העלו תוכן אנטישמי ופוטרו: גוגל העולמית נלחמת בעובדים שהביעו תמיכה בחמאס

העובדים שפוטרו יצרו והעבירו ביניהם סרטונים ותמונות המשמשים לתקשורת פנימית בין העובדים, בעלי אופי אנטישמי • לפי ההערכה, מדובר בעובדים בודדים, אך עדיין מדובר בצעד מהיר ותקיף של גוגל בתוך כתלי החברה נגד אנטישמיות

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock

בימים האחרונים, מספר עובדים בגוגל העולמית פוטרו לאחר שהעלו תוכן בעל אופי אנטישמי למערכות הפנימיות בחברה, כך נודע לגלובס. מדובר בתוכן פנימי שנועד לשיתוף בין העובדים ואיננו חשוף למשתמשים ביישומי גוגל.

אסף גלעד, פרשנות | לולא יריב לוין, ספק אם פאדי קוסגרייב היה מתפטר מתפקידו
ביקורת וזעם על פעילת האקלים שצייצה עם שלט "עמדו לצד עזה"
בדיקה טכנולוגית | כולנו שגרירים: כך תהפכו לפעילי הסברה ברשתות

לפי ההערכה, כמה מהעובדים בגוגל העולמית יצרו ״ממים״, סרטונים ותמונות המשמשים לתקשורת פנימית בין העובדים, בעלי רמיזות ואופי אנטישמי. אלה דווחו להנהלת החברה על־ידי כמה עובדים יהודיים, וזו החליטה לנקוט ביד קשה ולפטר את יוצרי התוכן.

לפי ההערכה, מדובר בעובדים בודדים שפוטרו, אך עדיין מדובר בצעד מהיר ותקיף של גוגל במסגרת המלחמה באנטישמיות, לפחות בתוך כותלי החברה. המהלך נעשה לאחר שגוגל משכה את ידיה כנותנת חסות בכנס ״ווב סאמיט״ של היזם פאדי קוסגרייב, שהתנצל והתפטר מהנהלת הכנס לאחר שכינה את הפצצות ישראל בעזה כ״פשע מלחמה״, וסירב תחילה לגנות את הטבח שערך החמאס בשבת שעברה.

גוגל, כמו חברות בין־לאומיות נוספות, סובלת מביטויי אנטישמיות ומחאות פרו־פלסטיניות בשנים האחרונות - הכוללים קריאה לחדול מעבודה עם ממשלת ישראל, בין השאר, על רקע זכייתה במכרז מחשוב הענן הממשלתי נימבוס. רק באוגוסט האחרון, חסמו כ-30 עובדי החברה את הגישה לכנס בתחום מחשוב ענן שערכה החברה בסן פרנסיסקו. העובדים קשרו עצמם בשלשלאות לגדרות והניפו כרזות בגנות שיתוף הפעולה עם ישראל, שכונתה על ידם כ״ממשלת אפרטהייד״, כך לפי הלוס אנג'לס טיימס.  

לפני כשנה, אולצה להתפטר מגוגל מנהלת שיווק בגוגל - יהודיה אמריקאית - שהייתה ממובילות המחאה נגד שיתוף פעולה עם ישראל. לטענתה, גוגל ניסתה להתנכל אליה בשל הבעת הדעה ופעילותה נגד ההסכם עם ממשלת ישראל, אשר לטענתה, ״תביא לפגיעה בפלסטינים״.  

בעקבות הטבח בשבת שעברה, יצא מנכ״ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהצהרות הזדהות עם ישראל ועם מעל ל-2,000 עובדי החברה במדינה. פיצ'אי כתב כי החברה נלחמת במידע כוזב הנמצא על הרשת, הצהיר כי גוגל חתמה על הסכם עם הליגה נגד השמצה בארה״ב ואמר כי גוגל תתרום 8 מיליון דולר למגן דוד אדום, עמותת ער"ן, הסהר האדום הפלסטיני ויוניצף. החברה גם תממן מודעות פרסום עבור העמותות העוסקות בסיוע בישראל ובעזה.

את תגובת גוגל לא ניתן היה להשיג.