סמוטריץ' וגלנט ידונו בהגדלת תקציב הביטחון ל-2024 בעשרות מיליארדים

שר האוצר ושר הביטחון צפויים להפגש השבוע כדי לדון בהגדלת תקציב הביטחון • לפי הערוכות, דרישת מערכת הביטחון תגיע עד לרמה של הכפלת התקציב

יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט צפויים להיפגש השבוע כדי לדון בין השאר בהגדלת תקציב הביטחון לשנת 2024. לפי הערכות, במערכת הביטחון יניחו על השולחן דרישה עקרונית לתוספות עתק בעשרות רבות של מיליארדי שקלים, עד לרמה של הכפלת התקציב.

שר האוצר האריך את מתווה הפיצויים לעסקים גם לדצמבר. אבל יש אותיות קטנות

תקציב הביטחון לשנה הבאה, כפי שאושר במאי האחרון, עומד על כ־83 מיליארד שקל. מהם, 18.5 מיליארד שקל ב"הוצאה מותנית בהכנסה" - סעיף שבמונחי תקצוב מערכת הביטחון מדבר בעיקר על הסיוע האמריקאי.

כספי הסיוע מארה"ב צפויים לגדול משמעותית ולשמש להתחמשות והצטיידות צבאית, גם אם לא יספיקו לכל תוכנית הרכש. אולם, הכסף הגדול שעל הפרק הוא למימון הגדלת סדר הכוחות הצבאי. ב־7 באוקטובר התברר שגם מכשולים טכנולוגיים מתקדמים במיליארדי שקלים לא יכולים להחליף את הגדודים בשטח. אם יחליטו על הארכת שירות החובה או על תגבור מערך המילואים, העלויות יושתו על תקציב המדינה.

בנוסף, השבוע צפויה לדון ועדת הכספים של הכנסת בתוספת של כ־20 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לשנת 2023, בעקבות המלחמה. תקציב משרד הביטחון עומד, לפני השינוי, על 63 מיליארד שקל, ועוד 13 מיליארד שקל בסיוע אמריקאי. מתוך כך, 30 מיליארד שקל מוקדשים לשכר ולפנסיה.