כתב אישום נגד אלי ציפורי בגין הטרדת הדס קליין, העדה במשפט נתניהו

לפי כתב האישום, ביולי 2022, יומיים לאחר שקליין החלה בעדותה במשפט נתניהו, פרסם ציפורי בטוויטר וברשתות נוספות את תמונת ביתה הפרטי של קליין, בה ניתן היה להבחין בכתובתה, ואף כתב בין היתר: "תראו תראו את הצביעות של הגברת" • על רקע זה, לפני כשנה הגישה קליין תביעה אזרחית בסך 5 מיליון שקל נגד ציפורי בגין לשון הרע

אלי ציפורי / צילום: תמר מצפי
אלי ציפורי / צילום: תמר מצפי

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ד') לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד אנשי התקשורת אלי ציפורי ואבי וייס בגין הטרדת העדה הדס קליין במשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. קליין, שהייתה העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, היא עדת תביעה מרכזית בתיק 1000 ("תיק המתנות"). ציפורי מסקר את המשפט באופן קבוע. 

שר המשפטים לוין רוצה לקצר את ההתמחות במשפטים. אז למה בענף מתנגדים?
זוג שגויס בצו 8 ביטל חתונה, גן האירועים דרש פיצוי. מה קובע החוק?

לפי כתב האישום, ביולי 2022, יומיים לאחר שקליין החלה בעדותה, פרסם ציפורי ברשת הטוויטר וברשתות חברתיות נוספות את תמונת ביתה הפרטי של קליין, בה ניתן היה להבחין בכתובתה. ציפורי הוסיף התייחסות וכתב בין היתר: "תראו תראו את הצביעות של הגברת: הדס קליין, שהתקרבנה בעדותה שהיא 'נושאת בעול המשפחתי' ו'הייתה בסיכון לפיטורים', מתגוררת בווילה בהרצליה המוערכת בשווי של 10 מיליון שקל". באותה תקופה היו לציפורי כ-42 אלף עוקבים בטוויטר.

אבי וייס, הנאשם יחד עם ציפורי, הוא עורך אתר האינטרנט טלקום ניוז. הוא מואשם בכך שפרסם את הציוץ של ציפורי ואף פרסם תגובה בה פרסם את פרטי כתובתה המלאה של קליין בדרך של צילום מסך מאתר האינטרנט של בזק.  

הדס קליין מעידה במשפט נתניהו / צילום: ניצן שפיר
 הדס קליין מעידה במשפט נתניהו / צילום: ניצן שפיר

תביעת לשון הרע

בדצמבר 2022 הגישה קליין תביעה אזרחית בסך 5 מיליון שקל נגד ציפורי בגין לשון הרע. בתביעה היא טענה כי ציפורי מנהל נגדה קמפיין הכפשות והטרדות עקבי ומשולח רסן, הכולל למעלה מ-180 פרסומים בחשבונותיו ברשתות החברתיות - טוויטר, פייסבוק וטלגרם, באתר האינטרנט שלו, בתוכנית הרדיו שלו בגלי ישראל ובספר שהוציא לאחרונה.

בין הכינויים שפרסם ציפורי על קליין: "סוכנת משטרתית", "שותפה להפיכה שלטונית נגד נתניהו", "פני הרוע", "שטופת שנאה" ו"מטנפת, משמיצה ומעלילה על משפחת נתניה ללא קשר לליבת התיק. טינוף לשם הטינוף".

עו"ד ציון אמיר, המייצג את אלי ציפורי ואת אבי וייס, מסר בתגובה: "כתב אישום מופרך מן היסוד. חבל מאוד שהפרקליטות נכנעה ללחץ בלתי לגיטימי שהביא להגשת כתב אישום בלתי צודק ותוך אכיפה בררנית".

*** גילוי נאות: אלי ציפורי עבד בעבר בתפקיד סגן עורך גלובס 

*** חזקת החפות: אלי ציפורי לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות