הגדלת תקציב המדינה אושרה בקריאה ראשונה, ברקת לא הצביע עם הקואליציה

ההצעה שמאפשרת לשנות את תקציב 2023 אושרה במליאה, ברוב של 59 בעד לעומת 53 מתנגדים • שרי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הצביעו נגד השינויים • התקציב שאושר: הגדלת ההוצאה עד סוף השנה ב-30 מיליארד שקל, כ-17 מיליארד שקל מהסכום יילכו להגדלת תקציב הביטחון

מליאת הכנסת, הערב / צילום: נועם מושקוביץ׳ - דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, הערב / צילום: נועם מושקוביץ׳ - דוברות הכנסת

בתום דיון סוער אישרה הערב (א') מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר להגדיל את תקציב המדינה לשנת 2023 . שר הכלכלה ניר ברקת, שיצא בביקורת נגד התקציב ואיים להצביע נגדו, לא השתתף בהצבעה.

סמוטריץ' וגלנט ידונו בהגדלת תקציב הביטחון ל-2024 בעשרות מיליארדים
שר האוצר האריך את מתווה הפיצויים לעסקים גם לדצמבר. אבל יש אותיות קטנות

בנוסף, שרי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הצביעו נגד השינויים בתקציב. זאת, בשל התעקשות הממשלה לשמר את מרבית הכספים הקואליציוניים שנותרו זמינים בתקציב במקום להפנותם אל מטרות הלחימה והשיקום.

לבסוף, אושרה ההצעה במליאה, ברוב של 59 בעד לעומת 53 מתנגדים. הצעת החוק שאושרה היא למעשה הגדלת תקרת הגירעון באחוז אחד ל-3.75%, בשל הצורך הדחוף בהגדלת ההוצאות. אישור זה יאפשר את העברת התקציב המחודש לשנה הנוכחית.

כך, הוחלט להגדיל את ההוצאה עד סוף השנה ב-30 מיליארד שקל. כ-17 מיליארד שקל מהסכום יילכו להגדלת תקציב הביטחון, והיתר לצרכים אזרחיים כגון הטיפול במפונים. מנגד, מהכספים הקואליציונים קוצץ סכום של פחות ממיליארד שקל, מתוך למעלה מ-2 מיליארד שקל זמינים.

לאחר אישור זה, יגיע התקציב המחודש ל-2023 אל ועדת הכספים של הכנסת. לאחר העבודה בוועדה, יחזור למליאה לקריאה שנייה ושלישית. במקביל, במשרד האוצר עובדים על השינויים לתקציב 2024, שאמור להגיע אל הממשלה בשבועות הקרובים.