מטא הציגה דוחות חזקים והודיעה כי תחלק דיבידנד לראשונה

מטא דיווחה על הכנסות של 40.1 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים • החברה הודיעה כי היא תחלק לראשונה דיבידנד - המהלך הזה מצרף אותה לאפל, מיקרוסופט ואורקל - כולן מחלקות דיבידנדים באופן קבוע • המניה הגיבה בעלייה של יותר מ-12% במסחר המאוחר

מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה מטא  פרסמה לפני זמן קצר את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הרביעי של 2023.

אמזון עקפה את תחזיות השוק; המניה מזנקת במסחר המאוחר 
מ-6 מיליארד דולר לשווי של כמעט 0: כך התרסק אחד הסטארט-אפים המבטיחים בעולם 

מטא דיווחה על הכנסות של 40.1 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 39.18 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 5.33 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 4.96 דולר למניה. בשנה האחרונה מניית מטא צמחה ב-158%, וכעת אחרי פרסום הדוחות המניה מגיבה בעלייה של יותר מ-12% במסחר המאוחר.  

מטא הודיעה כי היא תחלק לראשונה דיבידנד, וגם הכריזה על תוכנית רכישה חוזרת של מניות בסך 50 מיליארד דולר. חלוקת הדיבידנד, בסך 50 סנט לכל מניה, תצרף את מטא לאפל, מיקרוסופט ואורקל - כולן מחלקות דיבידנדים באופן קבוע. 

במרכז ההתעסקות של מטא בימים אלה, כמו שאר חברות המדיה והפרסום, עומדת הבינה המלאכותית. כולן רוצות למצוא את הדרך הטובה ביותר לספק למשתמשים השונים ולמפרסמים את הכלים הטובים ביותר הכוללים בינה מלאכותית. זו הסיבה לכותרות שתפסה עסקת הרכישה של מעבדים בין מטא לבין אנבידיה, שמוערכת בשווי של 9 מיליארד דולר לפי CNBC.  

צריך להזכיר כי ברבעון הקודם, סמנכ"לית הכספים של מטא אמרה כי המסחר המקוון היה התורם הגדול ביחס לצמיחה בעסקי הפרסום. אבל הסיבה שהחברה הרחיבה את טווח התחזיות שלה היא המצב הלא ודאי במזרח התיכון, משמע מלחמת ישראל וארגון הטרור חמאס.  

הבינה המלאכותית דחפה את מניית מטא כלפי מעלה

ברבעון הזה, מטא משלימה את ההתאוששות מהנפילה הגדולה שלה. מהשיא שלה בספטמבר 2021 כשנסחרה ב-378 דולר למניה, החברה צנחה בכ-70% לכ-270 דולר למניה. בימים אלה החברה צמחה חזרה ל-394 דולר למניה ורשמה שיא כל הזמנים בשבוע הקודם. גם כאן, האנליסטים מצביעים כי הסיבה לכך היא הבינה המלאכותית ולא על רעשי רקע אחרים כמו המטא-וורס. ברבעון הקודם, מטא דיווחה על צמיחה בעסקי הליבה שהם שוק הפרסום, כי הלקוחות עדיין מתאוששים משנת 2022 שהייתה קשה - אז ההכנסות ירדו במשך שלושה רבעונים רצופים.  

ומה לגבי המטא-וורס? חטיבת Reality Labs של מטא, זו שאמורה להגשים למארק צוקרברג המנכ"ל את החלום שהוא כה דובק בו, צברה הפסדים תפעוליים. צריך להזכיר כי החברה רק מפסידה בחטיבה הזו, שכן היא בונה טכנולוגיה עתידית שאינה באמת מוכנה לציבור. מצד שני, מטא מזכירה בכל רבעון כי ההפסדים התפעוליים בחטיבה הזו יגדלו משנה לשנה, בשל מאמצי הפיתוח. צוקרברג מקווה שהוא יוכל לשלב בין הבינה המלאכותית למטא-וורס בהקדם, ולמשוך כך יותר משתמשים.