"קמפיין הכפשות אובססיבי": עדת התביעה במשפט נתניהו תובעת את אלי ציפורי

הדס קליין, עדת התביעה המרכזית בתיק 1000, הגישה תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקל נגד איש התקשורת ותומכו של נתניהו • טוענת כי ציפורי "פעל כדי לשים אותה למטרה לבוז ולשנאה, כאשר כל 'חטאה' הוא שמילאה את חובתה לפי דין והתייצבה למסור עדות; בפרסומיו התאמץ הנתבע להפוך אותה ל'אויבת העם'"

הדס קליין / צילום: ניצן שפיר
הדס קליין / צילום: ניצן שפיר

הדס קליין, עדת התביעה המרכזית בתיק 1000 במשפטו של בנימין נתניהו, הגישה היום (ה') תביעת לשון הרע בסכום של 5 מיליון שקל נגד איש התקשורת ותומכו של נתניהו, אלי ציפורי. קליין הגישה תלונה במשטרה בעבר לאחר שתמונה ביתה וכתובתה פורסמו על-ידי ציפורי, הוא נחקר בחשד להטרדת עדה, ועדיין לא התקבלה החלטה אם להעמידו לדין. 

יו"ר מועצת הכבלים לשעבר מעידה במשפט נתניהו: "עברתי חקירה רשלנית" 
"ביום מותך נחגוג": כתבי אישום בגין הטרדת עדי התביעה בתיקי נתניהו 
התובעת במשפט נתניהו: יש עליית מדרגה במתקפה על העדים בתיק 
עדות הדס קליין: ההגנה הגיעה להישגים, אבל הם לא ימנעו הרשעה | פרשנות

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורכי הדין ד"ר אליעד שרגא ועופר אורן, נטען כי ציפורי מנהל נגד קליין קמפיין הכפשה והטרדות עקבי ומשולח רסן הכולל למעלה מ-180 פרסומים בחשבונותיו ברשתות החברתיות - טוויטר, פייסבוק וטלגרם, באתר האינטרנט שלו, בתוכנית הרדיו שלו בגלי ישראל ובספר שהוציא לאחרונה.

בתביעה טוענת קליין כי ציפורי "פעל כדי לשים אותה למטרה לבוז ולשנאה בקרב ציבור שלם, בלא הצדקה, כאשר כל 'חטאה' הוא שמילאה את חובתה לפי דין והתייצבה למסור עדות. בפרסומיו התאמץ במכוון הנתבע להפוך אותה הלכה למעשה ל'אויבת העם'".

קליין טוענת כי ציפורי פרסם את הפרסומים המכפישים כדי להלך עליה אימים, לפגוע בלגיטימציה שלה, להפוך אותה לבוז ולפגוע בהליך מסירת עדותה. בנוסף תובעת קליין על פרסום תמונת ביתה, תוך חשיפת כתובת מגוריה. 

אלי ציפורי / צילום: תמר מצפי
 אלי ציפורי / צילום: תמר מצפי

"טינוף לשם הטינוף"

לציפורי יש מעל 50 אלף עוקבים בטוויטר ו-48 אלף עוקבים בפייסבוק. ציפורי כינה את קליין בפרסומיו "סוכנת משטרתית", "שותפה להפיכה שלטונית נגד נתניהו", "פני הרוע", "שטופת שנאה" ו"מטנפת, משמיצה ומעלילה על משפחת נתניה ללא קשר לליבת התיק. טינוף לשם הטינוף".

לטענת קליין, מדובר בפרסום דיבתי ברף הגבוה ביותר, חסר כל התייחסות עניינית לעדותה בהליך הפלילי, שכל מטרתו השחרה זדונית שלה.

קליין מסרה היום כי "כל מי שפגע בי ובמשפחתי והפיץ שקרים וסיפורי בלע שלא היו ולא נבראו, ישלם על כך. קמפיין הכפשות ושקרים אובססיבי נגד עדים הפך לשיטה בישראל, וזוהי אינה פגיעה חמורה רק בי אלא בכל אזרח ואזרחית ישראלים שיידרשו להגיע ולמלא את חובתם האזרחית לדרישת גורמי האכיפה והמשפט".

בכוונת קליין להגיש תביעות נוספות נגד מכפישים בתקופה הקרובה.

מטעמו של אלי ציפורי לא נמסרה תגובה. 

*** גילוי מלא: אלי ציפורי עבד בעבר בגלובס