ONE ZERO רוצה להתחרות בקרנות הכספיות: יציע פיקדון יומי בריבית של 4%

הריבית המוצעת היא במסלול הפריים למי שלמרות הנזילות לא ימשוך את כספו במשך שנה, כאשר ממוצע המערכת הבנקאית עומד על כ-1% • בקרנות הכספיות, שהפכו ללהיט מאז תחילת העלאות הריבית, עומדת הריבית על 4.75%

הבנקים חוזרים להתחרות ביניהם על הלקוחות / צילום: Shutterstock, Lady_Luck
הבנקים חוזרים להתחרות ביניהם על הלקוחות / צילום: Shutterstock, Lady_Luck

בנק ישראל השאיר פעמיים ברציפות את הריבית ללא שינוי, ובעוד כחודש יצטרך להחליט שוב לאן הוא הולך. בינתיים, לאחר רגיעה בחודשים האחרונים, הבנקים חוזרים להתחרות ביניהם על הלקוחות. בנק וואן זירו (ONE ZERO), שהשלים לאחרונה שנת השקה ראשונה, הוא האחרון שיוצא בהצעה ללקוחות והוא מנסה להתחרות בריביות שמציעות הקרנות הכספיות, שהפכו ללהיט מתחרה לפיקדונות הבנקאיים מאז החל בנק ישראל להעלות את הריבית לפני שנה וחצי.

ניתוח גלובס | הבנקאית או הפרופסור: מי יתיישב בקרוב על כיסא יו"ר לאומי. ומה קורה בבנק דיסקונט?
מנכ"ל בית ההשקעות שמספר איך עקף את המתחרים
רשות שוק ההון צפויה לבצע קיצוץ נוסף בתגמולי הביטוח הסיעודי

וואן זירו מציע החל מהיום (ד') ללקוחות הפרטיים שלו שבחרו במסלול דמי המנוי One ו-One+ פיקדון בנזילות יומית (כזה שניתן למשוך כל יום עסקים בתוספת הריבית שנצברה נכון לאותו המועד), בריבית של 4% למי שיחליט בסופו של דבר להחזיק את הפיקדון למשך שנה. מדובר בריבית הגבוהה פי 4 מהריבית הממוצעת על פיקדונות יומיים במערכת הבנקאית, העומדת על כ-1%.

נציין שבקרנות הכספיות, שמהוות כבר יותר מ-20% מנכסי קרנות הנאמנות וחולשות על יותר מ-80 מיליארד שקל, הריבית עומדת על קצת יותר מ-4.75% למי שישקיע בהן למשך שנה, קצת יותר מאשר ריבית בנק ישראל. בכך, מנסה וואן זירו להשתוות ליתרון הבולט של הכספיות על פני הפיקדונות הבנקאיים - הנזילות המלאה שלהן - בעוד שעד עתה, כדי לקבל ריבית כזו בבנקים, היה צורך לסגור את הכסף מראש למשך שנה.

"הבנק יספק שירות ומוצרים שזמינים היום רק לבעלי הון"

יש לזכור כי הפיקדון של הבנק מבוסס ריבית משתנה שמתעדכנת בהתאם לשינוי הריבית של בנק ישראל, והוא לא מציע פיקדון בריבית קבועה. לפי שעה, התחזיות הן כי סביבת הריבית תישאר גבוהה במשך חודשים ארוכים, כך שמדובר בהבטחה יחסית בטוחה לזמן הקרוב. וואן זירו מציע שני פיקדונות נוספים לכלל הלקוחות בריבית תחרותית: אחד עם נזילות חודשית בריבית הגבוהה בישראל של %3.85 ואחד שנתי בריבית של %4.75.

"הפיקדון החדש מהווה חלק מאסטרטגיית הבנק לספק ללקוחותיו שירות ומוצרים שזמינים היום רק לבעלי ההון שברשותם סכומי כסף גבוהים ובהתאם לכוח מיקוח", הסבירו בבנק באשר לכך שאין צורך בסכום מינימלי להפקדה, בעוד שבבנקים אחרים, לדוגמה, הפקדה אפשרית רק עם סכום מינימלי של 100 שקל.

נזכיר כי בשני המסלולים הרלוונטיים, גובה וואן זירו דמי ניהול חודשיים. בבנק ערכו חישוב עד איזה סכום של הפקדה יהפוך את הבחירה בוואן זירו לכדאית לאחר קיזוז דמי הניהול הללו. לפי החישוב הזה, הריבית שיקבלו לקוחות המנוי על הפיקדון היומי למול החלופות הקיימות בשוק (כאמור ממוצע של 1%) מביאות לכך שהחל מסכום הפקדה של כ-28 אלף שקלים, הריבית העודפת שתתקבל על הפיקדון היומי בתום שנה אחת תהיה גבוהה מהריבית שיקבל הלקוח לו היה מפקיד את הסכום בפיקדון יומי הנושא ריבית של 1%, גם בניכוי דמי המנוי השנתיים. ריבית זו תעמוד על 1,120 שקל לפני מס ולפני דמי ניהול ועל 364 שקל לאחר שנה בקיזוז דמי הניהול ותשלום מס נומינלי של 15%. זאת בעוד הממוצע במערכת יעמוד על 280 שקל לפני ההפחתות ו-238 שקל לאחריהן.

לקוח שיפקיד סכום של 50 אלף שקל ייהנה אם יבחר להשאיר את הפיקדון שנה שלמה מריבית אחרי מס של 1,700 שקל. בניכוי דמי ניהול שנתיים של 588 שקלים, יישארו בידיו 1,112 שקלים. פיקדון יומי מקביל בריבית של 1%, יקנה לו ריבית שנתית אחרי מס של 425 שקל.