יקר ועל הנייר: שתי דירות נמכרו לראשונה במתחם החדש של ראשון לציון

שתי עסקאות למגורים שנחתמו במתחם האלף לאחרונה משקפות מחיר גבוה מ־40 אלף שקל למ"ר • המתחם במערב ראשון לציון נחשב לאחד המקומות הנדל"ניים המבטיחים בארץ, ולפי התוכנית ישולבו בו פרויקטים למגורים בהיקף של 500 יחידות דיור - שיוקמו ב־11 מגדלים בגבהים של עד 17 קומות

מתחם האלף, ראשל''צ / הדמיה: Viewpoint
מתחם האלף, ראשל''צ / הדמיה: Viewpoint

העסקאות: לפני כחודש נרשמו באתר רשות המסים שתי עסקאות ראשונות לרכישת דירות מגורים במתחם האלף בראשון לציון: שתי דירות 3 חדרים שנמכרו בפרויקט משותף לעמרם אברהם ולשי חי אחזקות. בעסקה הראשונה נמכרה דירת 80 מ"ר בקומה 6 ב־3.555 מיליון שקל, ובעסקה השנייה נמכרה דירה דומה בקומה השמינית תמורת 3.39 מיליון שקל.

ראיון | "אני לא רוצה להפיל את שוק המשרדים, אבל המחירים עתידים לרדת - ובחדות" 
מי נתן את ההוראה? התעלומה סביב ביטול עבודות הענק בכביש 1 
שולטת בשמיים: גם באל על לא דמיינו את אפקט המלחמה על עסקיה 

מתחם האלף: המתחם במערב ראשון לציון נחשב לאחד המקומות הנדל"ניים המבטיחים בארץ. הוא היה מזוהה בעיקר עם שטחי תעסוקה ומשרדים עקב התוכנית המקורית שלו, אך עיריית ראשון לציון אישרה לפני כשנתיים תוכנית חדשה למתחם.

לפי התוכנית החדשה ישולבו במתחם גם פרויקטים למגורים בהיקף של 500 יחידות דיור - שיוקמו ב־11 מגדלים בגבהים של עד 17 קומות. שטחי התעסוקה מרוכזים בחלקים הצפוני והמזרחי של המתחם, הסמוכים לצירי התחבורה הראשיים, לתחנת הרכבת משה דיין ולתחנות מתוכננות של הרכבת הקלה. שטחי המגורים של המתחם ממוקמים בחלקים הדרומי והמערבי.

הרוב הגדול של הקרקעות במתחם הן בבעלות עיריית ראשון לציון, שמוכרת אותן באמצעות מכרזים. עד כה רכשו מספר חברות מגרשים למבני תעסוקה: קבוצת דיסקונט; פרשקובסקי - מגדל אחד בשותפות עם מגדל ומגרש שני לבד; אמות; JTLV2 בשותפות עם ב.ס.ר, הפניקס; אשטרום ורוגובין. חברת שפיר רכשה כמה מגרשי מגורים במתחם, ושותפות של עמרם אברהם ושי חי אחזקות רכשה מגרשים למגורים גם כן. כמו כן אלקטרה מקדמת במתחם פרויקט מגורים משלה בקרקעות שרכשה מבעלים פרטיים.

הפרויקטים הללו הם רק ההתחלה. בסך הכל מייעדת העירייה את המתחם להיות מתחם תעסוקה ענקי בן 1.7 מיליון מ"ר ו־5,600 יחידות דיור.

ניתוח: נתחיל בשורה התחתונה: מדובר בשתי דירות בנות 3 חדרים, שנמכרו במחירים הגבוהים ביותר בעיר עד כה, לפחות על סמך התיעוד באתר רשות המסים, וזה אומר הרבה מאוד. לצורך ההדגמה, הם גבוהים בכ־40% ממחיר של דירות חדשות בשכונה החדשה "נוריות", שנמצאת בצד המזרחי של העיר - על אדמות צריפין.

רמות מחיר שעולות על 40 אלף שקל למ"ר ניתן לפגוש בערים כמו תל אביב, רמת גן והרצליה. הדבר מעיד על הפוטנציאל הרב שהיזמים רואים במתחם, וגם על המוכנות בקרב רוכשים מסוימים, כמו אלה שביצעו את שתי העסקאות, לשלם מחירים שחורגים בהרבה מהממוצע הראשל"צי.

דבר היזם: מנכ"ל חברת עמרם אברהם נועם גרייף מספר כי החברה שלו, בשותפות עם שי חי אחזקות, רכשו שלושה מגרשי מגורים במתחם האלף, המיועדים לתשעה מבנים.

לדבריו, "אנו מאמינים במתחם בגלל רמת התעסוקה והנגישות העתידיות. כשאתה מדבר על 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה, זה שווה ל־150 אלף משרות חדשות. יעברו במתחם שלושה קווי רק"ל וכבר עכשיו יש תחנת רכבת כבדה.

"בימים אלה אנחנו בהליך פריסייל, והמחירים שבהם בוצעו העסקאות הללו משקפים מחירים שבעתיד צפויים לעלות בהדרגה. יש לנו גם עשרות נרשמים לרכישת דירות נוספות.

"רוכשי הדירות בפרויקט מגוונים: משקיעים, אנשים שצפויים לעבוד במתחם וגם משפחות מראשון לציון , שהתרשמו ממה שהשכונה תציע להן בעתיד".