אלקטרה | בלעדי

200 מיליון שקל לשבע שנים: התשלום שתקבל אלקטרה עבור הפעלת טייסת הכיבוי

טרגט, חברה בת של אלקטרה, תתפעל עבור אלביט את מערך הכיבוי האווירי • החברה תקלוט לתוכה 55 עובדי מערך הכיבוי, מהם 30 טייסים ו-25 עובדי קרקע

מטוס כיבוי / צילום: צביקה פלדמן
מטוס כיבוי / צילום: צביקה פלדמן

לפני למעלה מעשור זכתה אלביט מערכות במכרז של המדינה להקמת מערך כיבוי אווירי, כחלק מלקחי אסון השריפה בכרמל בשנת 2010. לאחרונה, אלביט  בחרה כקבלן משנה את חברת אלקטרה טרגט, שבשליטת אלקטרה  (51%). גורמים בשוק מעריכים כי היקף החוזה עבור טרגט הוא כ-200 מיליון שקל שתקבל מאלביט לתקופה של 7 שנים.

מה הכי מטריד את מודי'ס ולמה לישראל אין הרבה מה להפסיד מהורדת דירוג?  
מה עשתה מניית פז מאז הפיצול ואיזה מענק יקבלו שלושת מנהליה הבכירים 

טרגט, ספקית פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים מורכבים, תתפעל עבור אלביט את כל מערך הכיבוי האווירי, כולל המערך המבצעי על הקרקע וטייסים. קודם לכן עבדה אלביט עם חברת קליר קאט. לפי פרסומים בעבר, אלביט אחראית על הפעלת הטייסת (מטוסים שנרכשו על-ידה) בתמורה לכ-50 מיליון שקל בשנה מהמדינה .

מערך הכיבוי האווירי נקרא "אלעד" על שם אלעד ריבן, צופה אש בן 16 שנספה במאמצי הכיבוי בכרמל. בד בבד דיווחה ההסתדרות דיווחה השבוע על הסכם בינה לבין טרגט, לפיו טרגט תקלוט לתוכה 55 עובדי מערך הכיבוי, מהם 30 טייסים ו-25 עובדי קרקע. בהסתדרות מציינים כי ההסכם כולל גם מנגנוני תוספות שכר ורשת ביטחון תעסוקתית לעובדים.

השליטה בטרגט, המנוהלת על-ידי ניר נובק, נרכשה על-ידי אלקטרה לפני כשנה וחצי לפי שווי של 160 מיליון שקל. החברה, שהוקמה לפני למעלה מ-30 שנה, מספקת שירותים מנוהלים במנעד רחב של תחומים. בין היתר, היא ניהלה מערך בדיקות קורונה עבור המדינה ומנהלת מערכי מכירות עבור גופים שונים.

מערכי הניהול שהיא מספקת משלבים לוגיסטיקה, מערכות מחשוב, כוח אדם, רכש ובקרה. בעת רכישתה על-ידי אלקטרה דווח לבורסה כי היקף הפעילות השנתי של טרגט מגיע לכ-200 מיליון שקל.  

אלקטרה, המנוהלת על-ידי איתמר דויטשר, נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 5.4 מיליארד שקל אחרי ירידה של 18% במחיר המניה בשנת 2023 וירידה של עוד כ-7% מתחילת השנה הנוכחית.