פלורי מדווחת על כניסתה לתחום הקפה; מניית החברה מזנקת בכ-20%

חברת פיתוח התרופות הוותיקה דיווחה על כניסתה לתחום האגריטק באמצעות יכולת לייצר קפה העשוי מתאי צמח הקפה • החברה לא רשמה הכנסות כבר שנים ארוכות וב-12 חודשים האחרונים המניה איבדה כ-50% מערכה

חברת פלוריסטם חיפה / צילום: איל יצהר
חברת פלוריסטם חיפה / צילום: איל יצהר

חברת פיתוח התרופות הוותיקה, פלורי , העוסקת בתחום הריפוי התאי באמצעות תאי גזע מהשלייה, דיווחה היום על כניסתה לתחום האגריטק באמצעות יכולת לייצר קפה העשוי מתאי צמח הקפה. הפיתוח החדש של פלורי, מבוסס על טכנולוגיית תלת המימד של החברה.

החששות של הראל וישראכרט התממשו: רשות התחרות מתנגדת לעסקה 
מה עשתה מניית פז מאז הפיצול ואיזה מענק יקבלו שלושת מנהליה הבכירים 

כחלק מהרחבת הפעילות לתחום הקפה, פלורי מתכוונת להקים חברת בת חדשה בהובלתה של מיכל אוגולניק, שתעסוק ביצירת טכנולוגיות, פתרונות ומוצרים לתעשיית הקפה תוך שימוש בטכנולוגיה של פלורי.

יקי ינאי / צילום: מיכאל בריקמן
 יקי ינאי / צילום: מיכאל בריקמן

מטעם החברה נמסר כי "הפיתוח של פלורי, צפוי לייעל את שרשרת האספקה והייצור, לאפשר לחברות לחסוך בעלויות ולהפוך את הקפה שלהן להרבה יותר ידידותי לסביבה - החברה צופה חיסכון של כ-98% בשימוש במים וחיסכון של למעלה מ- 95% בשימוש בשטחי גידול, מה שימנע בירוא יערות. בזכות הטכנולוגיה של פלורי, תיווצר אלטרנטיבה לייצור קפה ביעילות אנרגטית גבוהה ביחס לשיטה המסורתית, שבסופו של דבר תסייע להשלים את פערים הגדלים בשוק בין ההיצע והביקוש, כל זאת עם היכולת לייצר בהיקפים גדולים".

מיכל אוגולניק / צילום: בר שניר
 מיכל אוגולניק / צילום: בר שניר

פלורי הוקמה בשנת 2000 תחת השם 'פלוריסטם' והכריזה על שינוי שם החברה ביולי 2022, אז מסרה כי השינוי נועד לשקף את האסטרטגיה של החברה לפעול במגוון תחומים, מעבר לרפואה, ורמזה בזמנו כי היא פוזלת לתעשיות הפודטק והאגריטק. שינוי השם הגיע לאחר ירידה חדה של מניית החברה במהלך 2022, שצנחה בכעשרות אחוזים. החברה טרם רשמה הכנסות ושווי השוק שלה עומד כעת על 101 מיליון שקלים. ב-12 החודשים האחרונים מניית החברה איבדה כ-50%.