הצעיר מנתניה שהקים ריזורט מפנק בקפריסין ומגלגל מיליונים

יוני, חב"דניק מנתניה, ניהל במשך שלוש וחצי שנים משא ומתן עם בני משפחה קפריסאית כדי לרכוש שטח שהיה שייך בעבר לכנסייה • מאז הוא הפך אותו לריזורט מפנק (וכשר), ורואה בזה את שליחות חייו • עסקים מעולם אחר, פרויקט מיוחד

היער הסודי / צילום: ניר דוידזון
היער הסודי / צילום: ניר דוידזון

אודות "עסקים מעולם אחר"

בית אירוח בדורדון, שוק של מסעדות מישלן בסלובניה, כפר גולשים בקוסטה ריקה וריזורט מפנק באמצע יער בקפריסין. חגית אברון פגשה את הישראלים שמצאו את פיסת גן העדן שלהם בעולם והפכו אותה לעסק מצליח. איך עושים את זה, מה זה גבה מהם והאם יש סיכוי יחזרו לחיים הקודמים אי פעם? פרויקט מיוחד.

העסק: היער הסודי בהרי פאפוס הוא מרחב אירוח ייחודי מוקף טבע שמשלב חוויה מקיפה של בריאות. "מי שמגיע ליער מקבל שלל תכנים ושירותים - מרחצאות בספא, טיולים באזור, הליכות מודרכות ביער ובכפרים הסמוכים, סדנאות עומק עם מנחים מובילים, מעגלי שיח ושיתוף ועוד", אומר הבעלים יוני כהנא, חב"דניק, שמקפיד על הצביון גם בעסק, ומציע אוכל צמחוני, בריא - וכשר. מלבד היער הסודי מפעילה קבוצת יוניק, שהקים, שני ריזורטים נוספים על שפת הים בקפריסין: הלגונה הכחולה והכפר היווני.

הקהל: "כל מי שרוצה ומרגיש צורך להתחדש בחיים: חילונים, דתיים, תושבי פרדס חנה לצד תושבי תקוע ואנשים מכל קצות הקשת הפוליטית. ולא רק ישראלים, גם הרבה יהודים אנגלים".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

השקעה: "מתחילת השנה השקענו יותר מ־2.5 מיליון אירו בשדרוג חוויית האירוח ביער הסודי. שיפצנו את הספא, בנינו חממה הידרופונית מתוצרת ישראלית, שיפצנו מהיסוד שבע וילות לאירוח ריטריטים וקבוצות והוספנו תשע יחידות אירוח ייחודיות מעץ פיני. המחזור שלנו עומד על כ־8 מיליון אירו בשנה".

יוני כהנא.  ''ניסו להסביר לי שאין היתכנות עסקית. היום התפוסה מלאה'' / צילום: נטע קישנאבסקי שני
 יוני כהנא. ''ניסו להסביר לי שאין היתכנות עסקית. היום התפוסה מלאה'' / צילום: נטע קישנאבסקי שני

איך הכול התחיל: "גדלתי במשפחה חמה, ואירוח היה לחם חוקנו. סביב שולחן השבת שלנו נהגו הוריי לארח 30 איש. כנראה שבהשראתם התאהבתי בחדוות האירוח, ולפני 15 שנה פתחתי עסק להפקת אירועים והמשכתי למלונאות בארץ ובעולם. אני מגיע ממקום של אהבת אדם, כי ספגתי את זה בבית, ומלונאות היא הדרך שלי לבטא זאת עסקית. מבחינתי תיירות היא לא רק מספרים או השקעות, זה בעיקר הכנסת אורחים.

"לפני כמה שנים נחשפתי למרחב ייחודי באמצע הטבע, בהרים בקפריסין. התדר המיוחד שהרגשתי, עם היסטוריית תיירות המרפא שמתקיימת כאן במאות השנים האחרונות, שבה את ליבי. הבנתי שיש לי שליחות חיים לייצר במקום מרחב שהוא בית בטבע, המאפשר לכל אחד ואחת לקחת פסק זמן, להתחבר פנימה ולחוות חוויית התחדשות אמיתית של הגוף והנפש".

היער הסודי

מיקום: הרי פאפוס, קפריסין
תחום: מרחב אירוח מוקף טבע פראי שמשלב חוויית בריאות הוליסטית
היזם: יוני כהנא (36), נשוי + 6, במקור מנתניה, גר בלימסול. מפיק בעברו

מרעיון לביצוע: "היער הסודי נפתח בתחילת 2023. במשך שלוש שנים וחצי ניהלתי מו"מ עם בני משפחה קפריסאית שורשית שאבא שלהם רכש את המקום מהכנסייה לפני 15 שנה. ניסיתי לשכנע אותם לתת בי אמון ולהוביל את המקום בדרך חדשה. דולי אשתי היא מעצבת וטיפלה בכל ההיבטים הקשורים להלבשת המקום, החדרים והסוויטות.

"בעיני רוחי ראיתי את כולם יושבים סביב שולחן שישי אחד כמו אצלנו בבית. אז בין שיפוץ המקום והחדרים בניתי גם מרתף יין עם שולחן אבירים ארוך, ובכל ימי שלישי ושישי כולם יושבים סביב השולחן, שותים יין ופשוט מדברים. מדהים לראות איך בכל שבוע מחדש נוצרים בטבעיות חיבורים חזקים וחברויות נפש בין אנשים כל כך שונים".

אתגרים: "מבחינת המשפחה ששת ילדיי לומדים בבית ספר יהודי בלימסול. למרות הקרבה הגיאוגרפית של ישראל לקפריסין אנחנו הישראלים שונים מאוד מהקפריסאים בתפיסה. החשיבה היזמית שאנו נולדים איתה בארץ היא כזאת שגורסת שהכול אפשרי והכול ישים. לתושבים כאן יש זמן למידה ארוך.

"בתחילת הדרך כמעט כל מי שפגשתי הסביר לי שלמודל שלי אין היתכנות עסקית, כי הקהל שרוצה חוויית wellness שונה מהקהל שמחפש חופשה. אני התעקשתי ואמרתי שאציע חוויה שונה שלא קיימת בעולמות האירוח. אני לא מגדיר אותה כפנאי או כחופשה רגילה, אלא כחוויה של התחדשות בטבע. והנה אנחנו אוטוטו כבר בתפוסה מלאה".

חוויות בדרך: "המקומיים מפתיעים ברצון שלהם ללמוד, להיפתח לדברים חדשים. הם מוכנים לשמוע את כל הקולות. הם מתייחסים אליי נהדר. החוכמה היא לתת להם כבוד".

ישראל מול חו"ל: "העלויות של מרבית הדברים נמוכות יותר מישראל, מה שאפשר לנו לספק לאורחים שלנו חוויה ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר אטרקטיבי יחסית לאותה רמה בישראל".

החלום הבא: "הקמת wellness village בכפר מיליו שנמצא סמוך ליער הסודי. קנינו שם אדמות ואנחנו מתכננים להקים כפר ישראלי־יהודי־אירופי שמשפחות יתגוררו בו ויאמצו אורח חיים בריא, קרוב לטבע. מלבד זאת, בקיץ הקרוב אני מתכנן לפתוח ריזורטים נוספים באיטליה וביוון".