אפליקציית ה-AI של מיקרוסופט יצאה לדרך. תחליף את ChatGPT?

המשקיעה העיקרית ב-Open AI השיקה אפליקציית בינה מלאכותית, המתבססת על טכנולוגיית GPT4, אך מציעה את הכלי בחינם • אבל לא בטוח שהמוצר החדש יותר טוב מ-ChatGPT

אפליקציית Copilot של מיקרוסופט / אילוסטרציה: Shutterstock
אפליקציית Copilot של מיקרוסופט / אילוסטרציה: Shutterstock

מאז שפורסם לציבור הרחב, כלי הבינה המלאכותית היוצרת ChatGPT צבר פופולאריות רבה בקרב משתמשים בכל רחבי העולם.

לכלי ה-AI שתי גרסאות, אחת בחינם ואחת בתשלום. הגרסה החינמית של הצ'אט ביססה את מעמדה ככלי הבינה המלאכותי המוכר ביותר, ויש שיגידו גם זה שמספק את הביצועים הטובים ביותר, וכל זאת למרות שהגרסה החינמית של הצ'אט מכילה פחות אפשרויות מהגרסה בתשלום, כמו למשל חיבור לאינטרנט - שקיים רק בגרסת הפרימיום.

כעת, חברת מיקרוסופט, שהיא גם המשקיעה העיקרית מאחורי חברת OpenAI, מי שעומדת מאחורי פיתוח ה-ChatGPT, משיקה אפליקציית AI משלה, Copilot. 

מטרת האפליקציה של מיקרוסופט הינה להנגיש את יכולות צ'אט הבינה המלאכותית שלה במהירות ובזמינות בנייד, בלי צורך להיכנס לדפדפן בלפטופ או במחשב נייח, ובמקום להפנות משתמשים לשימוש בדפדפן של החברה, Bing, כפי שהיה בעבר, לפי יאהו.

שני כלי הבינה המלאכותית מכילים בתוכן טכנולוגיות פרי פיתוחה של OpenAI, כולל כאמור ה-GPT4. כמו גם DALL-E 3. אז איזה מהכלים עדיף לשימוש?

איזה מהכלים עדיף לשימוש?

הבדל משמעותי בין שני הכלים הוא עניין התשלום. בעוד גרסת ה-ChatGPT החינמית מבוססת על GPT 3.5, גרסת הפרימיום מספקת יכולות חדשות יותר שמבוססות על המודלים החדישים יותר, ובפרט על ה-GPT4. כלומר, רק משתמשי ChatGPT משלמים יכולים להנות מהיכולות המתקדמות יותר של הצ'ט.

אפליקציית ה-Copilot של מיקרוסופט לעומת זאת מתבססת על GPT4, כלומר מתבססת על המודלים החדישים ביותר, ונכון לעכשיו, היא מוצעת בחינם. כפועל יוצא מזה, כל הפיצ'רים הזמינים בגרסת הפרימיום של חברת ChatGPT, אמורים להיות זמינים גם ב-Copilot.

עם זאת, משתמשים ברחבי הרשת מדווחים כי למרות היכולות שאמורות, כך לפי הנתונים, להיות זהות ליכולות של ChatGPT, האחרון הוא עדיין מהיר יותר, נוח יותר וקצת פחות מסורבל. דוגמה לכך יכולה להיות שמירת ההיסטוריה של הצ'אט, אופציה שכרגע עוד לא נתמכת בקו-פילוט, כמו גם מהירות התגובה וההגבה, שנטען על ידי משתמשים כי היא מהירה יותר בChatGPT.