ישראל במלחמה | סיקור שוטף

שיבא: החטופים שחולצו קיבלו תרופות, אך לא את אלו שמיועדות להם

לואיס הר ופרננדו מרמן חולצו מדירת המסתור שהוחזקו בה - 3 שניות חלפו מפיצוץ הדלת ועד הקריאה: "החטופים בידינו" • גלנט: "לא ירחק היום ויהיו עוד מבצעים" • הפלסטינים מדווחים: בריחה של עזתים מרפיח לכיוון מרכז הרצועה • הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בדרום הרצועה • בצה"ל מאשרים את הדיווחים: כלי טיס תקף רכב שנסעו בו פעילי חיזבאללה • עדכונים שוטפים

לואיס הר, שחולץ על ידי צה''ל מעזה, פוגש את בני משפחתו / צילום: ap, Israeli Army
לואיס הר, שחולץ על ידי צה''ל מעזה, פוגש את בני משפחתו / צילום: ap, Israeli Army

עדכונים שוטפים

22:42 - דובר משרד החוץ המצרי מודה: "יש מתיחות ביחסים עם ישראל - מצרים ערוכה לכל תרחיש"

22:25 - בכירים בצבא נפגשו עם מפקד ביוניפי"ל: דנו ביישום החלטה 1701

מפקד יוניפי"ל נפגש השבוע עם בכירים בצה"ל כדי לדון באופן היישום של החלטה 1701. הנקודה המרכזית שהדגישו הבכירים בפני מפקד יוניפי"ל היא שלא ניתן להסתפק בהפסקת אש בגבול הצפון.

20:18 - שיבא: החטופים שחולצו קיבלו תרופות, אך לא את אלו שמיועדות להם

בבית החולים שיבא עדכנו הערב כי מצבם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, יציב, אולם ניתן לראות עליהם את סימני השבי והיעדר הטיפול הרפואי המתאים. לפי התיאורים של החטופים שחולצו במבצע לילי ברפיח ולפי חלק מהמדדים הרפואיים שלהם, עלה חשד בקרב הגורמים המטפלים כי השניים קיבלו בשלב מסוים תרופות, אבל לא את התרופות שיועדו להם, בניגוד להסכם להעברת תרופות בתיווך קטאר וצרפת.

19:25 - שר החוץ של צרפת: כל מתקפה של צה"ל על רפיח תהיה לא מוצדקת

19:00 - התובע מטעם בית הדין הפלילי בהאג: "מביע דאגה מפעולה צבאית ברפיח"

התובע מטעם בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, קארים חאן, אמר כי הוא מודאג מפעילות צבאית ברפיח ומהיקף התקיפות של צה"ל. חאן חזר על הודעתו הקודמת כי פתח בחקירה לביצוע פשעי מלחמה של שני הצדדים: "מי שיפר את הדין הבין-לאומי ימצא עצמו נושא בתוצאות".

18:35 - דיווח: אבו מאזן שוחח עם אמיר קטר והביע את נכונותנו להקמת ממשלת טכנוקרטים פלסטינית

בערוץ א-שרק הסעודי דווח כי אבו מאזן שוחח עם אמיר קטר על התיווך בין פת"ח לחמאס, והביע את נכונותנו להקמת ממשלת טכנוקרטים פלסטינית. הוא הדגיש כי היא תיקח על עצמה את המשימה של שיקום עזה ותבצע רפורמות נרחבות במוסדות של הרשות הפלסטינית.

18:30 - גלנט: "החילוץ ברפיח - נקודת מפנה במערכה. יהיו מבצעים נוספים"

שר הביטחון יואב גלנט ביקור בימ"מ וקיבל סקירה על הפעולה שבוצעה הלילה, הוא שוחח עם לוחמי היחידה ושיבח אותם על פעולתם הנחושה לחילוץ החטופים מלב רצועת עזה. גלנט הדגיש כי ההצלחה במאמץ המבצעי לשחרור החטופים מקדמת גם את המאמצים הנוספים להשבתם.

לדבריו של גלנט מדובר בנקודת מפנה במערכה: "חמאס חדיר ומבין שאנחנו יכולים להגיע לכל מקום, עם כל כוח". הוא הוסיף כי "לא ירחק היום ויהיו עוד מבצעים, הקיום שלנו כאן תלוי בהרתעה. אנחנו בוטחים ומאמינים בכם".

18:00 - החטופים גילו תושייה, וסייעו לכוח לחלץ אותם: "אמרנו להם - באנו לקחת אתכם הביתה"

מפקד הימ"מ סיפר כי החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן, שחולצו הלילה מהשבי, הורדו מהדירה שבה הוחזקו באמצעות חבלים, ושהם גילו תושייה וסייעו לכוח המחלץ. הלוחמים פרצו לחדר וצעקו: "אנחנו לוחמי הימ"מ. באנו לחלץ אתכם, באנו לקחת אתכם הביתה, קדימה".

17:52 - דרעי למשפחות החטופים: "מי שחשב שאנחנו רק מדברים - הבין שאנחנו הולכים עד הסוף"

סיעת ש"ס ארחה בכנסת את נציגי משפחות החטופים, בהם הורי החייל החטוף עוז דניאל ואליהו ליבמן אביו של החטוף אליקים ליבמן. נציגי המשפחות העלו את הצורך להמשיך לפעול לשחרור החטופים והודו ליו"ר הסיעה אריה דרעי על פעילותו הרבה בקבינט המלחמה.

על המבצע הלילי לשחרור החטופים אמר דרעי לנציגי המשפחות: "חוץ מהשמחה הגדולה זה שדר הכי ברור, מה אנחנו מתכוננים לעשות באזור שם. מי שחשב שאנחנו רק מדברים ולא מתכוונים - הבין שאנחנו הולכים עד הסוף עם החמאס"

17:28 - מחשש שייפגעו: הכוח הוריד את החטופים בסנפלינג מהקומה השנייה | פרטים חדשים

מפרטים חדשים מהמבצע הלילי "יד זהב" עולה כי כדי לא לסכן את החטופים, לוחמי הימ"מ הגלישו אותם באמצעות חבלי סנפלינג מהקומה השנייה עד למטה, מבלי לעבור בקומה הראשונה שבה היה עלול להיווצר סיכון מיותר. עוד נודע כי הרחוב שבו הוחזקו החטופים היה מלא במחבלים.

17:00 - הפלסטינים מדווחים: בריחה של עזתים מרפיח לכיוון מרכז הרצועה

16:40 - נתניהו ללוחמי הימ"מ שחילצו את החטופים: "ביצוע מושלם, גם השובים חוסלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקרו עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מג"ב ביחידת הימ"מ ופגשו את הלוחמים ומפקד היחידה תנ"צ ח' שחילצו את החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר ממרכז רפיח בעזה. המפקדים והלוחמים סיפרו על רגעי החילוץ הדרמטיים, מורכבות המבצע ועל שיתוף הפעולה בין הכוחות השונים.

נתניהו ללוחמים: "אנחנו ביום של שמחה שמהולה בעצב. שמחה על השחרור של חטופינו ועצב על נפילת לוחמינו. אבל אני רוצה להגיד לכם שהשחרור של לואיס ופרננדו - זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל".

"ב-1:40 לפנות בוקר, אני רואה אתכם שמים את המטען וכעבור שניות אני שומע 'החטופים בידינו'", המשיך נתניהו. "חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם. אני כל כך גאה בכם".

בן גביר ללוחמים: "הוכחתם שאפשר לעשות את הבלתי יאומן, והוכחתם עוד דבר, בימים אלה שמדברים על עסקה - אני סומך על רה"מ שלא תהיה עסקה מופקרת".

16:15 - תיעוד מהאוויר: כך נראה מבצע החילוץ ההרואי ברפיח 

צה"ל חשף תיעוד ראשון מהפעולה לחילוץ פרננדו סימון מרמן ולואיס הר. שלוש שניות בלבד חלפו מהרגע שבו פוצץ המטען בכניסה לבית ועד שנשמעו בקשר המילים של לוחמי הימ"מ: "החטופים בידינו". 

16:10 - השר בני גנץ: "לטרור לא יהיו ערי מקלט - פעולה רחבה ברפיח אינה עומדת בסימן שאלה"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ אמר בישיבת הסיעה כי המבצע הלילה הוא הוכחה "שאנו עומדים בהבטחה שלטרור לא יהיו ערי מקלט בשום מקום". לדבריו, אין שאלה בנוגע לצורך לפעול בכל מקום שבו יש טרור. גנץ הוסיף: "פעולה רחבה ברפיח, כפי שאמרנו בעבר - אינה עומדת בסימן שאלה. נקיים שיח עם ידידינו בעולם כולל מצרים שלה אנו רוחשים כבוד רב". 

"נעשה את כל הצעדים שיאפשרו לנו את חופש הפעולה - גם בפינוי האוכלוסייה, גם באבטחת הגבולות, וגם בהכנת השטח לכניסה קרקעית - ונפעל", הבהיר גנץ. "כפי שאמרתי מהרגע הראשון - אנחנו לא חוזרים, עד שמשיגים את מטרותינו".

16:05 - חיזבאללה הודיע על עוד שני מחבלים משורותיו שנהרגו בדרום לבנון. בכך הצהיר על 190 הרוגים מתחילת המלחמה

15:48 - סמוטריץ' לנתניהו: לא לשלוח נציגות ישראלית לשיחות המשא ומתן בקהיר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לשלוח נציגות ישראלית לשיחות המשא ומתן בקהיר. בישיבת סיעת הציונות הדתית הוא פנה לנתניהו: "במקום לשלוח את ראש השב"כ לשיחות עם האויב הנאצי - צריך לשלוח אותו לרפיח כדי להשמיד ולהרוג את כל מחבלי חמאס. במקום לשלוח את ראש המוסד לקטר - צריך לשלוח אותו לחסל את ראשי חמאס בכל העולם".

15:40 - ממשלת הולנד: נערער על החלטה לעצור יצוא חלקי F-35 לישראל

בזמן ביקורו של ראש הממשלה מארק רוטה בישראל, ממשלת הולנד הודיעה כי תערער על החלטת בית המשפט לעצור אספקה לישראל של חלקי חילוף למטוסי F-35. ממשלת הולנד תטען שהמטוסים חיוניים להגנה עצמית של ישראל, כולל באיראן, לבנון סוריה ותימן.

15:30 - מטה משפחות החטופים יגיש תלונה ביום רביעי נגד ראשי חמאס בבית הדין הבין-לאומי בהאג

מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע רשמית כי יגיש ביום רביעי תלונה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג נגד ראשי חמאס. התלונה כוללת בין היתר אישומים של רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית ועינויים.

אל עשרות עורכי הדין מהארץ ומהעולם, שיגישו את התלונה, יצטרפו כ-100 נציגים של משפחות החטופים. בהודעה של המטה נמסר כי "המשפחות מצפות שבסיום התהליך יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס".

15:21 - אזעקה הופעלה בזרעית שבגליל העליון

13:30 - בצה"ל מאשרים את הדיווחים: כלי טיס תקף רכב שבו נסעו פעילי חיזבאללה

צה"ל תקף שורת מטרות טרור בשימוש חיזבאללה במרחב דרום לבנון. דובר צה"ל אישר כי כלי טיס תקף רכב במרחב מרון א-ראס שבו נסעו פעילי חיזבאללה. כמו כן, הושמדו מספר תשתיות טרור במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם. 

13:08 - דיווח בארה"ב: ביידן זועם על נתניהו - וכינה אותו בשיחות סגורות "Asshole"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן זועם על נתניהו בעקבות הסירוב שלו להסכים להפסקת אש בעזה, וכינה אותו כמה פעמים במילים קשות, כך דווח היום (שני) ברשת NBC. הדיווח מגיע על רקע דיווחים נוספים אחרים בתקשורת האמריקנית בימים האחרונים על זעם וחוסר שביעות הולכים וגדלים בבית הלבן ממהלכי ממשלת ישראל. 

על פי הדיווח, מכמה מקורות שונים, ביידן הביע בשיחות פרטיות ובשיחות עם תורמים את זעמו על נתניהו בשל חוסר הסכמתו להפסקת אש בעזה וחוסר יכולתו של הנשיא להשפיע על המהלכים הצבאיים של ישראל. ביידן אמר כי נתניהו "עושה לו את המוות" וכי בלתי אפשרי לעבוד איתו. לפחות בשלוש פעמים שונות כינה ביידן את נתניהו במילה "Asshole". 

לכתבה המלאה ב-N12

12:30 - תיעוד רגעי המפגש בין החטופים שחולצו לבני משפחותיהם

בדובר צה"ל פרסמו תיעוד ראשון של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר שחולצו הלילה במבצע הירואי של השב"כ, ימ"מ וצה"ל ברפיח, מתאחדים עם בני משפחותיהם במרכז הרפואי שיבא תל-השומר.

11:55 - מוחים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועה

מפגינים מתנועת "צו 9" הגיעו למעבר ניצנה ממנו עוברות חלק ממשאיות הסיוע לתוך שטח עזה. המוחים השמיעו את קריאתו של דובר צה"ל לחטופים מהבוקר במגפון סמוך לגבול: "איננו שוכחים שבעזה מוחזקים 134 חטופים וחטופות. אני רוצה לפנות אליהם ולומר: אם אתם שומעים אותי, דעו לכם שאנחנו נחושים מאוד להשיב אתכם הביתה ולא נחמיץ אף הזדמנות לכך". 

11:41: בית המשפט בהולנד הורה לעצור ייצוא חלקי F-35 לישראל

בית משפט לערעורים בהולנד הורה לממשלה המקומית לעצור את כל ייצוא חלקי מטוסי קרב מדגם F-35 לישראל - תוך 7 ימים. בהחלטה נכתב: "אין להכחיש שקיים סיכון ברור שהחלקים המיוצאים משמשים בהפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי".

11:20: דיווח בסקיי ניוז בערבית: יעד התקיפה - מוחמד עבד א-רסול עלויה, שאחראי על אזור מארון א-ראס בחיזבאללה

11:10: אחרי ארבעה ימים: אזעקות הופעלו בעוטף עזה, במושב עין הבשור

11:02: בסוריה מדווחים שנמל התעופה הבין-לאומי בח'לב הותקף ושמערכות ההגנה האווירית הופעלו

10:53: דיווח בלבנון: רכב הותקף על ידי צה"ל

העיתון שמזוהה עם חיזבאללה אל-מיאדין מדווח כי כטב"ם של צה"ל תקף רכב בפאתי העיר בינת ג'ביל, שנמצאת סמוך לגבול עם מלכיה ודוב"ב. טרם דווח על המטרה בתקיפה.

10:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פרננדו ולואיס, ברוכים השבים הביתה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע "יד זהב", שבו שוחררו השניים, והביע תמיכה בלוחמים שלקחו חלק בו: "אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה".

09:57: דיווח: מצרים הודיעה לישראל שהיא מסרבת לדון על שינוי מעמדו של ציר פילדלפי

על פי הדיווח שפורסם בערוץ אל-ערביה הסעודי ושאין לו אישור ממקור אחר, מצרים הודיעה לישראל על סירוב מוחלט לדון בשינוי מעמדו של הציר שסמוך לגבולה של שכנתינו. עוד נאמר כי מצרים העבירה מסרים, שלפיהם תשקול לצמצם את היחסים עם ישראל אם תבצע מבצע ברפיח.

עוד דווח כי קהיר החליטה שהמגעים עם ישראל יהיו "ברמה הביטחונית בלבד" בעקבות ההסלמה, וכי הודגש שקהיר "לא תאפשר עקירה כפויה של פלסטינים".

09:49: תיעוד: כך נראה המתחם ברפיח שבו הוחזקו החטופים לואיס ופרננדו

כמה שעות אחרי חילוץ החטופים, מתחילים להגיע תיעודים של הבניינים באזור שבו הוחזקו החטופים לואיס הר ופרננדו סימון מרמן. במקום נראה ששורר הרס מוחלט.

09:28: מטה המשפחות להחזרת החטופים בירך על פעולת כוחות הביטחון

מטה משפחות החטופים התייחס לשחרורם של לואיס ופרננדו על ידי כוחות הביטחון: "מטה המשפחות מברך ומתרגש על שחרורם של פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, אשר הוחזקו בשבי ארגון הארור חמאס-דעאש במשך 129 ימים והלילה שוחררו על ידי כוחות צה"ל".

בארגון הזכירו כי 134 חטופים עדיין מוחזקים ברצועה על ידי חמאס וארגונים נוספים וקראו: "זמנם של כל שאר החטופים אשר מוחזקים בשבי, אזל! גורלם של 134 חטופים נמצא כעת בידי חברי הקבינט לקראת דיוני קהיר".

09:16: חמאס טוען כי עשרות נהרגו במהלך תקיפות צה"ל בח'אן יונס

משרד הבריאות העזתי, שנשלט על ידי ארגון הטרור חמאס, טוען כי במהלך תקיפות צה"ל הלילה ברפיח נהרגו 48 פלסטינים ועשרות נפצעו.

08:45: מבצע החילוץ הנועז: ישראל עדכנה את ארצות הברית על ההתפתחויות בזמן אמת

08:04: בבתי החולים רמב"ם ווולפסון הביעו תנחומים על מות הנופלים

"משפחת וולפסון אבלה וכואבת את נפילתו בטרם עת של גיבור ישראל, בנו אהובו של פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים", נכתב בהודעה של בית החולים, "אלון, זכרו לברכה, לוחם בסיירת מגלן, נהרג בקרבות העזים בח'אן יונס כאשר לחם למען מדינת ישראל וביטחון תושביה. יהי זכרו ברוך".

07:50: נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בחשבון הטוויטר שלו לשחרור החטופים

"אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים", כתב והוסיף: "מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם".

07:25: דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס למבצע המורכב לשחרור החטופים

"שניהם הוחזקו יחד ברפיח על ידי החמאס", שיתף הגרי, "מדובר במבצע מורכב מאוד שביצעו שב"כ וימ"מ ביחד עם צה"ל". עוד סיפר כי כוחות הביטחון עבדו על המבצע לאורך זמן ממושך וכי היו 'מספר היערכויות', אם כי לא היו תנאים לבצע אותו במקרים הללו.

ממידע נוסף שיצא בנוגע למבצע החילוץ, שקיבל את השם "מבצע יד זהב" , עולה כי בעת שחברו הלוחמים לפרננדו ולואיס, השניים הולבשו בשכפ"צים וקסדות. מיד לאחר מכן הלוחמים חיבקו אותם וגוננו עליהם בגופם, תוך שהם מעבירים אותם במהירות מחוץ למבנה ומטיסים אותם ארצה.

07:05: חתנו של לואי הר סיפר על האיחוד המרגש

"היום בשלוש ורבע קיבלנו טלפון", סיפר עידן, "אמרו לנו 'הם בידינו, תגיעו לתל השומר'. מיד התלבשנו ויצאנו לדרך. לואיס עדיין המיטה שלו בבית החולים - נראה רזה וחיוור. הוא לא שכח שהיום זה יום ההולדת שלי ואמר לי מזל טוב".

עוד סיפר עידן ששני בעלי האזרחות הארגנטינאית ששוחררו, ישר התחילו לדבר אחד עם השני בספרדית על המנגל שיעשו: "הם אוהבים בשר אז פרננדו אמר ללואיס 'בוא נתכנן'". "הם נראים רעבים", החתן הוסיף, "מאוד מאוד עייפים - ובאמת נראה שהם סחוטים נפשית. הם ירדו בוודאות במשקל, הבטן, הכרס נעלמה". 

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל

הותר לפרסום: רס"ל עדי אלדור, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; רס"ל במיל' אלון קליינמן, בן 21 מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, שני לוחמים מיחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו נפצעו קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל מילואים ממפקדת "עוצבת בני-אור" (460) נפצע קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

05:16 - פרטים נוספים על מבצע שחרור החטופים

השניים, פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, הוחזקו בידי מחבלי חמאס בעומק רפיח. לאחר חודשים של איסוף מודיעיני איכותי, הגיעה שעת הכושר וכוחות הביטחון יצאו למבצע המורכב. שב"כ וימ"מ פשטו על המבנה שבו הוחזקו החטופים במעטפת אווירית של שייטת 13 וחטיבה 7. לוחם אחד נפצע קל במהלך המבצע.

04:40 - במבצע חילוץ נועז ומתוכנן: צה"ל ושב"כ חילצו שני חטופים בחיים מרפיח

צה"ל שחרר את שני החטופים פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70, אשר נחטפו בידי חמאס מניר יצחק ב-7 באוקטובר. צה"ל יצא למבצע החילוץ ההרואי בשילוב כוחות שב"כ והמשטרה, לאחר תכנון מוקפד ואיסוף מודיעין רב במשך שבועות ארוכים. השניים הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר, מצבם טוב.

03:38 - דיווחים זרים: תקרית ימית בסמוך לחופי תימן

מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על תקרית שאירעה בים האדום, כ-40 מייל ימי (74 ק"מ) דרומית לאל-מוחה שבתימן.

02:48 - דובר צה"ל מסר כי בוצע גל תקיפות של מטרות איכות במרחב שבורה שבדרום רצועת עזה

02:40 - דיווחים פלסטיניים: תקיפות ישראליות ברפיח שבדרום הרצועה; במקביל, מדווחים הפלסטינים כי בשעה זו צה"ל פועל בקלקיליה

00:46 - עיראק וארה"ב יקבעו לוח זמנים לנסיגת הכוחות האמריקנים

לפי דובר צבא עיראק, מתקיימים מגעים עם ארה"ב לקביעת לוח זמנים עבור הפסקה הדרגתית של פעילות כוחות הקואליציה במדינה. השיחות החלו בינואר, אך פחות מ-24 שעות לאחר מכן נהרגו שלושת החיילים האמריקנים בתקיפת הכטב"ם בירדן, שלפי ארה"ב בוצעה על ידי קבוצות מיליטנטיות בסוריה ובעיראק שנתמכו על ידי איראן. מאז 7 באוקטובר, הכוחות האמריקנים בעיראק הותקפו יותר מ-160 פעמים.

22:50 - בכיר אמריקני לאחר שיחת ביידן-נתניהו: "התקדמות ממשית בניסוח מסגרת לעסקת החטופים"

21:40 - דיווח: מחבל ניסה לדקור בגוש עציון - ונוטרל

21:13 - פיגוע בעיר העתיקה: אזרח נפצע קל, המחבל נוטרל