אורמת מעניקה חבילת אופציות לעובדים ששירות במילואים

כ־60 מעובדי חברת האנרגיה המתחדשת יקבלו אופציות בהיקף כולל של כ־2.5 מיליון שקל • המנכ"ל דורון בלשר: "כמנהלים מוטלת עלינו האחריות להוקיר את פועלם, ולשמר אותם כעובדים"

דורון בלשר / צילום: יח''צ
דורון בלשר / צילום: יח''צ

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חברת אורמת, העוסקת בייצור אנרגיה מתחדשת, מעניקה ל־60 מעובדיה שגויסו לשירות מילואים בצפון ובדרום חבילת אופציות מיוחדת. המגויסים מהווים כ־10% מהעובדים בחברה, ורובם עדיין נמצאים בשירות מילואים פעיל כבר ארבעה חודשים.

החמ"ל שמרכז תרומות ציוד ביותר מ-100 מיליון דולר
השומר החדש ו־SparkIL משיקים קרן חירום חדשה להלוואות לחקלאים 

כאות הערכה על התגייסותם, אורמת מעניקה לכל אחד מהם חבילת אופציות הכוללת 180 RSU (Restricted Stock Unit, מניות מוגבלות) בשווי של כ־45 אלף שקל, עם אפשרות למימוש על פני ארבע שנים. בסך הכול מסתכמת ההטבה בכ־2.5 מיליון שקל.

"נכס לטווח ארוך"

מעבר לחבילת האופציות, החברה תומכת במשפחות המילואימניקים במגוון דרכים, לרבות משלוחים (הנעשים על ידי עובדי אורמת), ביקורים, שעות בייביסיטר ועוד. כמו כן, בשבועות האחרונים ערכה החברה סדנאות והכשרות למנהלים לגבי הדרך שבה יש לקלוט עובדים שחזרו ממילואים, כולל הליווי הנפשי הנדרש באופן מיידי, והתמיכה, הסבלנות והקשב שיידרשו בטווח הבינוני.

לדברי דורון בלשר, מנכ"ל אורמת, "כחברה ישראלית שנוסדה לפני כ־60 שנה, צמחנו וגדלנו לאורך השנים יחד עם מדינת ישראל, לרבות האתגרים והמלחמות שחוותה. אנחנו מבינים וקשובים לתרומה ולהשקעה האדירה של המילואימניקים ומשפחותיהם לביטחון המדינה, והיה חשוב לנו להעניק תגמול זה דווקא עכשיו, לאחר ארבע חודשי לחימה.

"המסר החד משמעי שלנו לעובדים הוא שאנו שמחים על חזרתם ועל תרומתם, ורואים בכל אחד ואחת מהם נכס לחברה לטווח הארוך. זוהי תקופה מאתגרת עבור כולנו, ועדיין, מוטלת עלינו האחריות כמנהלים לעשות ככל הניתן כדי להוקיר את פועלם ולשמר עובדים איכותיים ומצטיינים".

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" תרמה אורמת כ־550 אלף שקל לתושבי הדרום. בנוסף, שלחה לגדודי צבא שונים בגדים וציוד חם, שקי שינה, נעליים צבאיות, שלוקרים, מדרסים, ציוד צבאי טכנולוגי מתקדם ועוד. עובדי החברה התנדבו במוקדים שונים, לרבות במתחם הענק באקספו ת"א.


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מיכל דליות ועמותת שמחה לילד

מיזם חברתי חדש של מיכל דליות בשיתוף עמותת "שמחה לילד" יסייע לילדים ולמבוגרים כאחד להתמודד עם טראומות ה-7 באוקטובר והמלחמה.

במסגרת היוזמה פותח המשחק "ביחד ננצח", באמצעות קבוצת המשחקים קליק טוי המהווה לפי היזמים "עזרה ראשונה" לחוסן נפשי. המשחק יחולק באמצעות עמותת "שמחה לילד" למאות אנשי חינוך ברחבי הארץ, ללא עלות. לדברי דליות, "הבנתי שכדי שנוכל לנצח ביחד אנחנו צריכים להכיר קודם כל בקושי".


מאנדיי

26 ישראלים יציגו את הפרשנות האמנותית שלהם למילה "תקווה" בתערוכת רחוב חדשה בשם #יוצריםתקווה, שעולה על גבי שלטי ענק ברחבי הארץ. מאחורי היוזמה עומדת חברת מאנדיי, שמספקת מערכות הפעלה למקומות עבודה.

בין משתתפי התערוכה נמנים מורן סטלה ינאי, סאם חלבי, ציון ברוך, גיא פינס, זיו קורן והילדות שחזרו מהשבי, אביגיל עידן ואמיליה אלוני. בנוסף יוצגו יצירות שהשאירו אחריהם ענבר היימן ז"ל, יונתן חצור ז"ל ולביא ליפשיץ ז"ל.

מורן סטלה ינאי, שמציגה את היצירה "האור בקצה המנהרה" מסבירה כי בחרה בה "מאחר שהיא מסמלת את אחד המקומות המובהקים שבהם החזיקו ועדיין מחזיקים בשבויים. מהמנהרה יש רק יציאה אחת והיא הביתה. האור מסמל את הרצון והתקווה שהם יזכו לראות אותו בהקדם האפשרי."

היצירות יוצגו החל מיום ראשון, ה-4 בפברואר, על גבי כ-100 שלטי חוצות, בין היתר בנתיבי איילון, קניון עזריאלי תל אביב, פי גלילות, גשר מחלף הסירה, מתחם הבורסה ברמת גן, נתב"ג, מלון גני ירושלים ושדרות רגר בבאר שבע. כל היצירות המשתתפות בפרויקט מופיעות בעמוד האינסטגרם yozrimtikva@, שבו ניתן למצוא גם את הסיפורים מאחוריהן.

החל מה-4.2 הציבור הרחב מוזמן להעלות באינסטגרם יצירות בנושא תקווה ולתייג #יוצריםתקווה. יצירות נבחרות יזכו להופיע על גבי השלט הדיגיטלי הגדול בעזריאלי.

''האור בקצה המנהרה'', מורן סטלה ינאי. מתוך תערוכת שלטי חוצות / צילום: מאנדיי
 ''האור בקצה המנהרה'', מורן סטלה ינאי. מתוך תערוכת שלטי חוצות / צילום: מאנדיי

מכבי תנועה עולמית

תנועת מכבי משיקה קמפיין עולמי חדש על מנת לעורר מודעות לטרור המיני שהתרחש ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס. את הקמפיין מובילות 100 נציגות של מכבי העולמית בקהילות יהודיות בכ-50 מדינות. לפי המארגנים, הקמפיין הוא תגובה לשתיקה מחרישת האוזניים של ארגוני נשים וארגונים בינלאומיים המזוהים עם האו"ם כמו CEDAW ו-UN Women.

לדברי ד"ר כוכב אלקיים לוי, עורכת דין וחוקרת משפט בינלאומי שהקימה את הנציבות האזרחית לפשעי חמאס נגד נשים וילדים, "ההכחשה הבינלאומית חסרת תקדים. למרות העובדה שחמאס תיעד את הפשעים האלו, מצאנו את עצמנו נלחמים בקרב נוסף על ההכרה והדמוניזציה שעברו נשים ישראליות".

לפרטים נוספים: womensforum@maccabi.org

פירמת עורכי הדין גרינברג טראוריג (GT)

עשרות בכירים מהבנקים הגדולים, בתי השקעות ותאגידים עסקיים ביפן השתתפו באירוע הסברה ייחודי בהובלת המשרד הישראלי של פירמת עורכי הדין הבינלאומית גרינברג טראוריג (GT).

הכנס התקיים בטוקיו, בהובלת עו"ד דייויד הוברמן, שותף במשרד הישראלי של GT, במטרה להעלות את המודעות בקרב בכירי המשק ביפן למצב הנוכחי בישראל, בדגש על אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה בארגוני הטרור. בין היתר הוקרן סרטון שתיעד את הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס.

לדברי עו"ד הוברמן, "זיהינו הזדמנות לחלוק את האמת על ישראל בצורה שעומדת מול נרטיבים שקריים שאנחנו רואים מופצים בעולם, ולבקש מהקהילה העסקית בטוקיו לעמוד לצד ישראל". עו"ד קוג'י אישיקאווה, שותף מנהל במשרד היפני של פירמת GT, דיבר על "הנכונות הרבה של הבכירים מהתאגידים היפנים להגיע ולשמוע על הסיטואציה בישראל.

"למעשה, בניגוד לציפיות, מצאתי כי חברות מהגדולות במשק היפני אינן מאבדות עניין בלהשקיע בישראל. ככלל, ביפן עוקבים מקרוב על ההתפתחויות ומבינים שיש לכך משמעויות גלובליות, ולכן ליוזמות כמו זו יש חשיבות מכרעת בפעילות ההסברה של ישראל בעולם".