ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הפנטגון: ייתכן שטילים שנורו מתימן כוונו לעבר ישראל

נמשך הירי ליישובי העוטף, צה"ל ממשיך להגיב מהאוויר • הודעה נמסרה למשפחות 203 חטופים • ספינת מלחמה של ארה"ב שפעלה במזרח התיכון יירטה בין שניים לשלושה טילים סמוך לחופי תימן • שר הביטחון גלנט קיבל אחריות למתקפת הפתע, נתניהו טרם עשה זאת • ירי מסיבי ליישובי הצפון: כ-30 רקטות נורו מלבנון. חמאס לקח אחריות על הירי • נתניהו בשטחי הכינוס: "הולכים לנצח בכל העוצמה" • עדכונים שוטפים

חילופי האש בטול כרם, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Majdi Mohammed
חילופי האש בטול כרם, מוקדם יותר היום / צילום: Associated Press, Majdi Mohammed

אחרי כ-15 שעות שקט, אזעקות הופעלו היום (ה') באשקלון ובעוטף עזה בעקבות ירי רקטי מרצועת עזה. בהמשך הופעלו אזעקות גם בגוש דן ובשפלה וכן במערב הנגב. בגזרה הצפונית שוגר טיל נ"ט לקיבוץ מנרה שבגליל, וצה"ל הגיב בירי ארטילרי. לקראת שעות הערב: מטחים לבאר שבע, לנגב, לעוטף ולצפון; פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה. חמאס לקח אחריות על השיגורים מלבנון. 

לאורך היממה האחרונה נמשכו ההפצצות של חיל האוויר ברצועת עזה, במסגרתן הושמדו תשתיות חמאס, וחוסלו בכיר בארגון טרור, מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס בעזה וחברת הלשכה המדינית של חמאס, אלמנתו של מייסד חמאס רנתיסי. 

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, נחת הבוקר בישראל. הוא נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם משפחות חטופים,  וימשיך לביקורים במדינות נוספות באזור. לקראת הגעתו גינה את מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס, התייחס לפיצוץ בבית החולים בעזה וקרא למנהיגי העולם להתאחד "כדי למנוע הסלמה נוספת".

דובר צה"ל אמר הבוקר כי הודעה נמסרה עד כה ל-306 משפחות חללי צה"ל ולמשפחות 203 חטופים. מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,400. לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן

"מה שלא הבנו הוא שחמאס יכול להיות קיצוני ופרגמטי בעת ובעונה אחת" 
פירוש אותות חלשים והגדרת הבעיה הבסיסית: מה יכול היה לעזור לנו לזהות את המתקפה של חמאס? 
● קריסת הגדר בעזה: החולשה הפסיכולוגית שמייצרים מבנים הגנתיים 
"רוב ערביי ישראל בשוק מהזוועות, אבל הם מפחדים להתבטא"
"קיבוץ בארי עוד יהיה מקום פורח שיאיר את העוטף ואת המדינה כולה" 

עדכונים שוטפים

22:59 - אזעקות בתל אביב יפו, בבת-ים, בחולון ובראשון לציון.

22:51 - דיווח ב-CNN: בכירים אמריקאיים הודיעו כי ספינת מלחמה של הצי האמריקאי שפעלה במזרח התיכון יירטה בין שניים לשלושה טילים סמוך לחופי תימן, שנורו על ידי ארגון הטרור של המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן. 

הפנטגון מסר כי אי אפשר לקבוע לאן כוונו הטילים שיורטו, וכי ייתכן שהם כוונו לעבר ישראל.

22:20 - ארצות הברית הודיעה כי תוכנית הפטור מוויזה לישראלים תיכנס לתוקף החל מהלילה, במקום החל מה-30 בנובמבר.

21:55 - סעודיה מגנה את חמאס ואת ישראל: האמיר תורכי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ובנו של אחד המלכים הסעודים לשעבר, פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס וישראל שבה נכתב: "אנחנו מגנים את חמאס על הניסיון שלו למנוע נורמליזציה בין סעודיה לישראל, ומגנים את ישראל על שאפשרה העברת כספים מקטאר לידי החמאס ברצועת עזה".

21:23 - המשטרה אישרה כי אוכלוסיות ללא מיגון באשקלון יפונו מהעיר. הזכאים: מחוסרי מיגון דירתי או קומתי, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וקשישים.

21:00 - צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה. אין דיווחים על נפגעים.

20:47 - צבע אדום בעוטף עזה.

20:35 - הצהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "חיזבאללה אישר את הירי מלבנון - והוא יישא בתוצאות של כל הפעולות". על בהלת צילומי הבתים: "כוחות הביטחון בודקים כל אירוע - ולא עלה חשש לאירוע ביטחוני".

20:32 - אזעקות בגוש דן, באשדוד ובשפלה.

20:22 - הקבינט המורחב מתכנס כעת, השרים צפויים לאשר את התוכניות להמשך.

20:11 - בקריית שמונה מסכמים את אירועי המטח שנורה לכיוון העיר וליישובי הגליל: "שני טילים נפלו בתוך העיר. אחד מהם לא התפוצץ, והשני התפוצץ בחניית רחוב ופצע שני תושבים קל ובינוני".

20:10 - אחרי הפרסום ב-N12: מפקד מג"ב הנחה לעצור את איסוף הנשקים של כיתות הכוננות בעוטף עד שיקבלו נשקים חלופיים מצה"ל.

20:08 - נקבע מותו של לוחם מג"ב במיל', רס"ר מקסים רז'ינקוב, שנפצע קשה מוקדם יותר היום בפיצוץ המטען בטול כרם.

19:37 - מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף במיל' ניצן אלון: "אנו רואים כל העת את בני המשפחות, אנשינו וחיילינו. המאמץ הזה מורכב, קשה ומאתגר. אנחנו משתפים פעולה עם המשפחות, היישובים והקהילות, שוקדים יום וליל, ולרשותנו מיטב היכולות הצבאיות והטכנולוגיות. המשימה החשובה ביותר: להשיב את אנשינו. לא נעצור לרגע עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו".

19:30 - בצה"ל מתירים לפרסום כי מתוך כ-200 חטופים שיש מידע על הימצאם בשטח רצועת עזה, עשרות בודדות (פחות מ-30 מהם) הם ילדים עד גיל 18. כ10-20 מהם קשישים בני 60 ומעלה. רוב החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה.

בנוסף, ישנם עוד כ-100-200 ישראלים המוגדרים נעדרים, שאין מידע על מקום הימצאם. זאת לעומת כ-3,000 אנשים שהוגדרו נעדרים ביום הראשון למלחמה.

19:01 - שר החוץ אלי כהן סייר עם מושלת מדינת ניו יורק, קאת'י הוקול, בחורבות הטבח בכפר עזה.

19:00 - דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "בעוד שחמאס טען שנהרגו 471 בני אדם בפיצוץ בבית החולים בעזה, מקור באיחוד האירופי אמר שמספר ההרוגים עומד על 50-10 בני אדם בסך הכול".

18:45 - מזכ"ל האו"ם גוטרש קורא לחמאס לשחרר את החטופים, ולישראל לאפשר גישה בלתי מוגבלת לסיוע. עוד הוסיף וקרא להפסקת אש הומניטארית בעזה.

18:40 - לתקופה של 5 שנים ועם תקציב של מיליארד שקלים: הוקמה מינהלת לשיקום עוטף עזה בראשות משה אדרי.

18:33 - ראש הממשלה נתניהו נפגש עם חיילי גולני בשטח כינוס בסמוך לעזה: "אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון". 

18:10 - שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום: "אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע". 

18:00 - מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן בסיורו בזירה הדרומית: "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן". עוד הוסיף בשיחה עם לוחמים ומפקדים: "נכפתה עלינו מלחמה בפתע עם אויב אכזר שפגע בנו פגיעה קשה. עצרנו, בלמנו אותו ואנחנו תוקפים אותו תקיפה קשה. עכשיו אנחנו הולכים לנצח אותו בשטח שלו. טובי המפקדים של הצבא פה, טובי הלוחמים של הצבא פה, המפקדות הכי טובות שלנו, הכוחות הכי טובים שלנו - אתם. אני מאמין בכם אמונה גדולה, שלמה, אמיתית, יסודית. אני מאמין בכוח, במקצועיות ובעיקר ברוח של כולם שתביא אותנו לניצחון".  

17:45 - אזעקות במנרה; חמאס לקח אחריות על מטח של כ-30 שיגורים מדרום לבנון. דובר צה"ל מעדכן כי כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף את מקורות הירי בשטח לבנון. 

17:36 - מד"א: פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה, גבר וילדה נפצעו; אזעקות בגליל העליון. 

17:30 - אזעקות בבאר שבע ובמרכז הנגב; אזעקות בקריית שמונה. התושבים התבקשו להיכנס למקלטים עד להודעה חדשה. 

מוצב צבאי של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla
 מוצב צבאי של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

17:05 - משרד הביטחון קלט לפני שעה קלה בישראל מטוס מטען אמריקאי עם משלוח ראשון של ג'יפים ממוגנים לצה"ל. הג'יפים מועברים בשעה זו לצה"ל כדי להחליף כלי רכב שנפגעו במלחמה.

נחיתת הרכבים בנתב"ג היא חלק ממבצע רכש רחב היקף שמובילים מינהל הרכש (מנה"ר) ומשלחת הרכש בניו יורק (מש"ן) להגדלת צי הרכבים של צה"ל לתרחישי המלחמה השונים.

17:02 - ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שלח היום פנייה דחופה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה להכליל את הערים אופקים, אשקלון, נתיבות והמושבים הסמוכים עליהן בתוכנית פעולה לאומית לביצוע פינוי אוכלוסייה המצויה בסמוך לגבול רצועת עזה וקליטתה.

17:00 - צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

16:59 - הירי לצפון נמשך: כ-20 רקטות שוגרו לגליל המערבי. לא ידוע על נפגעים. 

16:54 - הותר לפרסום: לוחם מג"ב נפצע קשה ותשעה נפגעו קל ממטען בטול כרם. חילופי האש נמשכים. 

16:53 - האזעקות נמשכות: לימן, שלומי, אכזיב וראש הנקרה. מד"א: לא ידוע על נפגעים.

16:48 - אזעקות ממשיכות להישמע לאורך יישובי קו העימות בצפון, בהם נהריה, לימן, גשר הזיו וראש הנקרה.

16:46- בהמשך למטח לדרום, רקטה נפלה בשגב שלום. אין נפגעים.

16:44 - אזעקות בנהריה ובסביבתה.

16:43 - אזעקות בשלומי, בצת וחניתה.

16:37 - אירוע ביטחוני מתרחש כעת בגזרת גבול לבנון. תושבי ראש הנקרה וחניתה מתבקשים להיכנס למרחב מוגן, לנעול דלתות ולהישמע להנחיות. 

16:24 - בעקבות ירי נ"ט לעבר מוצבים צבאיים בזרעית לצד ירי נשק קל בגזרת הגבול המערבי, צה"ל משיב ירי ארטילרי למקורות הירי בלבנון. 

16:23 - שדרות: שתי נפילות פגעו בעיר, אחת ברכב והשנייה בשטח פתוח. אין נפגעים בגוף. 

16:03 - אזעקות בגליל המערבי. 

16:01 - אזעקות באשדוד, באשקלון ובעוטף עזה. התרעת צבע אדום בעיר שדרות. 

15:10 - רשות המסים העבירה מענקי סיוע לכ-20 אלף משפחות ויחידים מעוטף עזה בסכום כולל של כ-45 מיליון שקל. בהתאם להחלטת הממשלה, גובה המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה. בסך-הכול הוגשו עד כה כ-20.5 אלף בקשות, מתוכן כמה מאות בקשות נמצאות כעת בבחינה וטיפול. 

הבקשות למענק מוגשות  באתר רשות המסים ומטופלות תוך שלושה ימי עסקים מהגשתן, ולאחר שהרשות מאמתת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה. מוקד התמיכה של רשות המסים 4954*  נותן סיוע למגישי הבקשות ככל שנדרש.

15:00 - שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי הוא מקבל אחריות לכישלון על מתקפת הפתע של חמאס. בהצהרה שמסר בשטחי כינוס סמוך לגבול עזה הבהיר גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון, אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים קשים".

גלנט מצטרף בכך לנטילת האחריות של הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ וראש אמ"ן, שקבעו כי כוחות הביטחון כשלו בהענקת ביטחון ובהגנה על תושבי העוטף. 

14:44 - חילופי האש בטול כרם: צה"ל תקף באמצעות מזל"ט חוליית מחבלים. 

14:40 - ירי רקטות אל עבר עוטף עזה ומערב הנגב: אזעקות נשמעו במעגלים, גבעולים, מלילות, שרשרת, נתיבות, כפר מימון, תושייה, כפר עזה, שיבולים, בית הגדי, תקומה, חוות יזרעם, זמרת, שובה וסעד.

14:33 -   אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה: רמת גן, תל אביב, חולון, מקווה ישראל, ראשון לציון, אור יהודה, בית דגן, גנות, קריית אונו, משמר השבעה, בני ברק, גבעת שמואל, אזור וחמד. 5 רקטות שוגרו, כיפת ברזל יירטה שתיים מהן. 

13:47 - בזמן הצהרת נתניהו: אזעקות באבשלום ודקל בעוטף עזה. 

שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa
 שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa

13:46 - בתום פגישה בארבע עיניים שהתארכה מעבר לזמן שהוקצב לה, יצאו ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה משותפת לתקשורת.

נתניהו אמר לסונאק: "קנצלר גרמניה אולף שולץ כינה את חמאס הנאצים החדשים. אתם נלחמתם בנאצים, וכל העולם תמך במלחמתכם. חמאס הם הנאצים החדשים, הם הדאעש החדשים, וצריך להילחם בהם יחד. אתם חייבים כעת להתייצב לצד ישראל, שזכותה וחובתה להביס את החמאס. זו מלחמה של ישראל ושל העולם החופשי למען העתיד - אנחנו נלחמים בכוח שרוצה להחזיר את המזרח התיכון שנים אחורה".

"לפני 80 שנים העולם המערבי עמד לצדכם, ועכשיו זה הקרב שלנו", המשיך נתניהו. "אנחנו צריכים לעמוד יחד, וזו הסיבה שאני מעריך את זה שאתם פה. זו תהיה מלחמה ארוכה, ואנחנו נצטרך את התמיכה שלכם. מעולם לא ראיתי את האנשים בישראל מאוחדים ככה, אנחנו צריכים את האחדות הזאת גם בעולם כדי לנצח במלחמה הצודקת הזאת, כדי למחוק את המפלצות הנוראיות מכדור הארץ". 

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
 פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר כי בשבועיים האחרונים ישראל עברה משהו ש"אף מדינה לא צריכה לחוות", וביקש למסור את תנחומיו הכנים לנוכח המראות והטרור. "אנחנו תומכים בזכותכם בהגנה עצמית, לרדוף את חמאס, להרתיע אותם ולהבטיח את ביטחונכם", אמר סונאק. "אנחנו רוצים שתנצחו. אני יודע שאתם פועלים בזהירות ובאחריות. אני רוצה להודות על התמיכה שהענקתם לאזרחים בריטיים, ואנחנו נשתף פעולה".

"ראינו את המראות בשבועיים האחרונים, כולל המראות מבית החולים בעזה, ואנחנו מבינים שגם האוכלוסייה האזרחית בעזה נפגעת מחמאס", הוסיף סונאק. "אנחנו מברכים על ההחלטה של הסיוע ההומניטרי. אנחנו נעמוד לצדכם בימים הקשים האלה כחברים, בסולידריות". 

לאחר הביקור בישראל יבקר סונאק יבקר בערב הסעודית וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.  

13:30 - חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים חמושים בטול כרם.  

13:25 - משטרת זיכרון יעקב עצרה תושב פורידיס בן 19 שהעלה פוסטים שיש בהם הזדהות ותמיכה בארגון טרור ברשתות חברתיות. בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצר עד ליום ראשון.  

13:07 - משרד הבריאות בעזה מעדכן כי מתחילת המלחמה נהרגו יותר מ-3,500 פלסטינים, ויותר מ-12 אלף נפצעו. 

13:04 - משרד הפנים של חמאס: חיל האוויר תקף ומוטט את מגדל אלאנדלוס, בניין בן 14 קומות בצפון הרצועה.

12:47 - אחרי כ-15 שעות של שקט רקטי: אזעקות הופעלו בזיקים, בכרמיה ובאשקלון.

12:39 - דיווחים פלסטיניים: ג'יהאד מחיסן, מפקד מנגנון הביטחון הלאומי-הפלסטיני ברצועת עזה, חוסל עם משפחתו בתקיפה בשכונת שיח' רדואן. 

12:32 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בארבע עיניים בלשכתו בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת, ובסיומה ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת. 

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
 פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

11:46 - חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר קיבוץ מנרה שבגבול לבנון. צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי. 

11:08 - נשיא המדינה יצחק הרצוג תקף בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי את אופן הדיווח של ה-BBC על המלחמה וכינה אותו "מזעזע". "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט", אמר הנשיא. "איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?".

הרצוג נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שייפגש בהמשך גם עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. 

10:37 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בהצהרה לתקשורת כי עד כה מסרו הודעה ל-306 משפחות חללי צה"ל ול-203 משפחות של חטופים.

10:08 - במשטרה ובשב"כ מכחישים מכל וכל את הפוסטים ברשתות החברתיות לפיהם לכאורה "חשודים" תועדו בפתח תקווה "מצלמים בתים". "למען הסר ספק, נבהיר כי מדובר בעובדי חברת ניקיון שתיעדו את המבנה, לאימות הכתובת הנדרשת מול בעל החברה, לאחר שהגיעו לכתובת שגויה לביצוע העבודה", נמסר מדוברות המשטרה.

דובר המשטרה, תנ"צ אלי לוי, אמר כי שב"כ בודק אם מדינה זרה מעורבת בהפצת התמונות, וקרא לציבור לא להשתתף בהפצתן: "מי שמשרשר את התמונות מייצר בהלה, אולי מישהו מנצל את הפחד כדי לזרוע בהלה". 

9:47 - הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הרחבת תוכנית פינוי הצפון ליישובים במרחק 5 ק"מ מהגבול, בהם גם קריית שמונה. אלא שגורמים במשרד הביטחון מסבירים כי "הדבר לא יכול לקרות בקרוב, וספק אם בכלל".

9:04 - ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נחת בישראל. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא יצחק הרצוג ועם נציגי משפחות חטופים.

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מגיע לישראל, הבוקר (ה') / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
 ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מגיע לישראל, הבוקר (ה') / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

8:11 - על-פי דיווחים פלסטיניים, ד"ר ג'מילה א-שנטי נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה.  א-שנטי  הייתה חברת הלשכה המדינית של חמאס וחברת מועצה מטעם חמאס - וגם ידועה בתור אלמנתו של עבד אל-עזיז א-רנתיסי, ממייסדי חמאס.

א-שנטי, ילידת מחנה הפליטים ג'באליא, הייתה בעבר חברה בפרלמנט הפלסטיני וייסדה את קבוצת הנשים של חמאס. בשנת 2021 נבחרה להיות חברת הלשכה המדינית של חמאס והייתה מבוקשת בישראל,- לאחר שהובילה את צעדת הנשים לשבירת המצור. לפי סוכנות הידיעות שיהאב, א-שנטי חוסלה בתקיפה לפנות בוקר.

7:54 - דיווח: חיל האוויר תקף הבוקר לפחות שני בניינים לפחות באזור א-זהרא במרכז רצועת עזה.

7:38 - צה"ל הודיע כי השמיד ביממה האחרונה מאות תשתיות טרור ברצועת עזה, בהן עמדות שיגור טילי נ"ט, פירי מנהרות, תשתיות מודיעין, חמ"לים מבצעיים ומפקדות נוספות. בנוסף חיסל צה"ל באמצעות מטוסי קרב ובהכוונת שב"כ בכירים ופעילים מארגוני הטרור השונים, ביניהם ראפת חרב חסין אבו הלאל, ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח. מדובר ב ארגון טרור פלסטיני שפעיל בראשונה בהשראת חיזבאללה ועל-פי החשד גם במימונו. חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה.

6:02 - צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו במלחמה: רס"ר (במיל') אריק (אריה) קראוניק, רבש"ץ בארי; רס"ר (במיל') איתי יהושע, לוחם ביחידה המטכ"לית לאבטחת אישים; ורס"ר (במיל') רן פוסלושני, חבר כיתת הכוננות בנחל עוז.

5:15 - דיווח פלסטיני: הרוג בעימות עם כוחות הביטחון באזור רמאללה הלילה.

4:20 - צה"ל: בשעות האחרונות הותקפו מטרות של חיזבאללה באזור גבול לבנון. ביניהן עמדת תצפית ממנה שוגר טיל נ"ט לראש הנקרה אתמול. התקיפות בוצעו בתגובה על אירועי הירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

03:05 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בציוץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "הרוב המוחלט של הפלסטינים הם לא חמאס, והוא לא מייצג את העם הפלסטיני". בהמשך הוסיף ביידן ציוץ נוסף: "7 באוקטובר הפך ליום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה. הוא הציף מחדש זיכרונות כואבים וצלקות שהותירו אלפי שנים של אנטישמיות ורצח עם. הטרוריסטים לא ינצחו, החופש ינצח".

02:00 - ביקורו של ראש ממשלת בריטניה בישראל: רישי סונאק,ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו וימשיך לביקורים במדינות נוספות באזור. ביקורו מגיע בעקבות הודעת ישראל שתאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה.

לקראת הגעתו אמר סנואק: "כל מוות של חפים מפשע הוא טרגי, ויותר מדי חיים אבדו בגלל מעש הטרור הנורא של חמאס". בנוס  התייחס סנואק לפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה ואמר: "זה צריך להיות קו פרשת המים עבור מנהיגי העולם - עלינו להתאחד כדי למנוע הסלמה נוספת של הסכסוך. בריטניה תהיה בחזית המאמץ הזה".

1:00 - דיווחים בלבנון: יעד התקיפה של צה"ל - באזור הכפר שובא שבדרום המדינה.

0:34 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון.

0:30 - ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, יגיע היום לישראל. הוא צפוי לנחות בשעה תשע בבוקר בנתב"ג.

23:10 - משרד החוץ ממליץ לישראלים להימנע מנסיעה לאיים המלדיביים: על אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות עירניים, לנקוט משנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי.

הכתבה פורסמה לראשונה ב- N12