התאחדות המלונות יצאה במבצע, והאתר נפל

זמן לא רב לאחר שעלה לאוויר, קרס אתר ההזמנות למבצע, לתסכולם ומורת-רוחם של אלפים שניסו להזמין נופש במחיר מוזל • וגם: הפתרון המקורי של ראש המועצה המקומית דליית אל כרמל לבעיות של מערכת החינוך • אירועים ומינויים

יעל דניאלי, מנכ''לית התאחדות המלונות / צילום: איל יצהר
יעל דניאלי, מנכ''לית התאחדות המלונות / צילום: איל יצהר

מחירי המלונות והחופשות בארץ עוררו בשנים האחרונות ביקורת רחבה, והובילו רבים לנפוש יותר ויותר מחוץ לישראל. כדי להתמודד עם המצב יצאה השבוע התאחדות המלונות במהלך שהוגדר כחסר תקדים: 20% הנחה ביותר מ-200 מלונות לכל מועד בשנה הקרובה, למי שיזמין ב-72 השעות שבין 19 בספטמבר ל-21 בספטמבר.

אלא שהבטחות לחוד, ומלונות לחוד. זמן לא רב לאחר שעלה לאוויר, קרס אתר ההזמנות, לתסכולם ומורת-רוחם של אלפים שניסו להזמין נופש במחיר מוזל. זאת למרות שניתן היה להיערך מראש לביקושים גבוהים ולתעבורה גבוהה באתר. גם למחרת נמשכו התקלות.

אך האם יש באמת סיבה להצטער על ה"כישלון" להזמין? מבדיקה שערכנו, לא ממש. השוואה בין המחירים שהוצעו במסגרת אתר ההזמנות של התאחדות המלונות לבין המחירים המצוינים באתרי המלונות עצמם, לאותם תאריכים ובאותו הרכב משפחתי, מגלה כי המחירים במסגרת המבצע לא נמוכים ב-20% ומעלה, כפי שהובטח.

כך, למשל, חופשה במלון פרימה מיוזיק אילת בתאריכים 5-9 במאי 2024, תעלה למי שיזמין דרך אתר ההזמנות של ההתאחדות 1,940 שקל. לעומת זאת, מי שיזמין דרך אתר המלון ישירות, ישלם 2,182 שקל - הנחה של 11% בלבד. תמונה דומה עלתה מבדיקת מחירים עבור מלון פאלאס אילת ומלון ג'ייקוב אילת.

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה כי "למרות התקלה והקשיים הטכניים, נרשם מספר שיא של הזמנות ביממה הראשונה למבצע - יותר מ-12 אלף לינות. ההזמנות בוצעו לאורך כל שעות המבצע, גם במהלך הלילה, באמצעות אתר ההתאחדות וגם ישירות מול המלונות באמצעות מוקדי ההזמנות ואתרי האינטרנט שלהם.

"יש לציין שבעקבות העומסים העצומים על אתר ההזמנות, במהלך הלילה והבוקר פעלו בהתאחדות המלונות כדי לשפר את האתר, כך שיאפשר התמודדות עם עומסים גדולים של גולשים".

באשר לעניין המחירים אמרו בהתאחדות כי "אין כפל מבצעים, גם לא על ההנחה דרך ההזמנה באינטרנט (5% לרוב), וכנראה שזה מקור הטעות".

נכון לשעות הצהרים של יום רביעי, עדיין נרשמו תקלות באתר.

שירה ספיר

אזור התעשייה 

המסר של רפיק חלבי לבתי הספר

תלונות על מערכת החינוך הישראלית נשמעות לא אחת, אבל לרפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דליית אל כרמל, יש פתרון מקורי.

"מערכת החינוך קפואה בהרבה מאוד תחומים, והיא צריכה למרוד ולהתפתח. אנחנו צריכים לפתח את המיומנויות של הילדים, ולא את בתי הספר - צריך לפרק את בתי הספר העכשוויים, ולהשקיע את הכספים במקומות אחרים".

אירוע 70 לאקדמית גורדון / צילום: דוד סויפר טרה צילום
 אירוע 70 לאקדמית גורדון / צילום: דוד סויפר טרה צילום

חלבי אמר את הדברים בפאנל ראשי רשויות הצפון, שהתקיים באירוע לציון 70 שנה לאקדמית גורדון שבחיפה, המתמחה ביצירת חללי למידה טכנולוגיים בבתי ספר.

"אני מלווה את ההתפתחות הפוליטית והלאומית בישראל מאז שנת 67'", המשיך חלבי, "הכרתי את כל ראשי המערכת הפוליטית, ולאחר מכן בתפקידי בטלוויזיה סיקרתי אינתיפאדות. אני לא זוכר שנה כואבת וקשה יותר מהשנה האחרונה. כשהכול מתפרק, גם מערכת החינוך מתפרקת. היא צריכה לעסוק באזרחות, ולא בלאומנות".

בפאנל לקחו חלק גם ראש עיריית חיפה וראש עיריית נשר, והוא התמקד בשילוב טכנולוגיות בבתי הספר, הדרכים לקידום החינוך והאם המדינה מצליחה לעמוד ביעדים שהציבה הממשלה.

הצפי האופטימי של ג'פריס

בחודשים האחרונים נכנסו כמה מבכירי ההייטק הישראלי לתוך המאבק סביב הרפורמה המשפטית, והיו כאלה שסברו כי בכך יש כדי להרחיק השקעות מהארץ. עם זאת, בוועידת Tech Trek השנתית של בנק ההשקעות ג'פריס בתל אביב - שבה לקח חלק גם הנשיא יצחק הרצוג - עלתה רוח קצת אחרת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ''ל ג'פריס ריץ' הנדלר / צילום: קובי גדעון-לע''מ
 נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ''ל ג'פריס ריץ' הנדלר / צילום: קובי גדעון-לע''מ

במסגרת האירוע הוצג דוח מעמיק בשם "כוכב עולה: הפיכתה של ישראל למרכז טק גלובלי", ובו סקירה על האקוסיסטם הישראלי והפוטנציאל שלו. בג'פריס ציינו בדוח כי הם בוחנים כיצד השקעות ישראליות הפכו ל"חובה" בתיקי ההשקעות, וכי "למרות שישנן אי ודאויות ניכרות (לגבי ישראל), אנו צופים שהצמיחה וההבשלה של האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל רק יאיצו, וייווצרו הזדמנויות משמעותיות והכרחיות למשקיעים".

נתי גינור, מנהל פעילות ג'פריס בישראל הרחיב, ואמר כי ישראל הפכה קריטית בהנעת חדשנות ברמה בינלאומית. "משקיעים מקומיים וגלובליים רבים מעוניינים להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות, ומאמינים ביכולתם לנווט באתגרים ובשינויים המתפתחים", ציין.

ועידת Tech Trek היא הוועידה הגדולה ביותר למשקיעים מוסדיים, המארחת נציגים בכירים מחברות ישראליות פרטיות וציבוריות מובילות, לצד כ-300 משקיעים גלובליים, קרנות הון סיכון, קרנות השקעות פרטיות ומשקיעים ציבוריים.

בין הדוברים והנוכחים היה כאמור הרצוג, שקיים דיון עם ריץ' הנדלר, יו"ר ומנכ"ל ג'פריס. עוד השתתפו איל וולדמן, מייסד משותף, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס; גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; אריק שטילמן מראפיד; עינת גז מפאפאיה גלובל; ורוני זהבי מ-HiBob - לצד נציגים של גופי ההשקעות הגדולים בעולם, ובהם בלאקסטון, Fidelity, ורבורג פינקוס אפיניטי, סופטבנק ועוד.

רועי ויינברגר

חדשות טובות

חברת מודן תרמה 10% מרווחי מכירות התיקים וציוד בית ספר לעמותת "יד ביד". שווי התרומה עומד על עשרות אלפי שקלים, ששימשו לקניית תיקים וציוד לימודי למשפחות מעוטות יכולת.