סקייליין בקשר עם השיפוצים הנערכים בבתי מלון שלה - Renaissance ו־Courtyard by Marriot, כשנכון לסוף יוני הוצאות השיפוץ עמדו על 11 מיליון דולר. החברה דיווחה גם שהרוכש הפוטנציאלי התחייב לשאת את החוב הקיים והחדש הקשור לשיפוצים. בגין בתי המלון שנמכרים יש לסקייליין יתרת חוב שנכון לסוף יוני עמדה על 152 מיליון דולר.

הנכסים שנמכרים רשומים בספרי סקייליין בשווי גבוה יותר משווי המכירה. לפי דיווח החברה, ככל שתושלם העסקה מחיר המכירה משקף הנחה ממוצעת של כ־11%. לפי הדיווח, ההנחה בשווי הנכסים נשקלה לאור היתרון בהשלמת עסקה בודדת ותזרים המזומנים הפנוי לחברה, תוך העברת כל ההלוואות הבנקאיות הקיימות הקשורות אליה לידי הרוכש.

במקביל, מנהלת סקייליין מו"מ מתקדם למכירת Bear Valley תמורת 19.5 מיליון דולר, כאשר האתר רשום בספרי החברה לפי שווי של כ־18.6 מיליון דולר. לפי סקייליין "טרם התקבל אישור להעברת ההיתר לשימוש מיוחד הדרוש למכירה מאת שירות היערות האמריקאי, וטרם התגבש הסכם מכירה מפורט ומחייב".

מנכ"ל סקייליין, בלייק לאיין, מסר כי העסקאות, במידה שיושלמו, יספקו מזומנים רבים לסקייליין. מרבית נכסי החברה יהיו בדמות מזומנים, דבר שצפוי להביא אותה לשווי קרוב יותר לשוויה בספרים, שגבוה כיום בכ־175% ממחיר המניה הנוכחי שלה". לרוכש הפוטנציאלי של הנכסים בארה"ב ניתנה תקופה בת 70 ימים להשלמת בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מחייב.

נותרת עם קרקעות לייזום ושתי הלוואות

בהנחה שכל העסקאות הללו יושלמו בסופו של דבר, סקייליין תישאר עם קרקעות לייזום וכן עם שתי הלוואות מוכר שהיא צפויה להמשיך לקבל עליהן תשלומים. במקרה כזה, הדירקטוריון יצטרך לבחון את פעילות החברה ולהחליט כיצד לפעול - לדוגמה לרכוש נכסים חדשים, לחלק דיבידנד לבעלי המניות, לפרוע את האג"ח וכדומה.

עם זאת, מדובר בתהליכים שלוקחים זמן רב, ולדוגמה עסקה עליה חתמה החברה כבר לפני שנתיים עם Freed Corporation (פריד), למכירת מלוא הזכויות באתרי הנופש שלה בקנדה ובקרקעות לפיתוח שסמוכות לאתרי הנופש, תמורת 210 מיליון דולר קנדי, הושלמה חלקית ונכסיה עברו לשותפות בה סקייליין מחזיקה 29%. בדוחות הרבעון השני כתבה החברה כי ניהלה מגעים עם Freed למכירת כל או חלק מהחזקותיה בשותפות בהנחה, על מנת ליצור נזילות נוספת. כעת היא מעדכנת על התקדמות בהסכם הרכישה של פריד את יתרת החזקותיה בשותפות.

פירעון אג"ח של 145 מיליון שקל ביולי 2024

נציין כי בפני סקייליין עומד ביולי 2024 פירעון אג"ח בהיקף של 145 מיליון שקל. האג"ח (סדרה ב') נסחרות בתשואה גבוהה של כ־10%, וכדי לפרוע את הסדרה במועדה על החברה למכור נכס אחד או יותר. החברה ציינה כמקורות המזומנים העיקריים לעמידה בהתחייבויותיה חלק מהאתרים שקשורים להסכם ההבנות שנחתם למכירה. בדוחות נכתב עוד כי על פי ניתוח ההנהלה והדירקטוריון, עומדות בפני סקייליין מספר אפשרויות לצורך פירעון סדרת האג"ח, וכי החברה תעמוד בכל התחייבויותיה הפיננסיות בעתיד הנראה לעין במועד פירעונן.

סקייליין נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ־300 מיליון שקל, לאחר שמנייתה עלתה ביום א' בכ־20% בעקבות הדיווח. בעלי המניות בסקייליין הם חברת הנדל"ן מישורים, שבשליטת אלכס שניידר, המחזיקה ב־52.7% מהון המניות, והכשרת הישוב עם 25.7%.