איראן: הרוגים בפיצוץ במתקן אסטרטגי

מספר הרוגים בפיצוץ שהתרחש היום בבית הזיקוק בעיר הנמל האסטרטגית של איראן, בנדר עבאס • על פי הדיווח, מקור הפיצוץ בתנור שעלה באש • עיר הנמל ממוקמת בצפון מיצר הורמוז, המשמש נתיב ימי אסטרטגי שבו עוברים כ־21% מהנפט העולמי וכחמישית מהגז הטבעי המונזל (LNG), וסמכויות המעבר בו נתונות לחלוטין בידי טהרן

דליפת גז שהתרחשה לפני כחצי שנה בבית הזיקוק של בנדר עבאס / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY
דליפת גז שהתרחשה לפני כחצי שנה בבית הזיקוק של בנדר עבאס / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY

כמה אנשים נהרגו בפיצוץ שהתרחש היום (ה') בבית הזיקוק בעיר הנמל האסטרטגית של איראן, בנדר עבאס. כך מדווחת סוכנות IRNA הממלכתית. בדיווח לא מצויינים פרטים נוספים, למעט שמקור הפיצוץ בתנור שעלה באש.

ראיון | בגיל 10 משמרות המהפכה איימו להרוג אותה. היום היא משמיעה את הקול הישראלי לאיראנים 
בזמן המלחמה: ארה"ב קיימה תרגיל ימי משותף עם איראן ורוסיה 
● "התוכנית חצי אפויה": בארה"ב מתחילים לאבד סבלנות כלפי ישראל 

זו תקרית שנייה בבית הזיקוק האסטרטגי תוך כחצי שנה, לאחר שבספטבר - אדם אחד נהרג וארבעה נוספים נפצעו בעקבות דליפת גז. קודם לכן, שמונה כבאים נפצעו בעת טיפול באירוע במתחם בתי זיקוק אחר, אפטב, שממוקם אף הוא בעיר הנמל.

בנדר עבאס היא עיר נמל שממוקמת בצפון מיצר הורמוז. זהו נתיב ימי אסטרטגי שבו עוברים כ־21% מהנפט העולמי וכחמישית מהגז הטבעי המונזל (LNG), וסמכויות המעבר בו נתונות לחלוטין בידי טהרן.

חברת זיקוק הנפט של בנדר עבאס הוקמה בשנת 1996, והיא עוסקת במוצרי נפט וקונדנסט. היא חברה־בת של חברה שנושאת את השם NIORDC. על אף הסנקציות, תעשיית הנפט האיראנית פורחת במושגי תקופת הסנקציות האמריקאיות בעקבות ביקושים שנובעים מסין, שמהווה לקוחה של כ־91% מכלל יצוא הנפט האיראני.