בנק לאומי | בלעדי

בנק לאומי הגדיל את הבונוס: כמה יקבל כל עובד?

מנכ"ל לאומי חנן פרידמן שלח מכתב לעובדים בו הוא מודיע כי הבנק יגדיל את המענק מ-0.6 משכורות בממוצע לעובד זכאי, ל-1.75 • כל עובד יקבל מענק בסיסי של 2,000 שקל, והיתרה תשולם באופן דיפרנציאלי • הגדלת המענק - בעקבות המלחמה ובקשות מצד העובדים

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי
מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

מנכ"ל בנק לאומי , חנן פרידמן, הודיע היום (ב') כי הבנק מגדיל את הבונוס השנתי לעובדים, למרות שהבנק לא עמד באופן מלא ביעדים שהגדירה ההנהלה לשנת 2023. מדובר על הגדלה משיעור של 0.6 משכורות בממוצע לעובדים הזכאים ל-1.75 משכורות.

לגלובס נודע כי, בין היתר, המענק הוגדל הן בשל הרצון של פרידמן ושל ההנהלה לתגמל את העובדים על ההתגייסות בתקופת המלחמה, והן בעקבות לחץ מצד העובדים באמצעות ועד העובדים. 

בנק לאומי מציג: איך מוחקים יותר ממיליארד שקל ועדיין מציגים רווחי עתק
בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

"בתחילת 2023 הכרזנו על פרמטרים שעל-פיהם יחולק המענק השנתי, המבוסס על עמידה ביעדי התשואה והשירות. לצערי, למרות עמל רב שהושקע, למרות כברת דרך משמעותית שעשינו ולמרות שבדוחות הכספיים הצגנו נתונים טובים בהתחשב באתגרים שניצבו בפנינו - לא עמדנו ביעדים. ואולם אני מודע למאמץ המיוחד, למחויבות העמוקה ולאכפתיות הגדולה שהפגנתם בשנה החולפת - בייחוד על רקע המלחמה, ואני מלא הערכה והוקרה על פעולתכם. לכן, בתיאום עם ארגון העובדים המלצתי לדירקטוריון הבנק להגדיל את גובה המענק השנתי", כתב פרידמן. 

מבנה המענק

מבנה המענק, כפי שהוא נשלח לעובדים, כולל מענק בסיסי בגובה של 2,000 שקל, כאשר היתרה (השלמה ל-1.75 משכורות) תשולם לכל עובד באופן דיפרנציאלי "בהתאם לתרומתו".

מהלך התגמול יחל, לפי פרידמן, בימים הקרובים וישולם ב-1 במאי. על-פי מבנה הבונוס המקורי לא נקבעה חלוקה של 2,000 שקל לכל העובדים הזכאים, אלא רק שיעור של 60% מהמשכורת.

עוד מפרטים בלאומי את הפרמטרים המזכים במענק לשנת 2024. אלה כוללים תשואה של 13.5% אשר תזכה במענק של 2.25 משכורות בממוצע לעובד. אם התשואה תהיה בין 10% ל-13.5%, הבנק ישלם מענק על-פי החלק היחסי.

מענק נוסף יינתן אם לאומי יגיע למקום הראשון בשניים מתוך שלושה סקרי שירות שיבוצעו במהלך השנה על-ידי חברת מרקטסט ובנק ישראל. מענק זה יהיה בגובה של 0.75 משכורת. הגעה למקום השני בשנתיים מתוך אותם שלושה סקרים תזכה בבונוס של 0.25 משכורת בממוצע. 

יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, רון לוי, מסר בתגובה: "שמחנו לראות כי הנהלת הבנק מכירה במסירותם היוצאת דופן של העובדים, בתקופת המלחמה הקשה שפקדה את ישראל, ובתרומתם לתוצאות אותן השיג הבנק. תגמול ראוי והוגן לעובדים משפיע לטובה עליהם, על לקוחות הבנק ועל כלל בעלי העניין של הבנק".