המהלך שעשוי לאפשר לעסקים קטנים להקים מועדוני לקוחות גדולים

חברת איזי, העוסקת בניהול נוכחות דיגיטלית של עסקים, רוכשת את Glue, שפיתחה מערכת לניהול מועדוני נאמנות • "נאפשר את כל סל הכלים שיש בפוקס ובשופרסל", מסביר המנכ"ל אופיר יוסף

אופיר יוסף, מנכ''ל איזי, ועירא נכטינגל, מייסד Glue / צילום: יח''צ
אופיר יוסף, מנכ''ל איזי, ועירא נכטינגל, מייסד Glue / צילום: יח''צ

חברת איזי, המפתחת את אפליקציית easy - מנוע חיפוש ודירוג עסקים, אירועים ונקודות עניין - רוכשת את הסטארט־אפ Glue, שפיתח מערכת לניהול לקוחות ומועדוני נאמנות לעסקים קטנים. סכום העסקה לא נמסר.

ניתוח גלובס | 4 אתרי מכירות אונליין ישראליים נסגרו בשבוע אחד. למה זה קרה?
בדרך לגל התייקרויות? שסטוביץ מודיעה על העלאת מחירים עד 15%

סל המוצרים הדיגיטליים שאיזי מציעה כיום לכחצי מיליון עסקים כולל מערכת לניהול הנוכחות הדיגיטלית של העסק, מערכת ניהול פניות מלקוחות ומערכת לבניית אסטרטגיה מבוססת מיקום. כעת אמורה להצטרף לכך המערכת של Glue, שמאפשרת לעסקים אלה לתחזק מערכת יחסים מתמשכת עם הלקוחות.

מועדוני לקוחות נחשבים לאחד הנכסים המשמעותיים ביותר של כל חברה, ובישראל רובם שייכים לרשתות הגדולות, כאשר הבולטות בתחום זה הן פוקס, שופרסל ו־yellow. המועדונים מאפשרים, בין היתר, תקשורת רציפה עם לקוחות והענקת הנחות מותאמות אישית. לעסקים קטנים אין יכולת כזו, ולשם מכוונים באיזי.

"נאפשר לבעל עסק לתת הנחות ואת כל סל הכלים שיש בפוקס ובשופרסל, ולהתחבר באופן ישיר ל־3 מיליון משתמשים חודשיים שיש לנו", מסביר אופיר יוסף, מנכ"ל איזי. "אנשים לא יתקינו את כל האפליקציות של הירקן השכונתי או בית הקפה הסמוך לבית, אבל את איזי כבר יש על הטלפון, והערך יתקבל מבלי לתחזק עוד אפליקציה. זו הסיבה שבחרתי לבצע את הרכישה".

תחרות מקומית וגלובלית

חברת איזי פיתחה אלגוריתמים שמאפשרים סריקה, מיון וחיפוש של כחצי מיליון עסקים, דירוגם על־פי ביקורות גולשים ומגוון פעולות, ביניהן הזמנת מקום, משלוחים, תשלום וצ'אט עם בעל העסק.

בשוק המקומי איזי מתחרה בקבוצת זאפ, בבזק 144 ובאתרים ורטיקליים בתחומי העסקים הקטנים, האירועים, התיירות ועוד. ברמה הבינלאומית היא מתחרה בגוגל מפס, טריפ אדוויזור, ילפ ועוד.

בשנת 2015 קשת רכשה את השליטה ב־easy, ומאז צמחה החברה מ־200 אלף משתמשים בחודש לכ־3.1 מיליון. החברה עברה לרווחיות בשנת 2020, וכיום היא מעסיקה 75 עובדים, רובם אנשי פיתוח ודאטה.

לאחרונה חתמה החברה על הסכמי שיתופי־פעולה עם Apple בתחום המפות, עם bit בתחום התשלומים ועם ontopo בתחום המסעדנות. במקביל הצטרפו לשורותיה מנהל הסיכונים הראשי רוה איתן (ששימש כמנכ"ל מדל"ן ישראל) וסמנכ"ל השיווק בני מלמד שהגיע מ־WIX.

הסטארט־אפ Glue, שהוקם ב־2015, גייס בשנים האחרונות 13 מיליון דולר. עירא נכטיגל, מנכ"ל ומייסד החברה, יוביל באיזי את חטיבת המוצרים לעסקים.

דאטה לפיקוד העורף

"החיבור עם Glue מהווה נדבך חשוב בהשלמת החוויה הצרכנית־מקומית שאנו מציעים", אומר מנכ"ל איזי, אופיר יוסף. "רוב המתחרים שלנו מאוד ורטיקליים: מדרג בעולמות בעלי המקצוע, תן ביס בעולם המסעדנות ודפי זהב בעולם החיפוש הכללי. מעט מאוד פלטפורמות מסוגלות להרחיב את היריעה, ולמעשה אין כלל שחקנים מקומיים שעושים זאת.

"עולם החיפוש היה מאוד ממוקד, ובשנים האחרונות הוא הורחב. ייצרנו פלטפורמה שהיא גם אינפורמטיבית כמו שעות פעילות ודרכי יצירת קשר, וגם איכותנית שמספקת ביקורות. האתגר הגדול הוא הדאטה, שמשתנה בתדירות גבוהה. עסקים נפתחים, נסגרים ומשנים ייעוד בממוצע של 6% בחודש. זו גם הסיבה שקשה לייצר ולשמור על מאגר מידע מעודכן. הפתרון הוא טכנולוגי".

אתגר העדכון גדל בתקופת המלחמה, כשעסקים רבים אינם פעילים או עובדים בשעות מצומצמות. "אנחנו מפעילים זרועות ארוכות, ודיברנו עם עשרות אלפי עסקים בישראל בחודשים האחרונים, כדי לעדכן את המידע", מספר יוסף. "כבר בשבוע הראשון אחרי המתקפה הרצחנית של חמאס, פיקוד העורף פנו אלינו וביקשו את הדאטה שלנו".

איזי - תעודת זהות 

תחום עיסוק: מנוע חיפוש ודירוג עסקים ונקודות עניין. 

היסטוריה: החברה הוקמה ב־2011 על־ידי איתמר גלילי, מעיין סגל וארז בר שיר. ב־2015 הפך ערוץ קשת לבעל השליטה בחברה, בעלים נוספים הם דב מורן והעובדים. 

נתונים: החברה מדווחת על כחצי מיליון עסקים רשומים ועל כ־3 מיליון משתמשים חודשיים. היא מעסיקה 75 עובדים, ובשנת 2020 עברה לרווחיות.