מיקרוסופט | בלעדי

בעקבות לחץ של עובדים ישראלים: בוטלה הרצאה במיקרוסופט העולמית עם עיתונאי אנטי ישראלי

עובדי מיקרוסופט העולמית הוזמנו להרצאה מפיו של אחמד שיהאב אלדין, עיתונאי אנטי ישראלי מובהק • קבוצת עובדים ישראלים גילו את זהות המרצה והם אלו שהביאו לביטול ההרצאה

מיקרוסופט / צילום: Shutterstock
מיקרוסופט / צילום: Shutterstock

מלחמת חרבות ברזל מסעירה את הרוחות בחברות הגלובליות, בהן שלל עובדים התומכים בשני צדי המתרס, מיקרוסופט ביניהן. מחר, ה-17 בנובמבר, הוזמנו עובדי מיקרוסופט העולמית להרצאה מפיו של אחמד שיהאב אלדין, עיתונאי מוכר ממוצא כוויתי אמריקאי, שברוזמה שלו עבד ככתב באל ג'זירה, בניו יורק טיימס, בהפינגטון פוסט וגם בוייס, ונחשב כקול פרו-פלסטיני בולט ואנטי ישראלי-ציוני במובהק.

מהפרטים עולה כי קבוצת עובדים בתוך מיקרוסופט הזמינה את אלדין לקיים הרצאה, דבר שנהוג בקרב שלל קבוצות בחברה, זאת על מנת לקדם ולטפח חיבור בין קבוצות שונות ולקיים קהילה שמטרתה להיות מגוונת ומכילה, כמו גם השיח בחברה. כשנודע לעובדים הישראלים על הפרופיל של אלדין, ועל התבטאויותיו הקיצוניות, התעורר גל המחאה שבסוף הרצאתו כאמור בוטלה.

בין הפרסומים של אלדין ברשתות החברתיות, מלבד האשמת ישראל בפשעי מלחמה, אפרטהייד ורצח עם, שיתוף סרטונים שטוענים שבעוד שישראל היא האיום האמתי, וכי חמאס הוא ארגון שדואג לשבויים שלו, כשאישה המופיעה בסרטון טוענת כי היא בטוחה שחמאס היו מספקים לה אוכל, מים, מקום לינה וטיפול רפואי, בעוד שישראל היא איום גדול הרבה יותר. כמו כן, הוא מפרסם ראיונות עם סטודנטים יהודים מקמפוסים ברחבי אמריקה שטוענים שאינם מרגישים בטוחים לאור גילויי האנטישמיות, זאת לצד השאלה - מה עם ביטחון העם הפלסטיני?

מקודם יותר היום פורסם בערוץ 14, כי היו מספר פניות מצד עובדים ישראלים שזעמו כשגילו את עצם קיום ההרצאה, פניות שנותרו כמעט ללא מענה.

כעת נודע לגלובס כי ההרצאה עם אלדין בוטלה, כך לפי מקורבים לחברה. עוד נודע כי קבוצת עובדים פרו-ישראלים גילו את זהות המרצה והם אלו שהביאו לביטול האירוע. לדבריהם, יש הבדל גדול בין ביקורת על ישראל לבין ביטול הטבח המחריד שחמאס ביצע באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר.