קשת טעמים רוכשת את דודו אוטמזגין לפי שווי של 50 מיליון שקל

קמעונאית המזון קשת טעמים תמזג את פעילות רשת הפטיסרי של דודו אוטמזגין אליה, תוך שמירה על המותג כעצמאי • בשנה הקרובה צפויה הרשת לצאת לראשונה מישראל, עם סניף בניו יורק

דודו אוטמזגין / צילום: אינסטגרם
דודו אוטמזגין / צילום: אינסטגרם

קמעונאית המזון קשת טעמים רוכשת 70% מרשת הפטיסרי דודו אוטמזגין, לפי שווי של כ-50 מיליון שקל. קשת טעמים תמזג את פעילות דודו אוטמזגין אליה, תוך שמירה על המותג כעצמאי.

המשפיענים החדשים: איך לשלב את העובדים במערך השיווק של החברה
התפריט של אל על: פרזנטורים אהודים, הומור מוזיקלי ואווירה כל־ישראלית

"לאחר צמיחה מהירה, הרכישה הזו תסייע לנו לפרוץ קדימה, להגדיל את יכולת הייצור ולהרחיב את הפעילות בישראל ובעולם", אומר אוטמזגין לגלובס. "מצאתי באריאל (לכט, מייסד קשת טעמים, ש"ס) שותף איכותי שרואה עין בעין את העתיד. החיבור הזה יאפשר לנו להמשיך ביתר שאת את הצמיחה, להתרחב לקטגוריות חדשות ולהפוך לרשת המובילה בישראל בתחום".

סניפים מחוץ לישראל

אוטמזגין, שלפני כארבע שנים היה במגעים למכירת הרשת שלא הבשילו, מספר כי בשנה הקרובה הרשת תפתח גם סניפים מחוץ לישראל. "קשת טעמים קנתה את המותג כדי לפתח אותו. מעבר לזה, אנחנו חושבים על דרכים חדשות להתפתח במגוון מוצרים שנשווק.

"נכפיל ונשלש את סניפי הבוטיק, כשההשקעה בכל אחד מהם עומדת על כמיליון שקל, וגודלם לא יעלה על 30-40 מ"ר. המטרה היא לתת חוויה קולינרית מבחינת האווירה, המוצר, השירות והאריזה. הסניף הראשון שנפתח בחו"ל יהיה בניו יורק בשנה הקרובה, ואנחנו במגעים גם בברצלונה".

"ברכישת רשת הפטיסרי של דודו אנחנו מתעתדים להיות חלק ממותג עילית מקומי ולהביא אותו לחו"ל - זה היתרון היחסי שלנו על פני הרשתות האחרות", אומר קינן ממן, המשנה למנכ"ל קשת טעמים.

קינן ממן / צילום: יח''צ
 קינן ממן / צילום: יח''צ

"אנחנו רוצים להנגיש את הרשת לעוד ועוד צרכנים שהיום לא חשופים אליה באופן מלא. המטרה היא להכפיל ואף יותר את מספר הסניפים בשנים הקרובות, יחד עם הגידול האורגני של קשת טעמים. למעשה אנחנו פועלים בשתי אסטרטגיות שונות - סופרמרקטים צריכים להיות בעינינו במרכז קניות או מחוץ לעיר, בזמן שההתרחבות של הפטיסרי תהיה יותר במרכזי הערים".

קשת טעמים, שבבעלות אריאל לכט, הוקמה ב-2002 ומפעילה 25 סניפים שבהם מועסקים כ-2,000 עובדים. מחזור המכירות של הרשת עומד על למעלה ממיליארד שקל, לפי נתוני חברת המידע העסקי Coface Bdi. לחברה יש אתר אונליין, מרכזי ליקוט והפצה רובוטיים, מפעל מזון וחברת יבוא מזון. הרשת משווקת אוכל לא כשר כמו פירות ים וגם אלכוהול ובשרים שאינם כשרים.

רשת דודו אוטמזגין הוקמה ב-1998, והיא פרוסה ב-18 סניפים ברחבי הארץ.