מסגרת טיטניום וטעינה מהירה יותר: כך יראה האייפון החדש שיושק היום

ברקע ירידה חדה במכירות וחשש ממדיניות סין בנוגע לשימושים במכשירי אפל, אירוע ההשקה השנתי של מוצרי אפל צפוי להתמקד במוצרי הליבה של החברה • האייפון, Apple Watch וה-AirPods יקבלו שידרוגים פנימיים וחיצוניים, ובין ההכרזות הגדולות: מעבר לכבל טעינה USB-C

אלו המוצרים הצפויים בהשקה של אפל בשלישי / צילום: Shutterstock, Yalcin Sonat
אלו המוצרים הצפויים בהשקה של אפל בשלישי / צילום: Shutterstock, Yalcin Sonat

היום (ג') בשעה 20:00 (שעון ישראל), תקיים אפל את אירוע ההשקה החשוב ביותר שלה השנה במטה החברה בקליפורניה, שם תחשוף בפני קהל המשתתפים את המוצרים החדשים שלה, ביניהם ה-iPhone 15. למרות המיתוג של האירוע, המכונה השנה "Wonderlust" (בתרגום חופשי: "תאווה לפלא"), לא צפויות הכרזות על קולקציות מוצרים חדשות וראוותניות.

●  למה מנכ״ל החברה המדוברת בעולם מוכר מניות בשווי של 42 מיליון דולר?
פרויקט מיוחד | יש לו קהילה עם 60 אלף חברים, והוא בטוח: זה סוף עידן הבינוניות
חברת התרופות שהקפיצה את כלכלת דנמרק ושווה יותר ממותג העל של לואי ויטון

ההערכה היא שהאירוע השנה יתמקד במוצרי הליבה של אפל - האייפון, ה-Apple Watch וה-AirPods - אשר מכניסים כ-60% מרווחי החברה (מבלי להתחשב ברווחים משירות הזרמת המוזיקה Apple Music) - וכן בשיפורים למערכת ההפעלה iOS.

אירועי ההשקה של אפל מהווים מרכיב משמעותי באסטרטגיה שלה, ומכינים את הקרקע לקראת בליץ שיווקי שתקדם במהלך הרבעון האחרון של 2023 - התקופה החזקה ביותר שלה בשנה. אך לאירוע הקרוב יש חשיבות גדולה מבדרך כלל, בין היתר, על רקע ירידה במכירות ודיווחים על כך שסין מקדמת מדיניות האוסרת על עובדים במגזר הציבורי להשתמש במכשירי החברה; זאת, כאשר במקביל, ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי נושפת בעורפה.

הנה כל מה שצפוי להיות באירוע החשוב של אפל לפי הדיווח של בלומברג:

האייפון 15: מעבר לכבל טעינה USB-C

אפל מתכננת להציג באירוע ארבעה דגמי אייפון חדשים: אייפון 15, 15 פלוס, 15 פרו ו-15 פרו מקס. בעוד שדגמי האייפון 15 וה-15 פלוס, כמו מכשירי הדור שקדם להם, ייכללו גב מזכוכית וצדדים מאלומיניום, שני הדגמים המתקדמים יותר יושקו עם עיצוב חדש, במסגרתו החומר המרכיב את המסגרת יהיה פלדת טיטניום.

העיצוב החדש צפוי להפוך את הדגמים המתקדמים לקלים ולעמידים יותר, וכן למנוע היווצרות של טביעות אצבע על צדי המכשיר. עוד דווח כי בשני הדגמים הללו, הקצוות שסביב המסך הוצרו לשליש מגודלם כעת, כך שמסך התצוגה יהיה גדול במעט מהדגמים הקודמים.

בדגמי הפרו, כך לפי הדיווחים, יותקן שבב ה-"A17 Bionic", שבב מהיר יותר שנבנה בתהליך הייצור החדש של החברה, וכן זיכרון נוסף. שבב ה-A17 צפוי לשפר את מהירות הביצועים של המכשירים הללו, אך בעיקר את חיי הסוללה שלהם. בדגמי האייפון 15 ו-15 פלוס יותקן שבב ה-A16, בדומה לדגמים מהשנה שעברה.

בדגמי האייפון הרגילים (אייפון 15 ואייפון 15 פלוס) ההערכה היא כי יוצג שיפור ניכר באיכות המצלמה, במסגרתו יעברו המכשירים לשימוש במצלמת 48 מגה-פיקסל, התואמת לרזולוציית הצילום של האייפון פרו 14, שהושק בשנה שעברה. לשינוי הגדול ביותר מבחינת המצלמה יזכה הדגם המתקדם ביותר, האייפון 15 פרו מקס, שיקבל שדרוג שיכפיל פי שניים את היכולת של עדשת המצלמה לעשות זום על אובייקטים.

שינוי מעניין נוסף בדגמי הפרו הינו החלפת המחלק באמצעותו ניתן להעביר את המכשיר למצב שקט ל"כפתור פעולה", שניתן להתאים את הפונקציה שלו לפי הרצון והצורך. כך, בנוסף להשתקת הטלפון, ניתן יהיה להשתמש בו כדי לפתוח את הפנס או להתחיל הקלטה קולית, לדוגמה. זאת בניגוד לכפתור ההזזה הקיים היום.

השינוי הבולט ביותר שיוצג יהיה המעבר של ארבעת הדגמים החדשים לשקע טעינה מסוג USB-C, שיאפשר טעינה מהירה יותר, כאשר גם מהירות הטעינה האלחוטית תשתפר בכל הדגמים. המהלך נועד ליישר קו עם תקנות האיחוד האירופי, המחייבות חברות טכנולוגיה להשתמש במטענים מסוג USB-C כסטנדרט קבוע.

עוד תוספת לכל הדגמים החדשים הינה שבב ה-Ultrawide" U2", זו הפעם הראשונה שהשבב מקבל עדכון מאז שבב ה-"U1", שהושק עם האייפון פרו 11 ב-2019. שבב ה-"U2" המתקדם יאפשר לאתר את הטלפון ולעקוב אחר המיקום שלו בדיוק רב יותר מבעבר.

Apple Watch:  שיפור ודיוק הביצועים

אפל תציג באירוע שני דגמי שעונים חכמים: Apple Watch Series 9, שיהיה זמין בגדלים של 41 ו-45 מ"מ, ו-Apple Watch Ultra, בגודל 49 מ"מ. אמנם לא צפויים שינויים בדגמים החדשים ברמת העיצוב, אך ברמת הביצועים צפוי שדרוג, עם שיפורים משמעותיים במהירות עיבוד המשימות.

נוסף על כך, הדגמים החדשים ייכללו מגוון שדרוגים לחיישנים ולרכיבים הפנימיים של השעונים, שישפרו את מהירות הביצועים ואת דיוק פונקציות המגע, וכן גרסה חדשה של מד הדופק האופטי שהציגה אפל בדגמים קודמים. בכל דגמי השעונים החדשים ייכלל שבב ה-"U2", שיאפשר שירותי מיקום מדויקים יותר.

AirPods: פיצ'רים חדשים

בעוד שלא צפויים שדרוגים כלשהם ברמת החומרה, השינוי המשמעותי ביותר באוזניות של אפל, כמו במכשירי האייפון, הינו המעבר לשקע טעינה של USB-C. אפל תשיק כבר באירוע הקרוב את השינוי המדובר באוזניות ה-AirPods Pro, שהן הפריט הנמכר ביותר של החברה, כאשר בעתיד היא מתכננת להעביר את כלל דגמי האוזניות לאותה צורת טעינה, כך לפי הדיווח בבלומברג.

כמו כן, הדגם החדש של אוזניות ה-AirPods Pro יזכה לפיצ'ר חדש, שינמיך את הווליום ויפחית את ביטול הרעשים באופן אוטומטי כאשר אנשים פונים לבעל האוזניות.