אילו סקטורים בלטו לחיוב בדוחות בארה"ב

דוחות הרבעון השלישי היו טובים ברובם, ו־82% מהחברות במדד S&P 500 היכו את תחזיות הרווח למניה • אילו מגזרים הובילו? • שאלת היום, מדור חדש 

אילו סקטורים בלטו לחיוב בדוחות בארה''ב / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
אילו סקטורים בלטו לחיוב בדוחות בארה''ב / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

עונת הדוחות לרבעון השלישי בארצות הברית הייתה טובה מבחינת רוב החברות. על פי הנתונים, 82% מהחברות במדד S&P 500 היכו את תחזית הרווח למניה, היחס הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2021 ומעל הממוצע בחמש (77%) ובעשר השנים האחרונות (74%).

דצמבר התחיל ברגל שמאל בשווקים. מה מלמדת ההיסטוריה על ההמשך?
WSJ | עד מתי "שבע המופלאות" יחזיקו את וול סטריט?

הסקטורים שבלטו לחיוב בשיעור הגידול ברווחיות שלהם כוללים את סקטור שירותי התקשורת, סקטור הצריכה המחזורית סקטור הפיננסים וסקטור הטכנולוגיה.

לדברי ניר אורגד, אנליסט מניות בחו"ל באגף הייעוץ בבנק לאומי, בסקטור שירותי התקשורת בלטו לחיוב "ענקית המדיה החברתית מטא וענקית החיפוש המקוון גוגל". שתי החברות רשמו צמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות ברבעון החולף, והיכו את תחזית הרווח בשיעורים של כ-19% ו-6%, בהתאמה. "מדובר בתוצאות חיוביות המלמדת על התאוששות תעשיית הפרסום העולמית לאחר מספר רבעונים שבהם נרשמה ירידה בתקציבי הפרסום בעקבות סביבת המאקרו המאתגרת".

באשר לסקטור הצריכה המחזורית, הוא מציין שהבולטות היו "חברת האירוח Airbnb וענקית הקמעונות המקוונת אמזון, שרשמו תוצאות חיוביות". לדבריו, "Airbnb ממשיכה ליהנות מהתאוששות התיירות הבינלאומית, והיא דיווחה על זינוק של כ-18% בהכנסותיה. עבור אמזון הנקודה הבולטת הייתה השפעתם החיובית של צעדי ההתייעלות שנקטה ברבעונים האחרונים, שהביאו לזינוק של כ-340% ברווח הנקי המתואם למניה".

בסקטור הפיננסים בלטו לטובה כמובן הבנקים הגדולים וחברות הביטוח: ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה, לצד חברת ההחזקות של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי.

וכמובן, אי אפשר בלי לציין את סקטור הטכנולוגיה, שם בוחר אורגד לציין דווקא את "ענקית השבבים אינטל וענקית התוכנה מיקרוסופט". על פי אורגד, "עבור אינטל, לאחר מספר רבעונים של תוצאות שליליות, היא הצליחה לספק למשקיעים תקווה ועקפה את הצפי המוקדם בצורה משכנעת. עבור ענקית התוכנה מיקרוסופט היה זה רבעון חזק נוסף, שבו היא חזרה לרשום גידול בשיעור דו-ספרתי בהכנסותיה, לצד זינוק של כ-30% ברווח הנקי למניה בהשוואה לרבעון המקביל".

*** גילוי מלא: שאלת היום הוא פרויקט מערכתי הנעשה בשיתוף מומחי בנק לאומי

אין לראות באמור המלצה או תחליף לשיקול־דעתו העצמאי של הקורא, או הזמנה לבצע רכישה או השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו של כל אדם