לראשונה זה כ־30 שנה: מיקרוסופט מוסיפה מקש חדש למקלדת של ווינדוס

בבלומברג פורסם כי מיקרוסופט תוסיף מקש שתפקידו יהיה להפעיל את שירות הבינה המלכאותית שלה, Copilot • זה יהיה השינוי הראשון בתצורת המקלדות של ווינדוס מאז 1994 - אז הוסיפה את מקש ווינדוס, שפותח את תפריט ההתחלה של המערכת

מיקרוסופט תוסיף מקש חדש להפעלת שירות Copilot / צילום: צילום מסך מיוטיוב
מיקרוסופט תוסיף מקש חדש להפעלת שירות Copilot / צילום: צילום מסך מיוטיוב

מיקרוסופט מוסיפה מקש חדש למקלדת של ווינדוס, שתפקידו יהיה להפעיל את שירות הבינה המלאכותית שלה, Copilot , כך פורסם היום (ה') בבלומברג. מקלדות הכוללות את המקש החדש צפויות להיות זמינות כבר החודש.

מלחמת הבינה המלאכותית: הניו יורק טיימס תובע את מיקרוסופט ו-OpenAI
ניתוח גלובס | החברה ששילשה את כמות המשרות: דפוסי הצמיחה של ההייטק נחשפים

לפי הדיווח, המקש החדש, שיורכב מימין למקש הרווח, מסמן את השינוי הראשון בתצורת המקלדות של ווינדוס מאז 1994 - אז הוסיפה את מקש ווינדוס, אשר פותח את תפריט ההתחלה של המערכת. המהלך מדגיש את המחויבות של מיקרוסופט לקידום תחום הבינה המלאכותית.

עוד דווח כי המקש החדש ישמש כקיצור דרך שיסייע למשתמשים ליצור תמונות, לכתוב מיילים ולסכם טקסטים בעזרת שירות הבינה המלאכותית. בכיר במיקרוסופט העולמית, יוסוף מהדי, כתב בבלוג בו הודיע על המהלך כי "בינה מלאכותית תהיה שזורה בתוך ווינדוס, החל מהמערכת, עבור בסיליקון וכלה בחומרה". מהדי הוסיף כי מיקרוסופט רואה ב־2024 את "שנת המחשב האישי מבוסס AI".

בנוסף לכך, בבלומברג ציינו כי במהלך השנה האחרונה, מיקרוסופט חידשה את המוצרים הגדולים ביותר שלה סביב טכנולוגיית בינה מלאכותית, שיכולה לייצר תוכן חדש ממאגרי נתונים מסיביים. רשימת המוצרים כוללת את ווינדוס, תוכנות אופיס, מנוע החיפוש בינג ועוד. הרבה מהעבודה של מיקרוסופט מבוססת על הטכנולוגיה של GPT-4 של חברת OpenAI, בה השקיעה 13 מיליארד דולר.

מוקדם יותר השבוע, מיקרוסופט השיקה אפליקציה של שירות הבינה המלאכותית Copilot לטלפונים הניידים. מטרת האפליקציה הינה להנגיש את יכולות צ'אט הבינה המלאכותית שלה במהירות ובזמינות בנייד, בלי צורך להיכנס לדפדפן בלפטופ או במחשב נייח; זאת, במקום להפנות משתמשים לשימוש בדפדפן של החברה, Bing, כפי שהיה בעבר, לפי יאהו.