מסע הקניות של אלקטרה הגיע לטרגט מרקט: רכשה שליטה לפי 160 מיליון שקל

אלקטרה רוכשת בשלב ראשון 51% ממניות החברה הפועלת בתחום השירותים המנוהלים, ועשויה לרכוש בעתיד את יתרת המניות • טרגט מרקט מפתחת עבור לקוחותיה מערכי ניהול המשלבים לוגיסטיקה, מערכות מחשוב, כוח-אדם, רכש ובקרה

איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני
איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני

ענקית הבנייה והתשתיות אלקטרה, שאותה מוביל המנכ"ל איתמר דויטשר, ממשיכה במסע הרכישות המתמשך שלה, ומרחיבה כעת את פעילותה גם לתחום השירותים המנוהלים, במגזר הפרטי והציבורי. החברה דיווחה לבורסה כי חתמה באמצעות החברה-הבת אלקטרה FM על הסכם לרכישת השליטה (51%) בחברת טרגט מרקט, ב-81.6 מיליון שקל (לפי שווי חברה של כ-160 מיליון שקל). בין הצדדים סוכמו מנגנוני אופציה, המאפשרים לאלקטרה לרכוש את יתרת החזקות המוכרים במהלך שש השנים הקרובות.

לדברי אלקטרה, טרגט מרקט, שהוקמה לפני כ-30 שנה, היא חברה מובילה בשוק השירותים המנוהלים, ופועלת כיום במגוון תחומים במגזר הציבורי והפרטי. החברה מפתחת עבור לקוחותיה מערכי ניהול המשלבים לוגיסטיקה, מערכות מחשוב, כוח-אדם, רכש ובקרה, ופועלת במכרזי מיקור-חוץ ממשלתיים, מוניציפליים ובמגזר הפרטי, במגוון תחומים. בעלי המניות של טרגט מרקט ימשיכו לנהל את החברה גם לאחר השלמת העסקה. היקף הפעילות השנתי של טרגט מרקט עומד, על-פי הדיווח לבורסה, על כ-200 מיליון שקל.

אלקטרה פועלת כיום, באמצעות החברות-הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום; ומגזר הזכיינות. בשנה האחרונה עלתה מניית אלקטרה , הנמצאת בשליטת חברת ההחזקות אלקו של משפחת זלקינד, בשיעור של 12%, ושווייה של החברה עומד על כ-7.6 מיליארד שקל.

אלקטרה FM פועלת בתחום ה-IFM (Integrated Facility Management) בישראל, והיא מציעה ללקוחותיה קשת רחבה של שירותים, לרבות תחזוקת מערכות אלקטרו-מכניות, גילוי וכיבוי אש, חשמל, בינוי, ניקיון, אבטחה והחל משנת 2021 גם תחבורה והיסעים (לאחר שרכשה את השליטה בחברת אפיקים).

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, מסר כי "רכישת טרגט מרקט, שהיא חברה מובילה בישראל בתחום השירותים המנוהלים, תואמת את אסטרטגיית מעגל החיים של אלקטרה, ופותחת בפני חברת אלקטרה FM שוק משמעותי ביותר, שבמסגרתו היא תציע ללקוחותיה מגוון נוסף של שירותים.

"טרגט מרקט נותנת מענה למגמה המסתמנת בקרב לקוחותיה הגדולים של אלקטרה, לרבות חברות בינלאומיות הפועלות בישראל, אשר מעבירים בהדרגתיות יותר ויותר שירותים המתבצעים כיום על-ידי עובדיהן, לחברות מתמחות הפועלות במתכונת של מיקור-חוץ, כדוגמת טרגט מרקט. הרחבת פעילות אלקטרה FM מחזקת את מיצובה כזרוע עסקית, המבטיחה לאלקטרה תזרימי מזומנים יציבים ומובטחים במסגרת הסכמים ארוכי-טווח עם לקוחותיה".

ניר נובק, שותף בטרגט מרקט, הוסיף כי: "טרגט מרקט מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כשחקן מוביל בתחום ניהול פרויקטים עתירי כוח-אדם, לוגיסטיקה וטכנולוגיה. החיבור לקבוצת אלקטרה יפתח בפני החברה פוטנציאל לפרויקטים רבים בתחומים מגוונים, ימנף את היכולות הגבוהות שקיימות בחברה ויאיץ את התפתחותה".

אלקטרה דיווחה בחודש מאי האחרון על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2022. החברה סיימה את הרבעון עם צמיחה של כ-30% בהכנסותיה, לכ-2.6 מיליארד שקל, ועם גידול של כ-6% ברווח הנקי ל-51.2 מיליון שקל.

תעודת זהות טרגט מרקט

פעילות: מספקת ניהול שירותים במגוון תחומים במגזר הציבורי והפרטי. מפתחת מערכי ניהול המשלבים לוגיסטיקה, מערכות מחשוב, כוח אדם, רכש ובקרה, וכן משמשת כמשווק מורשה של מפעל הפיס באזור חיפה.

היסטוריה: הוקמה בשנת 1994 בחברה שותפים נדב שרעבי, מירי סיני, נפתלי יחילצ'וק וניר נובק, המכהן כיו"ר.

נתונים: מנכ״ל החברה הוא איציק קורנפיין, ומועסקים בה כ-150 עובדים קבועים ועוד כ-1,500 איש בפרויקטים מנוהלים. הכנסות החברה - כ-200 מיליון שקל בשנה.