מדוע צנחה מניית איל מקיאג' בכ-50% מהשיא לאחר ההנפקה

חברת הביוטי הישראלית זינקה לאחר הנפקתה השנה לשווי של כ-3 מיליארד דולר, אך בהמשך התלהבות המשקיעים פחתה • התאוששות מסוימת נרשמה השבוע עם פרסום תוצאות חזקות לרבעון השלישי

הנהלת ODDITY, חברת-האם של IL MAKIAGE, פותחת את המסחר בנאסד''ק בניו יורק לרגל הנפקתה / צילום: 2023 Nasdaq, Inc. / Vanja Savic
הנהלת ODDITY, חברת-האם של IL MAKIAGE, פותחת את המסחר בנאסד''ק בניו יורק לרגל הנפקתה / צילום: 2023 Nasdaq, Inc. / Vanja Savic

חברת מוצרי היופי אודיטי טק, החברה-האם של איל מקיאג' הישראלית, הונפקה לראשונה בנאסד"ק בחודש יולי לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר. החברה השיגה בהנפקתה מחיר מניה גבוה מהמתוכנן, 35 דולר, ושבועיים לאחר שהחלה להיסחר היא כבר זינקה למחיר של 55 דולר, ששיקף לה שווי של 3 מיליארד דולר ומכפיל פנטסטי של כמעט 80 על רווחיה.

קריסה מפוארת: המניה צנחה, הקופה התרוקנה, והביטחוניסטים הלכו הביתה 
הסיפור המדהים של איל מקיאג': מרשת כושלת לענקית ביוטי בנאסד"ק 
סולאראדג' איבדה 60% מתחילת השנה; האם המניה שווה יותר?

אלא שמאז חל שינוי לרעה במגמה, והמניה איבדה מעל 50% מהשיא, לשפל של כ-26 דולר שנרשם לאחרונה. ביום שני זינקה המניה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-11.5%, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות ראשוניות טובות מדוחות הרבעון השלישי של השנה, וכעת היא נסחרת בשווי של כ-1.8 מיליארד דולר. גם לאחר העלייה, מניית אודיטי נסחרת במחיר נמוך בכ-10% ממחיר ההנפקה.

איל מקיאג' (שהפכה כאמור לאודיטי) הייתה לפני כעשור חברה כושלת מתחום האיפור עם חובות גדולים לנושים שלה. כיום היא חברה צומחת ורווחית, המגדירה את עצמה כפלטפורמה טכנולוגית-צרכנית שנועדה לשנות את שוק הביוטי העולמי.

בעלי השליטה בחברה הם המנכ"ל אורן הולצמן, שרכש את החברה בשנת 2013 תמורת 12 מיליון שקל בלבד; וקרן L Catterton של חברת מוצרי היוקרה לואי ויטון, שהצטרפה אליו בשנת 2017.

"הרבעון השלישי צפוי להיות הרבעון השלישי הכי חזק שלנו אי-פעם"

בהנפקת אודיטי רק חלק קטן מהכסף שגויס מהציבור זרם לקופת החברה, כשעיקר הסכום הגיע לכיסם של בעלי השליטה: הולצמן מכר מניות תמורת 211 מיליון דולר, ואילו קרן L Catterton מכרה בתמורה ל-151 מיליון דולר.

באשר לתוצאות העסקיות: התחזית המקורית של אודיטי הייתה לצמיחה של 18%-23% בהכנסות הרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כלומר הכנסות של כ-83 מיליון דולר, ואילו התוצאות הראשוניות מהרבעון מצביעות על צמיחה גבוהה יותר של 29%-31%, כלומר ההכנסות יגיעו לכ-89.6 מיליון דולר.

במקביל ציינה אודיטי כי הרווח הגולמי, שהיה אמור לפי התחזית להגיע ל-67.5% מההכנסות, יגיע ל-68.5%. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהווה 21%-21.5% מההכנסות, לעומת התחזית המוקדמת ל-20.8%, כך שהוא יסתכם בלמעלה מ-18 מיליון דולר.

"הרבעון השלישי צפוי להיות הרבעון השלישי הכי חזק שלנו אי-פעם", אמר המנכ"ל והמייסד הולצמן. הוא הוסיף כי ה-EBITDA המתואם יגיע לפחות ל-89 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 (לעומת כ-37 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022). "התוצאות הפיננסיות החזקות משקפות את חוזק הפלטפורמה שלנו, שבנויה לבצע שינוי בשוקי הביוטי וה-wellness הגלובליים באמצעות טכנולוגיה ושימוש בדאטה. אנחנו ממשיכים להציג צמיחה ורווחיות הן במותג איל מקיאג' והן במותג SpoiledChild, ובונים את מנועי הצמיחה שלנו ל-2024 והלאה".

אורן הולצמן / צילום: יח''צ
 אורן הולצמן / צילום: יח''צ

התחזית שנמסרה ברבעון הקודם צופה לאודיטי הכנסות שנתיות של 475-480 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 96-101 מיליון דולר.