התפריט של אל על: פרזנטורים אהודים, הומור מוזיקלי ואווירה כל־ישראלית

בחברת התעופה אל על העלו בשבוע שעבר שתי פרסומות במקביל; אחת מהן הפכה לאהובה ביותר השבוע, ואילו השנייה נותרה בחוץ - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של yes עם נועה קירל מתברגת במקום העשירי בדירוג, למרות ששודרה רק ברשת 13

חנן בן ארי ואסף גרניט בקמפיין אל על / צילום: צילום מסך
חנן בן ארי ואסף גרניט בקמפיין אל על / צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר עלתה חברת התעופה אל על בשתי פרסומות במקביל. הראשונה, באמצעות מקאן תל אביב, מקדמת את התפריט החדש שיצר השף אסף גרניט לנוסעי החברה, והוא מככב בה יחד עם הפרזנטור חנן בן ארי. השנייה, באמצעות פיץ', מקדמת את מועדון הנוסע המתמיד, בכיכובם של אביב אלוש, מרינה מקסימיליאן ורותם כהן. הרציונל היה ככל הנראה לייצר "מכת כוח כפולה", אך בפועל שתי הפרסומות נותרו מחוץ לדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות.

בוועדת הכלכלה רצו לדון על בריחת המפרסמים מערוץ 14. מי הגיע?
ירידה מפתיעה ברכישות אונליין ערב ראש השנה
ראיון | בדרך לראשון לציון, אשדוד וירושלים: סאלח דבאח חושף את תוכניות ההתרחבות

השבוע, אחרי שכבר נצבר מספיק זמן אוויר, הפרסומת עם בן ארי וגרניט ("כל המטוס מוחא כפיים לשף מירושלים") מתברגת כאהובה ביותר. זאת הודות לשילוב מדויק של בחירת פרזנטורים, הומור מוזיקלי ויצירת אווירה כל־ישראלית - גם אם מישלן לא באמת פותחים עיניים. על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, אל על היא גם המפרסם השני בגודלו החודש עם כ־1.46 מיליון שקל עבור שני הקמפיינים (הנוסע המתמיד לא התברג בדירוג).

 

המפרסם שהשקיע השבוע את הסכום הגבוה ביותר הוא סנו, עם כ־1.47 מיליון שקל, עבור שורה של מוצרי ניקיון באמצעות מספר משרדי פרסום - אף אחד מהם לא התברג בדירוג. במקום השלישי מבחינת השקעה נמצאת חברת החשמל, עם כמיליון שקל שהושקעו בפרסומת שבה שקע ותקע פוגשים את אורי חזקיה במעלית. הפרסומת, שמבוססת על בובות מוכרות ואהובות שמשדרות יציבות בעולם של כאוס, מתברגת במקום השישי בזכירות והרביעי באהדה.

אורי חזקיה עם שקע ותקע בקמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך
 אורי חזקיה עם שקע ותקע בקמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך

כל ארבעת הבנקים הגדולים מככבים בדירוג האחרון לשנת תשפ"ג של הפרסומות הזכורות והאהובות, למרות שאף אחד מהם לא יצר פרסומת חדשה כבר שבועות רבים. בנק לאומי במקום הראשון עם הפרסומת הזכורה ביותר, זה השבוע השישי.

את הדירוג סוגרת הפרסומת של yes בכיכובה של נועה קירל, שמקדמת את שירות yes+ FIBER (חבילת הטלוויזיה והאינטרנט) של החברה, ועלתה במקור לפני כחודשיים. נזכיר כי בחודש יולי חשפנו בגלובס כי הקמפיין עלה במספר ערוצים אך לא בקשת 12, בשל מחלוקת בין שתי החברות - שנבעה, על־פי ההערכות, מכך שקשת שותפה במיזם סטרימינג המתחרה ב־yes. גם השבוע הפרסומת לא שודרה בערוץ אלא ברשת 13 בלבד, וכאמור, זה הספיק לה כדי להתברג בדירוג.

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך
 נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך

 המשרד האהוב:  שני משרדים אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: מקאן תל אביב (אל על ונת"ע) וגליקמן־שמיר־סמסונוב (שופרסל).

משקיעים בחג: ההשקעה בפרסום עולה מ־31.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־38 מיליון שקל השבוע.

לא נשאר ריח: למרות שפע פרסומות לבשמים חדשים לקראת החגים, אף אחת מהן לא מתברגת בדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.