בצל המלחמה: גוגל מפות ו־Waze משביתות את ההתראות לגבי עומסי תנועה בישראל

מלבד השבתת ההתראות לגבי עומסי תנועה, לא יוצגו גם מיקומם של נהגים אחרים, דיווחי תנועה והתראות נוספות • ההיגיון מאחורי המהלך הוא לא לאפשר גישה למידע על אזורים בהם קיים ריכוז גבוה של כלי רכב • בשנה שעברה, ביצעה גוגל מהלך דומה באוקראינה, בשל המלחמה עם רוסיה

אפליקציית Waze / צילום: Shutterstock
אפליקציית Waze / צילום: Shutterstock

גוגל מפס ו־Waze משביתות בישראל את העדכונים וההתראות לגבי עומסי תנועה, זאת בצל המלחמה. עדכוני עומסים, המתרחשים בדרך כלל בזמן אמת במהלך שימוש באפליקציה, יחדלו לעת עתה. כמו כן, מלבד אי־הצגת הפקקים, לא יוצגו גם מיקומם של נהגים אחרים, דיווחי תנועה והתראות נוספות. ההיגיון מאחורי המהלך הוא לא לאפשר גישה לאינפורמציה אודות אזורים בהם קיים ריכוז גבוה של כלי רכב, כמו גם לאתר מיקום ספציפי של נהגים אחרים. מדובר במהלך גלובלאי ולא לוקאלי, כך שהגישה למידע מושבתת, לא משנה מאיזו מדינה משתמשים באפליקציות.

רשות החדשנות: 70% מחברות ההייטק מדווחות על פגיעה בתפקוד
כך פעל ההייטק בארץ להתפטרות המיליונר האירי האנטי ישראלי

מגוגל נמסר: "כפי שעשינו באזורי מלחמה אחרים בעבר ובתגובה להתפתחויות האחרונות, השעינו זמנית את היכולת לצפות בגודש תנועת הרכבים בזמן אמת ואת מידת העומס באיזורים שונים, מתוך דאגה לביטחון תושבי האיזור. כל מי שינווט ליעד מסוים עדיין יקבל הוראות הגעה וזמן הגעה משוער, שלוקחים בחשבון את תנאי התנועה באזור".

ואכן, בשנה שעברה השביתה גוגל את אותם הכלים אודות עומסי התנועה ומיקומי הנהגים באוקראינה, זאת בצל המלחמה עם רוסיה.

מהלך זה מגיע לאחר שבשבוע שעבר, הודיע סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, כי גוגל תתרום סכום של שמונה מיליון דולר לעמותות שפועלות על־מנת לסייע לאזרחים הן בישראל והן ברצועת עזה.

במקביל, אתמול פורסם בגלובס כי מספר עובדים בגוגל העולמית פוטרו, זאת לאחר שהעלו תוכן בעל אופי אנטישמי למערכות בחברה. מדובר בתוכן פנימי שנועד לשיתוף בין העובדים ואיננו חשוף ללקוחות החברה בשלל היישומים שלה.

בראיון לרשת CNBC שהתקיים בשבוע שעבר, אמר אורי לוין, ממייסדי וייז, שלמרות המצב הקשה, "כולנו מבינים שהמלחמה לא הולכת להימשך לנצח. וכשהיא תגמר נהיה חזקים יותר וטובים יותר ממה שהיינו לפני. אנחנו הולכים להילחם בחמאס כאילו שכחנו את העסקים שלנו, ואנחנו הולכים להמשיך לעשות עסקים כאילו חמאס אינו קיים".