למה מנכ״ל החברה המדוברת בעולם מוכר מניות בשווי של 42 מיליון דולר?

מניית ענקית השבבים אנבידיה שזינקה בכ-220% מתחילת השנה ממשיכה לככב בכותרות • בסוף השבוע האחרון דווח כי המנכ"ל מכר כ-29,688 מניות ב-3 פעימות • המכירה העלתה לא מעט שאלות לאור המומנטום החיובי של מניית אנבידיה

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. חולשת על שוק שבבי ה–AI באופן כמעט בלעדי / צילום: Reuters, Jameson Wu
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. חולשת על שוק שבבי ה–AI באופן כמעט בלעדי / צילום: Reuters, Jameson Wu

אין ספק שמניית אנבידיה  היא הכוכבת הראשית של וול סטריט. מניית חברת השבבים שזינקה ב-218% מתחילת השנה והגדילה את שווי השוק שלה בקרוב ל-1 טריליון דולר בתוך קצת יותר משנה, לא יורדת מהכותרות וממשיכה לרכז עניין כאשר בסוף השבוע האחרון נודע כי מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, מכר מניות החברה בשווי 42 מיליון דולר.

עשרת האנשים הכי עשירים בארה"ב שווים יותר מ-106 המדינות העניות ביותר יחד 
בוול סטריט חשבו שהעלאות הריבית הסתיימו, ואז הגיעו הנתונים האלו 

אנבידיה, שנוסדה ב-1993 על ידי ג'נסן הואנג, כריס מלצ'ובסקי וקרטיס פרים ובסיסה בסנטה קלרה קליפורניה, ביססה את עצמה כמובילה בתחום פיתוח שבבי בינה מלאכותית שנחשב לנושא החם ביותר בשוק ההון. לאחרונה, החברה הציגה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, להם ציפו המשקיעים בכיליון עיניים. הדוח כאמור לא אכזב את המשקיעים והחברה הציגה נתונים חזקים לאור הביקוש הגובר למוצרי החברה.

מדוע מנכ"ל אנבידיה מכר ממניות החברה?

המונמטום החיובי של אנבידיה מתבטא גם בכיס של המנכ"ל ג'נסן הואנג, שרק לפני כשבועיים התמקם במקום ה-29 ברשימת האנשים העשירים בעולם, בעל שווי נקי של 41.9 מיליארד דולר לפי מדד בלומברג. הואנג בן ה-60 נחשב לאחד המנכ"לים הוותיקים ביותר בתעשיית הטק ונחשב כיום לבעל המניות הגדול ביותר של חברת השבבים.

לאחרונה פורסם כי הואנג מכר כ-29,688 מניות באמצעות אופציות במחיר של 466 -  497 דולרים ב-3 פעימות, כאשר הרווח הכולל מסך המכירה הסתכם בכ-42.8 מיליון דולרים.

מכירת המניות על ידי הואנג העלתה לא מעט שאלות בקרב המשקיעים לאור המומנטום החיובי של מניית אנבידיה, אך לפי הדיווחים השונים מכירת המניות של הואנג הייתה מתוכננת מראש. למעשה העסקה בוצעה כחלק מחוק 10b5-1 של הרשות לניירות ערך בארה"ב שמאפשר לנושאי המשרה, דירקטורים ושותפים בחברה לבצע עסקה אחת או יותר במניות של אותה חברה לפי תוכנית מסחר שצוינה מראש.

מדובר בתוכנית קבועה מראש שבה נקבע בין היתר הסכום והתאריך שבו נושא המשרה עתיד לבצע מכירה או קניה של מניות החברה כאשר המטרה היא למנוע ספק כי נושאי המשרה שמבצעים מסחר במניות אינם מבצעים עסקאות לפי מידע פנים או אירועים מהותיים שקורים בחברה.

על פי הדיווחים, לאחר מכירת המניות שנרכשו, הואנג נשאר עדיין כאחד מבעלי המניות הגדולים של אנבידיה. בנוסף דווח כי המכירה לא כללה אף אחת ממניותיו שהיו בבעלותו בעבר, אלא רק מניות חדשות שנרכשו באמצעות מימוש אופציות.