אחרי השעונים והמשקפיים: זה הפריט החדש שמקבל גרסה חכמה

ענקית טכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג, חשפה השבוע מכשיר לביש חדש לגמרי: Galaxy Ring • מדובר בטבעת חכמה המגיעה בשלושה צבעים שונים: כסף פלסטינה, שחור קרמי וזהב • הטבעת תכלול חיישני דופק, תנועה ונשימה, והיא עשויה לסמן את תחילתו של עידן חדש של לבוש חכם

Galaxy Ring מבית סמסונג / צילום: ap, Pau Venteo
Galaxy Ring מבית סמסונג / צילום: ap, Pau Venteo

באירוע "Galaxy Unpacked" שנערך בחודש שעבר, ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, סמסונג, רמזה על מכשיר לביש חדש לגמרי: Galaxy Ring. השבוע החברה חשפה בפעם הראשונה את המוצר בכנס ה-Mobile World Conference.

ב-"The Verge" דיווחו כי המכשיר החדש צפוי להגיע לחנויות השנה, וכי מדובר בטבעת קלה מאוד המגיעה בשלושה צבעים שונים: כסף פלסטינה, שחור קרמי וזהב. כמובן שהכל עוד יכול להשתנות עד הגעת הטבעת לשווקים.

"עור לביש": הפיתוח הישראלי שקיבל אישור FDA 
במקום להסתבך: כך תשפרו את החיפוש בגוגל 

סמנכ"ל הבריאות הדיגיטלית של סמסונג, ד"ר הון פאק, לא אמר במפורש מהם החיישנים הנמצאים בטבעת, אך הוא הזכיר עיבוד נתוני שינה המבוסס על מדדי דופק, תנועה ונשימה. הוא גם לא נתן הערכות מדויקות בנוגע לחיי הסוללה של הטבעת.

הטבעת החכמה של סמסונג עשויה לסמן את תחילתו של עידן חדש של לבוש חכם - לדברי פאק, הטבעת היא "צעד קדימה בבניית אקוסיסטם גדול יותר" שיאפשר להפוך את הבית למרכז בריאותי. במקום להסתמך על מכשיר בודד שחייבים ללבוש בנוחות ולזכור לטעון, יהיה ניתן לאסוף נתונים ממקומות רבים. הטבעת, השעון החכם ואולי אפילו המקרר - כולם יעבדו באופן הרמוני כדי להזכיר למשתמש שהפעם האחרונה שבה אכל ירק הייתה לפני ארבעה ימים, ולכן הוא מרגיש לא טוב.

פאק ציין כי השותפות של חברת סמסונג עם Natural Cycles, שכבר הובילה לאפשרות למעקב אחר פוריות באמצעות השעונים החכמים של סמסונג, תתרחב גם לטבעת. השותפות הזו יכולה להציב את Galaxy Ring בתחרות ישירה עם הטבעת החכמה של חברת Oura, שיש בה חיישני טמפרטורה, דופק, נשימה, חמצן בדם ועוד.

ה-Galaxy Ring תעזור ליצירת מדד חדש שסמסונג תוסיף בקרוב לאפליקציית הבריאות שלה, בשם "Vitality score". המדד מבוסס על מודל מאוניברסיטת ג'ורג'יה, המשלב ארבעה מרכיבים: שינה, פעילות, דופק במנוחה ושונות בדופק. המדד יגיע בהמשך השנה ל-galaxy watch 6, אך כדי להשתמש בו ידרש טלפון מסדרת Galaxy S24.

המשתמשים בטבעות יוכלו גם לקבוע יעדים בריאותיים ולקבל עדכונים ועצות הקשורים אליהם, באמצעות "כרטיסיות" שיופיעו גם באפליקציית Galaxy Health.