תוקנה התקלה עולמית בפייסבוק, באינסטגרם ובת'רדס

משתמשים רבים נותקו באופן אוטומטי מפייסבוק, בעוד באינסטגרם היו קשיי טעינה של חשבונות • אחרי כשעתיים התקלה תוקנה • מאז החלו הדיווחים על התקלות, ירדה מניית מטא ביותר מ-1%

פייסבוק / צילום: Shutterstock, Poring Studio
פייסבוק / צילום: Shutterstock, Poring Studio

התקלה העולמית הערב (ב') בפלטפורמות של מטא, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס, תוקנה כעבור שעתיים - כך לפי CNN. בשעת השיא של התקלה, מעל לחצי מיליון משמשים ברחבי העולם דיווחו באתר Downdetector על כך שאינם מצליחים להתחבר לפלטפורמות. יש לציין כי האתר מודד רק משתמשים מדווחים, ועל כן הסברה היא שהתקלה השפיעה על כמות רחבה הרבה יותר של משתמשים, שלא בהכרח דיווחו על כך.

משתמשים רבים נותקו באופן אוטומטי מפייסבוק, בעוד באינסטגרם היו קשיי טעינה של חשבונות אחרים. עד כה השפעת התקלה על מניית מטא  לא חריפה, והיא יורדת בכ-1.8% בלבד. 

בהיקף של כחצי מיליארד דולר: Team8 מוציאה לדרך 3 קרנות חדשות להשקעה בסטארט-אפים
אחרי החלפת המנכ"ל: ורביט מפטרת עשרות עובדים

התקלות דווחו כאמור באתר DownDetector.com, המהווה פלטפורמה בה משתמשים יכולים לדווח על תקלות ובעיות ברחבי האינטרנט, בין היתר שיבושים ברשתות החברתיות. על-פי האתר, ברגע השיא היו בישראל כ-2739 דיווחים ממשתמשים על התקלה בפייסבוק. במקביל, בארה"ב, ברגע השיא שנמדד, היו מעל לחצי מיליון משתמשים שדיווחו על תקלה באפליקציה. כך גם במקרה של אינסטגרם.

בשנת 2021, תקלה נרחבת ברשת מרכזי הנתונים של פייסבוק גרמה לכך שהאפליקציה קרסה לכ-6 שעות, במקביל לקריסה של אינסטגרם ו-וואטסאפ, מה שנחשבה לתקלה הארוכה ביותר שתועדה באתר Downdetector, כך פורסם בזמנו ברויטרס.

אילון מאסק, מנכ"ל X (לשעבר טוויטר), עקץ את חברת מטא ואת מארק צוקרברג העומד בראשה, בציוץ שבו כתב: "אם אתם קוראים את הפוסט הזה כעת, זה כי השירותים שלנו עובדים".