מענק של עד 20 אלף שקל לעסקים בשדרות ובעוטף: ההטבה החדשה של מזרחי טפחות

מזרחי טפחות פרסם חבילת הטבות ללקוחותיו בעלי העסקים שפעילותם נפגעה משמעותית מפרוץ המלחמה • בין היתר יעניק הבנק באופן אוטומטי לבעלי עסקים בעוטף ובשדרות מענק של עד 20 אלף שקל לחשבון, בהתאם לגובה האשראי הנוכחי שלהם; ובנוסף יאפשר הלוואה של עד 50 אלף שקל, ללא ריבית והצמדה, למשך 12 חודשים

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות
משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות יוצא בהטבות והקלות נוספות על רקע המלחמה. לאחר שהודיע כי יקצה עשרות מיליוני שקלים למימון פעולות תמיכה בתושבי הדרום, ולאחר שהכריז על ביטול תשלום המשכנתה הקרוב לתושבי עוטף עזה ושדרות, מציג הבנק את חבילת ההטבות שלו ללקוחות הבנק בעלי העסקים, שפעילותם נפגעה משמעותית מאז פרוץ המלחמה. 

בשל המלחמה: לאומי יפריש עד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי 
ניתוח | כבר לא מניה בטוחה: המשקיעים הזרים בורחים מהבנקים 
מודי'ס מעבירה את דירוג הבנקים למעקב "שלילי"

את עיקר המאמץ מפנה הבנק לעסקים הנמצאים בשדרות וביישובי העוטף, שרובם המכריע מושבתים או פועלים באופן חלקי בלבד. לבעלי עסקים אלה יעניק הבנק - באופן אוטומטי וללא צורך בפנייה אליו - מענק של עד 20 אלף שקל, בהתאם לגובה האשראי שיש להם בבנק כיום, ועד לסכום מרבי של 2 מיליון שקל. המענק המיוחד ייכנס לחשבון בעלי העסקים בימים הקרובים.

כמו כן, מזרחי טפחות יאפשר לבעלי עסקים החווים קשיים תזרימיים בשל המצב, הלוואה של עד 50 אלף שקל, ללא ריבית והצמדה, למשך 12 חודשים. בנוסף יעמיד הבנק לעסקים אלה הלוואות של עד 1.5 מיליון שקל מקרן החירום "חרבות ברזל - צפונה דרומה", ללא עמלות.

בעלי עסקים שיש ברשותם פיקדון בבנק הסגור לתקופה ארוכה ונזקקים מיידית לכסף בחשבונם, יוכלו לשחרר עד 100 אלף שקל מהפיקדון, ללא קנס שבירה.

במקביל הקים הבנק פלטפורמה דיגיטלית "בשם כתום. ישראל", שבה מוצגים שירותים ומוצרים מאזור הדרום, על-מנת לאפשר לאזרחים מכל רחבי המדינה להיחשף אליהם, לרכוש מהם מוצרים ולהסתייע בשירותיהם.

חבילת ההטבות של מזרחי טפחות נותנת מענה גם לבעלי עסקים שלא מאזור העוטף. בין השאר מציע להם הבנק הלוואות שונות מהקרן בערבות המדינה וכן אפשרות לדחות החזרים בהלוואות קיימות (קרן + ריבית) למשך 3 חודשים. 

"ימים קשים ומורכבים" 

מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי, מסר: "בעלי עסקים ועצמאים מיישובי הדרום נמצאים בחזית הלחימה וחווים ימים קשים ומורכבים של דאגה לשלומם ולשלום משפחתם. לכך נוספה גם הפגיעה הכלכלית, כאשר מאז 7 באוקטובר העסק שבבעלותם מושבת לחלוטין או פועל באופן חלקי בלבד. זה הזמן שלנו להתגייס עבורם, לחזק אותם ולעזור להם, הן בסיוע כספי והן במעטפת של פתרונות מימון וליווי אישי של בנקאים מנוסים". 

נזכיר כי רוב הבנקים יצאו לאחרונה בשורת הקלות והטבות לתושבי העוטף והדרום בעקבות המלחמה. כך למשל, רק בשבוע שעבר הודיע דיסקונט כי יפטור את תושבי העוטף מחצי שנה של תשלומי משכנתה. לפניו, בנק הפועלים הודיע כי הוא מוחק לתושבי העוטף תשלום משכנתה של 3 חודשים.

בנק ישראל, מצדו, פרסם לאחרונה מתווה לבנקים הכולל שורה של הקלות לנפגעים מקרבה ראשונה מהמתקפה מעזה, כשחלק מהן תקף גם למגויסים בצו 8. בין היתר כולל המתווה דחיית תשלומי הלוואות ללא ריבית ועמלות.