הסיפור המוזר על האנטישמיות במטרו של ברלין

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: עימות בין תומכי ישראל לרשות התחבורה של ברלין יצא משליטה, במצרים חוששים מגל של פליטים מעזה, וישראל ממשיכה לאבד תמיכה בעולם • כותרות העיתונים בעולם 

 על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: עימות בין תומכי ישראל לרשות התחבורה של ברלין יצא משליטה, במצרים חוששים מגל של פליטים מעזה וישראל ממשיכה לאבד תמיכה בעולם. 

העיתון הבריטי שהפך לאחד התומכים הגדולים של ישראל
דיווח: ישראל החלה להזרים מי ים אל מנהרות חמאס ברצועת עזה
הסקר שמגלה: מה באמת חושבים האמריקאים על המלחמה בישראל?   

1המצרים חוששים מגל של פליטים פלסטינים

"מצרים רבים תומכים בפלסטינים, אבל לא רוצים אותם בארצם", מכריזה הבוקר (ד') כותרת המשנה של כתבה ששוגרה לעיתון השוויצרי נויה ציריכר צייטונג מהצד המצרי של רפיח. "מעבר רפיח הוא צוואר בקבוק", מדווח הכתב, "והעזרה לאזור המלחמה מגיעה רק בטפטופים". הכתב מתאר את הסצינות כעת בצד המצרי של הגבול, שבו נציגים אמריקאים ואלה של מדינות אחרות ממתינים לבודדים שמורשים לצאת על ידי השלטונות המצרים: בעלי דרכונים זרים. ובמקביל: שיירות ענק של משאיות סיוע שמחכות להיכנס לרצועה.

מאת דניאל בוהם, מתוך ה-NZZ. לקריאת הכתבה המלאה.

2 עימות מקוון בין תומכי ישראל לרשות התחבורה של ברלין יצא משליטה

רשות התחבורה של ברלין (BVG) ידועה בפעילות היצירתית שלה ברשתות החברתיות, ויש לה מיליוני עוקבים בפלטפורמות השונות. אבל בימים האחרונים, כפי שמדווח העיתון הברלינאי המקומי BZ, היא הסתבכה בעימות סביב תקרית אנטי-ישראלית שאירעה בה.

הפרשה החלה בביקורת שהביעו גולשים על צעקות "Free Palestine" שנשמעו בתחתית של ברלין לפני כמה שבועות. "מה אתם עושים כדי שיהודים ירגישו בטוחים ולא יהיה חשש מאנטישמיות?" כתבו הגולשים. התשובה של ה-BVG עוררה כעס, בין היתר משום שנכתב בה שמכיוון שמי שהשמיעו את הקריאות הם פלסטינים, לא יכול להיות שהם יהיו אנטישמיים ("מכיוון שהם שמים בעצמם"). התגובה עוררה סערה, ה-BVG התנצלה והורתה על חקירה פנימית בנוגע להתכתבות.

מאת איזבל פפאנקוכה. מתוך ה-BZ. לקריאת כתבה המלאה.

3ביידן חושף: נתניהו אמר לי שארה"ב הפציצה את גרמניה ללא אבחנה

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הזהיר אתמול (ג') את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מפני המשך "הפצצה חסרת-אבחנה" בעזה, ואמר כי הדבר גורם לישראל לאבד בהדרגה את התמיכה הגלובלית במלחמה בעזה; כלי התקשורת האמריקאים דיווחו ביממה אחרונים על הדברים בהרחבה, וביניהם היה גם אתר פוליטיקו, שכתב הבוקר כי ביידן אמר באירוע סגור לתורמים שבפני נתניהו עומדת "הכרעה קשה" בנוגע להרכב הממשלה שלו עצמו, אותה הגדיר "הכי שמרנית אי-פעם". "אני חושב שהוא חייב להשתנות, (אבל) הממשלה הנוכחית מקשה מאוד על שינוי", אמר, לפי הדיווח. ביידן גם חשף כי נתניהו אמר לו בשיחה בין השניים: "אתם (האמריקאים) ביצעתם הפצצות שטיח על גרמניה, הפלתם פצצת אטום". "עניתי לו: כן, זו הסיבה שכל המוסדות הללו קמו אחרי מלחמת העולם השנייה. כדי לדאוג שזה לא יקרה שוב".

מאת לורן אגאן, מתוך "פוליטיקו". לקריאת הכתבה המלאה. 

4שחיקה בתמיכה הבינלאומית לישראל

מליאת האו"ם הצביעה הלילה, ברוב של 153 תומכים מול 10 מתנגדים ו-23 נמנעים, על קריאה להפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה; כך מדווח הבוקר הניו יורק טיימס לקוראיו. "כשלושה-רבעים מהמדינות החברות באו"ם הצביעו בעד ההצעה הלא-מחייבת", דיווח העיתון, "כשהן ממחישות את הבידוד של ישראל וארה"ב (שהצביעו נגד יחד עם כמה מדינות אירופיות ומדינות חסות אמריקאיות)". העיתון מציין את השחיקה שחלה לעומת הצבעה דומה שהתקיימה לפני כשישה שבועות, אז נרשמו 14 מדינות מתנגדות ו-45 נמנעות.

מאת פרנז פאזילי. מתוך הניו יורק טיימס. לקריאת כתבה המלאה.