עוד טוויסט בעלילה: אחרי ההדחה המפתיעה, סם אלטמן עובר למיקרוסופט

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הודיע כי אלטמן והנשיא לשעבר של OpenAI יעמדו בראש צוות מחקר AI חדש בחברה • לפי דיווח של דה אינפורמיישן, אמט שיר, ממייסדי אתר הסטרימינג טוויץ', מונה כמנכ"ל זמני של חברת הבינה המלאכותית במקום אלטמן

סם אלטמן / צילום: ap, Eric Risberg
סם אלטמן / צילום: ap, Eric Risberg

סם אלטמן לא חוזר ל-OpenAI, וכעת נחשף המעסיק החדש שלו. מנכ"ל מיקרוסופט  סאטיה נאדלה הודיע כעת כי אלטמן ביחד עם הנשיא OpenAI גרג ברוקמן, שהתפטר, מגיעים למיקרוסופט ויעמדו בראש צוות מחקר AI חדש. 

זה הישראלי לשעבר שעומד מאחורי ההדחה המפתיעה ב-OpenAI 
בגיל 38 בלבד הוא נחשב לאיש המשפיע ביותר לעתיד האנושות, עד שהודח במפתיע

במסגרת תפקידו החדש, צפוי אלטמן לנהל ממשקים גם עם מרכז הפיתוח הישראלי של מיקרוסופט שבו מפותחים ייושמי בינה מלאכותית רבים לתחום מחשוב ענן ופיתוח תוכנה, ובו גם מרוכזת רוב פעילות המחקר והפיתוח בתחום הסייבר במיקרוסופט. אלטמן ביקר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה ביוני האחרון ואף דיבר במפגש סגור שנערך לעובדים בהובלת מנכ"לית החברה בישראל, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק.

סם אלטמן ומנכ''לית מיקרוסופט ישראל מיכל ברוורמן בלומנשטיק / צילום: אמיר ברקול
 סם אלטמן ומנכ''לית מיקרוסופט ישראל מיכל ברוורמן בלומנשטיק / צילום: אמיר ברקול

"אנחנו מאוד נרגשים לחלוק את החדשות שסם אלטמן וגרג ברוקמן יצטרפו למיקרוסופט כדי להוביל צוות מחקר מתקדם חדש בתחום הבינה המלאכותית", כתב נאדלה בפוסט בלינקדאין. "אנחנו נשארים מחויבים לשותפות שלנו עם OpenAI ויש לנו אמון במפת הדרכים של המוצר שלנו, ביכולת שלנו לקדם חדשנות עם כל מה שהכרזנו ב-Microsoft Ignite, ובהמשך תמיכה בלקוחות ובשותפים שלנו".

אלטמן שיתף את הציוץ של נאדלה וכתב כי "המשימה ממשיכה". נאדלה אף הגיב לו: "אני מאוד נרגש על הצטרפותך כמנכ"ל קבוצת המחקר החדשה הזו, סם, שקובע קצב חדש לחדשנות. למדנו הרבה במהלך השנים על איך לתת למייסדים ולאנשי חדשנות מקום בחברה לבנות זהויות ותרבויות עצמאיות בתוך מיקרוסופט, ואני מצפה שתעשה את אותו הדבר".

מיקרוסופט השקיעה רבות בחברת הבינה המלאכותית. היא הקפיאה פרויקטים אחרים והשקיעה משאבים ענקיים במטרה להיות המובילה הגדולה בתחום. הגיוס של אלטמן לתוך מיקרוסופט פותר לענקית הטכנולוגיה כאב ראש במידה ואלטמן היה מחליט להקים סטארט-אפ שמתחרה ב-OpenAI או מגיוס על ידי אמזון או אינטל. 

אמט שיר מונה למנכ"ל OpenAI 

יותר מוקדם הבוקר דווח באתר דה אינפורמיישן כי איליה סוצקבר, המייסד שאחראי להדחתו של אלטמן, כתב לעובדי OpenAI אמש (א') כי אלטמן לא יחזור לחברה כמנכ"ל, ובלומברג דיווח כי הדירקטוריון שבראשותו מאתר מנכ״ל חדש קבוע. גם מירה מוראטי (שהוכרזה בסופ"ש כמנכ"לית מחליפה) עצמה הוחלפה, ולפי דיווח נוסף בדה אינפורמיישן יחליף אותה אמט שיר, ממייסדי אתר הסטרימינג טוויץ', כמנכ"ל זמני.

ככל הנראה המשקיעים בחברה, הקרונות טייגר גלובל, Thrive וסקויה, פועלים להחליף את הדירקטוריון של החברה, וברגע שזה יקרה ימנו מנכ"ל קבוע. שיר הוא מנכ"ל זמני שמונע על ידי הדירקטוריון השנוי במחלוקת, שפיטר בשישי האחרון את אלטמן והביא להתפטרותו של גרג ברוקמן, נשיא החברה לשעבר. 

אלטמן עצמו שחרר רמזים מעורפלים באשר לעתידו בחברה: אמש הוא הצטלם אמש עם תג "אורח" כאשר הגיע לביקור בחברה וכתב: "זו הפעם הראשונה והאחרונה שאני נושא את התג הזה".

ביום שישי האחרון הודח אלטמן, אחד ממייסדי OpenAI והפנים המוכרות שלה, לאחר מחלוקת עם סוצקבר על אופי מיסחור מודל הבינה המלאכותית שפותח בחברה ועל ההגנות שיש לשים עליו. הדבר נעשה לאחר הדיווחים על פריצת דרך טכנולוגית שאיפשרה את פיתוחה של בינת-על, בינה מלאכותית שעשויה להיות שווה לזו האנושית.