אמזון עקפה את תחזיות השוק; המניה זינקה במסחר המאוחר

אמזון הציגה הכנסות של 170 מיליארד דולר ועקפה את התחזיות המוקדמות • גם בשורת הרווח החברה עקפה את הצפי המוקדם • המניה עלתה בכ-5% במסחר המאוחר

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

ענקית הקמעונאות אמזון  פרסמה הערב (ה') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי לשנת 2023. אמזון דיווחה על הכנסות של 170 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 166.2 מיליארד דולר. בשורת הרווח, החברה דיווחה על 1 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.81 דולר למניה. 

המשקיעים מאבדים סבלנות: גוגל צוללת בוול סטריט. זו הסיבה
מיקרוסופט עקפה את התחזיות; הכנסות הענן זינקו ב-20% ב-2023

אמזון רשמה צמיחה ביחידת הענן (AWS), כמו גם רווחיות של חטיבת הקמעונאות שלה, וקצב הגידול בעסקי הפרסום וכלי הבינה המלאכותית נמצאים בראש מעייניהם של אנליסטים בוול סטריט בדוחות הנוכחיים, כך לפי ביזנס אינסיידר.

חטיבת הענן של אמזון הכניסה כ-24.2 מיליארד דולר, לעומת 23.1 מיליארד דולר ברבעון הקודם. הרווח מהפרסום עמד כל כ-14.2 מיליארד דולר, ובכך עקף אל מול הרווח שחזו האנליסטים שעמד על סכום שיעקוף את ה-12.5 מיליארד דולר, זאת בין היתר הודות לתקופת החגים שחלה בשיאה ברבעון הרביעי. ברבעון השלישי הכריזה החברה על רווח מפרסום בגובה של 12.1 מיליארד דולר.  

הכנסות החברה זינקו בכ-14% אחוז לעמות הרבעון הקודם, בו הכנסות החברה זינקו ב-13% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022 ועמדו על 143.1 מיליארד דולר.