מתיחות נוספת בגלל FreeTV? הקמפיין החדש של yes לא עלה בקשת 12

עפ"י ההערכות, שורש המחלוקת בין החברות נובע מכך שקשת שותפה במיזם הסטרימינג המתחרה ב-yes • וגם: מותג חקלאי ישראלי חדש • אירועים ומינויים

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: יוטיוב
נועה קירל בקמפיין yes / צילום: יוטיוב

מיזם הסטרימינג FreeTV ממשיך לייצר בעיות לשותפות בחברה. לגלובס נודע כי הקמפיין החדש של חברת yes לא עלה בערוץ קשת 12. על פי ההערכות, שורש המחלוקת בין החברות נובע מכך שקשת שותפה במיזם הסטרימינג המתחרה ב-yes. את הקמפיין הפרסומי החדש, שיצר משרד הפרסום GREY (אדלר חומסקי ורשבסקי), ניתן למצוא ברשת 13, כאן 11, ערוץ 14 וערוץ 9.

הקמפיין החדש, שהושק השבוע, שם במרכז את שירות yes+FIBER - חבילת הטלוויזיה והאינטרנט (הסיבים) של החברה, בהובלת הפרזנטורית נועה קירל. הפרסומת סובבת סביב חופשת הקיץ, והרצון להישאר בבית מול הטלוויזיה ולצפות בהפקות המקור הבולטות של החברה, ובהן "הטבח", "פאודה" ו"מלכת היופי של ירושלים".

למרות שכאמור הקמפיין לא עלה בקשת 12, קידומו היחצני דווקא כן נעשה בערוץ - וליתר דיוק בכתבה עם קירל ב"אולפן שישי" האחרון. זאת ככל הנראה מתוך הבנה שמדובר בערוץ עם נתוני הרייטינג הגבוה ביותר בישראל - מה שמעלה תהייה לגבי הוויתור על פרסום בו. נציין גם כי השבוע פורסם ברשתות החברתיות סרטון של קירל, שבו היא מודיעה כי תתחיל להנחות תוכנית ריאליטי חדשה אצל המתחרה רשת 13, בשם "אקדמי סטאר".

נזכיר כי השבוע חשפנו בגלובס את המתיחות בין השותפות בחברת FreeTV - קשת ו-RGE. זאת משום ש-RGE סובלת מזעם הפלטפורמות שלהן היא מספקת תכני ספורט תמורת תשלום גבוה יחסית של הלקוחות, בעוד היא מספקת את אותם תכנים למיזם בו היא שותפה מבלי לגבות עליהם תשלום מהצופים. מצב זה משפיע גם על היחסים עם השותפה קשת.

מ-yes נמסר בתגובה: "החברה בוחנת את שיקולי שיבוץ המדיה שלה מעת לעת".

בקשת בחרו שלא להגיב.

נבו טרבלסי

אזור התעשייה

הופכים את התמר למותג גלובלי

חברת הדקלאים - קואופרטיב מגדלי התמרים הגדול בישראל, המייצא ל-50 מדינות - משיקה את המותג MyJool. למתג את תמר המג'הול, אשר אינו מוכר מספיק בעולם, כדי להרחיב את הפעילות הגלובלית.

כיום מייצאת הדקלאים כ-15 אלף טון בשנה, בעוד היקף הפעילות המתוכנן למותג צפוי לעמוד על כמה מאות טונות בשנתו הראשונה. עד כה נחתמו הסכמים עם אנגליה, ספרד, הולנד ודרום קוריאה, ובקרוב גם עם ארה"ב ויפן. בארץ ניתן לרכוש את מוצרי המותג בקבוצת דור אלון, ובהמשך בסניפי שופרסל אקספרס ובמתחמים נוספים.

מותג MYJOOL / צילום: אנטולי מיכאלו
 מותג MYJOOL / צילום: אנטולי מיכאלו

מאחורי המהלך עומד שילוב של תנאים. הראשון, השוק הישראלי מוגבל בצמיחתו, לאור ממוצע הצריכה השנתי הגבוה לנפש, שעומד על 3-2.5 ק"ג. השני, התחזית היא שבשנים הקרובות יגדל היצע התמרים הגלובלי מזן המג'הול, באופן המאיים לשחוק את המחיר.

לדברי יניב כהן, מנכ"ל הדקלאים, "ישראל נחשבת ליצואנית מספר 1 בעולם לתמרי מג'הול. שוק התמרים באירופה מוערך בחצי מיליארד אירו בשנה, לעומת קטגוריית השוקולד שנאמדת ב-42 מיליארד אירו בשנה. לכן, המטרה שלנו היא לא להציג את התמר כמאכל מסורתי אתני, ולבסס אותו כאלטרנטיבה טבעית לחטיף מתוק.

"אנו מאמינים כי בעזרת מיתוג צעיר ועכשווי, פיתוח הזדמנויות צריכה חדשות, חינוך שוק וכניסה לקטגורית המתוקים הרותחת, נהפוך את MYJOOL למותג מערבי פופולרי ובינלאומי".

על המיתוג הופקד ברוך נאה, שעיצב אריזות בנראות עכשווית, "תוך חיבור לעולמות תוכן של פאן, לייף סטייל, ספורט ו-וולביאינג".

ההשקעה של רשת אסטרל באילת

אחרי שהיה סגור במהלך החורף ועבר שיפוץ בהשקעה של כ-15 מיליון שקל, מלון "אסטרל נירוונה סוויטס" שבעיר אילת, השייך לרשת מלונות אסטרל, נפתח מחדש. המהלך כלל שיפוץ של 80 חדרים בבניין המרכזי, וכן של בר המלון, הלובי, דלפק הקבלה ועוד.

מלון אסטרל נירוונה / צילום: איה בן עזרי
 מלון אסטרל נירוונה / צילום: איה בן עזרי

מדובר במלון חצי פנסיון פרמיום, הממוקם מול מפרץ אילת. החדרים והסוויטות תוכננו ועוצבו מחדש, וגודלם נע בין 36 מ"ר לסוויטות רגילות ועד 80 מ"ר לסוויטות רויאל אקסקיוטיב. המלון כולל גם מסעדה, בריכת שחייה, אולם כנסים ואירועים, מועדון נוער ובקרוב גם מועדון ילדים. במהלך אפריל-יוני המלון נפתח להרצה, וכעת מתחילה פעילותו הרשמית.

רשת אסטרל הוקמה ב-1995 על ידי בני זרח ואשר גבאי, והיא מונה כיום שבעה מלונות באילת - המוכרים שבהם הינם מלכת שבא, אריאה ואסטרל וילג'. באילת פועלים כיום כ-80 בתי מלון והיצע החדרים עומד על כ-11 אלף, כאשר בנוסף ניתן למצוא בעיר 2,000-3,000 דירות נופש להשכרה לטווח קצר. מחיר לזוג ללילה בחצי פנסיון באסטרל נירוונה עומד על 1,190-1,590 שקל בחודש אוגוסט.

חדשות טובות

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד תרמה כ-2 מיליון דולר במסגרת תוכנית ה-Giveback שלה לשנת 2023. הסכום יחולק בין 55 עמותות שבחרו לקוחותיה בעת רכישת ביטוח.

מדובר במודל עסקי שבו אחוז מהפרמיות שאינן נתבעו עובר לעמותות שנבחרו על ידי המבוטחים עצמם בעת רכישת הביטוח. השנה בחרו הלקוחות עמותות העוסקות בשיפור וקידום שירותי בריאות, טיפול במשבר הומניטרי, הגנה על זכויות האזרח, מענה למעגל העוני, חינוך על משבר האקלים ועוד. מאז שהשיקה את התוכנית, ב-2017, תרמה החברה כ-8.2 מיליון דולר.