דירקטוריון OpenAI הדיח את סם אלטמן: "אין עוד אמון ביכולתו להמשיך להוביל"

לפי דיווח של CNBC סם אלטמן, המנכ"ל שמאחורי ChatGPT, מודח לאחר שהדירקטוריון אמר ש"אין לו אמון בו" • הדירקטוריון הודיע כי אלטמן יפרוש מתפקיד המנכ"ל ויוחלף על ידי מנהלת הטכנולוגיות הראשית של החברה, מירה מוראטי

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: כדיה לוי
סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: כדיה לוי

חברת OpenAI הודיעה אמש (ו') במפתיע כי סם אלטמן עוזב את תפקיד המנכ״ל, זאת בשל העובדה כי הדירקטוריון "כבר לא מאמין ביכולת של אלטמן לנהל את החברה", כך לפי CNBC.

הפרסומות הופיעו לצד תוכן אנטישמי ואפל הפסיקה את הפרסום ב-X
בוטלה הרצאה במיקרוסופט העולמית עם עיתונאי אנטי ישראלי

לפי הודעה של דירקטוריון החברה שפורסמה ב-CNBC נערך "תהליך בדיקה" שבעקבותיו הדירקטוריון הגיע למסקנה שאלטמן ״לא היה גלוי באופן עקבי בתקשורת שלו עם הדירקטוריון, מה שמפריע ליכולתו לממש את אחריותו".

אלטמן, יהודי אמריקאי בן 38, הקים את OpenAI בשנת 2015 ביחד עם אילון מאסק וכמה חוקרי בינה מלאכותית כארגון ללא כוונת רווח. בהמשך הפך אותו לחברת הבינה המלאכותית החשובה והמשפיעה בעולם עם השקת הצ’אט GPT, מוצר הדגל של OpenAI והמוצר שאחראי, כך בעיני רבים, לפופולאריות של צמד המילים "בינה מלאכותית". הוא יוחלף על ידי מנהלת הטכנולוגיות הראשית של החברה, מירה מוראטי.

אלטמן התייחס לאחרונה לשותפות של OpenAI עם מיקרוסופט

אלטמן התראיין רק לפני ימים ספורים לגבי המשך פיתוח הדור הבא של הצ'אט הפופולארי, ChatGPT 5. באותו ראיון לפייננשל טיימס מה-13 בנובמבר, יום שני האחרון, סיפר אלטמן, בין היתר, על השותפות עם מיקרוסופט, שהיא למעשה המממנת העיקרית של החברה, כי השותפות "עובדת ממש טוב", וכי הוא מצפה "לגייס עוד הרבה יותר ממיקרוסופט וממשקיעים נוספים". מוקדם יותר השנה, השקיעה מיקרוסופט כ-10 מיליארד דולר ב-OpenAI כחלק מהסכם "רב שנתי", זאת לפי הערכת שווי לחברה בסכום של 29 מיליארד דולר, כך לפי הפיננשל טיימס.

עוד באותו ראיון אמר אלטמן כי "הצמיחה בהכנסות השנה הייתה טובה", זאת מבלי לספק נתונים פיננסיים, והסביר כי החברה נותרה לא רווחית בשל עלויות ההכשרה. לגבי מיקרוסופט, אמר כי השותפות תבטיח "שכל חברה תרוויח מהצלחתה של השנייה, וכולם יהיו מרוצים".

באותו ראיון פורסם גם, זאת לדבריו, כי כדי לבסס את הפעילות העסקית של החברה, אלטמן שכר לשורות OpenAI מנהלים כמו בראד לייטקאפ, יוצא דרופבוקס.
אלטמן סיפר גם כי בימים אלו ממש עומלת החברה על פיתוח צ'אט ChatGPT5, הדור הבא של מוצר הדגל שלה.

אלטמן התייחס באותו ראיון גם גם לחזון העתידי של החברה, ולכך שלמרות ההצלחה הצרכנית של מוצר הדגל שלה, החברה שואפת להתקדם לקראת פיתוח בינה מלאכותית כללית (AGI), שאמנם, לדבריו של אלטמן, אחד ממרכיבי הליבה שלה הם אותם מודלי שפה גדולה, העומדים בבסיס ChatGPT, אבל ש״יהיו הרבה חלקים אחרים נוספים על גבי זה".