הפניקס ומגדל רוכשות מגרין לנטרן את מרבית מניותיה בהולמס פלייס

הולמס פלייס דיווחה הערב כי קרן גרין לנטרן, המחזיקה כ-20% ממניות החברה, מוכרת 94% מהחזקותיה לחברות הביטוח מגדל והפניקס ב-93 מיליון שקל, בדומה לשווי בבורסה • גרין לנטרן השקיעה בהולמס פלייס לפני כ-9 שנים סכום של כ-30 מיליון שקל, כך שהיא תחזיר למשקיעים פי 3

מועדון הולמס פלייס במרכז ויצמן בתל אביב / צילום: באדיבות הולמס פלייס
מועדון הולמס פלייס במרכז ויצמן בתל אביב / צילום: באדיבות הולמס פלייס

קרן ההשקעות גרין לנטרן, בבעלות דני בן רעי, יוסף עליאש וריצ'י הנטר, שהחזיקה כ-20% ממניות הולמס פלייס , מוכרת 94% מהחזקותיה בחברה לחברות הביטוח מגדל  והפניקס .

כעשור לאחר שנכנסה להולמס פלייס, גרין לנטרן סיכמה על מכירת יתרת החזקותיה לידי הפניקס ומגדל תמורת סכום מצטבר של כ-93 מיליון שקל, ובכך היא נפרדת מהולמס פלייס עם רווח מצטבר של כ-85 מיליון שקל (כולל דיבידנדים). הקרן השקיעה בהולמס פלייס לפני כ-9 שנים סכום של כ-30 מיליון שקל, כך שהיא תחזיר למשקיעים פי 3. שווי הולמס פלייס עומד היום על כ-500 מיליון שקל בבורסה. 

שר האוצר צפוי להודיע היום: יבוא החלב יוארך בחצי שנה 
המכירות המקוונות בעולם בירידה. האם חודשי הקניות של סוף השנה יראו שינוי?

הקרן ביצעה תוכנית turnaround שבשלב ראשון העלתה את ה-EBITDA מ-12 מיליון שקל ל-25 מיליון שקל תוך שנה וחצי, ולאחר מכן הובילה מהלך לרכישת רשת גו אקטיב ומיזוגה לתוך פעילות הולמס פלייס והובילה את הקמת רשת הלואו קוסט ICON.

ריצ'י הנטר, שותף בקרן גרין לנטרן ויו"ר קבוצת הולמס פלייס, ממשיך להיות מושקע בחברה כחלק מהעסקה עם חברות הביטוח וממשיך בתפקידו כיו"ר החברה. קרן שתוי, מנכ"לית חברת הולמס פלייס, תמשיך בתפקידה לצד כל ההנהלה של החברה.

החברה, שהונפקה בבורסה בתל אביב בדצמבר 2017, הגיעה ברבעון הראשון של 2023 לקצב EBITDA שנתי של כ-82 מיליון שקל, כמעט פי 7 מה- EBITDA ביום הרכישה. 

"תעודת כבוד" 

"אני רוצה להודות לקרן גרין לנטרן על כ-9 שנים בהן הובילו בהצלחה יתרה את חברת הולמס פלייס למימוש התוכנית האסטרטגית שלה", מסרה קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס. "אני גאה שחברות מובילות במשק הישראלי מאמינות במותג הולמס פלייס ומחליטות להצטרף להחזקת המניות בחברה - זוהי תעודת כבוד עבורנו".

"אנו מודים לשותפים ולמשקיעים שלנו בקרן גרין לנטרן על האמון בחברה ובחזון שלנו במשך 9 שנים שהיו מאוד מוצלחות", אמר יוסף עליאש, שותף בקרן גרין לנטרן. "אנחנו מאוד גאים ששתי חברות ביטוח מובילות בישראל מאמינות בהולמס פלייס ובצמיחה הצפויה שלה, ומצטרפות להחזקה משמעותית של מור קפיטל וגופים נוספים".

ברק קפיטל חיתום שימשה כבנקאי ההשקעות של העסקה.

קרן ההשקעות גרין לנטרן נמצאת כאמור בבעלות יוסף עליאש, ריצ'י הנטר ודני בן רעי. הקרן מתמחה בהשקעות בתחומי צרכנות ומחזיקה ב-9 חברות פורטפוליו, בהן מחלבות גד (יחד עם דיסקונט קפיטל ומגדל ביטוח), גלידות פלדמן, חברת הנקניקים מעדני יחיעם, חברת מרינה שמתמחה בגידול ושיווק פטריות (יחד עם דיסקונט קפיטל), יצרנית המיצים פריניב, המאפה הצרפתי, גילרו וחברת האופנה סטורי.

הולמס פלייס התאגדה בחודש מרץ 1997 והחלה את פעילותה בסוף שנת 1998. החברה, באמצעותה ובאמצעות חברות מוחזקות, מפעילה רשת מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית תחת המותגים פלייס, גו אקטיב ו-1 REBEL.

כמו כן, החברה, באמצעות חברה מאוחדת, ייסדה במהלך המחצית השנייה של שנת 2016 את רשת מועדוני הכושר אייקון פיטנס ישראל הפועלת במתכונת של לואו קוסט. נכון להיום הקבוצה מפעילה 64 מועדונים ברחבי הארץ.