אחרי שכולן סביבה נמכרו: זו החברה החדשה שהופכת לחד קרן

חברת הסייבר סייארה חושפת כי גייסה 300 מיליון דולר בסבב הגיוס האחרון שלה, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר • סיבוב הגיוס הופך אותה לחברת הסייבר הישראלית הגדולה ביותר בתחום אבטחת דאטה ארגוני, עם שיעור צמיחה שצפוי לעמוד השנה על 500%

סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן
סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן

האם שוק ההשקעות בחברות צמיחה ישראליות מפשיר אחרי קיפאון ממושך? בשבועיים האחרונים, גייסו חברות כמו פאנדגארד, קורו והיילו סיבובי ענק של מעל 100 מיליון דולר כל אחת. בהמשך השבוע, תודיע חברה ישראלית נוספת על סבב גיוס ענק, והיום (ג') חושפת חברת הסייבר סייארה (Cyera), כי בסבב הגיוס האחרון שערכה, גייסה 300 מיליון דולר, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. עד סוף השבוע הנוכחי, צפוי ענף ההייטק הישראלי להוסיף קרוב ל-800 מיליון דולר בהשקעות הון סיכון.

חברת השבבים הישראלית שמגייסת 120 מיליון דולר, בעזרת משקיעי מובילאיי
דובי פרנסס על תוצאות גרופ 11: "שקל לא הופסד בקרן"
מספרי חברת ההייטק המבטיחה נחשפו ואלו לא חדשות טובות

בשונה משאר החברות שמודיעות כעת על גיוס, סייארה היא היחידה שזוכה למעמד של חד קרן בזכות ההשקעה החדשה, והסיבוב הופך אותה, בפועל, לחברת הסייבר הישראלית הגדולה ביותר בתחום אבטחת דאטה ארגוני. זאת, לאחר ששתיים ממתחרותיה - דיג סקיוריטי ופלואו סקיוריטי - נמכרו בחודשים האחרונים לחברות בין־לאומיות כמו פאלו אלטו נטוורקס וקראוד סטרייק.

סגמנט הדאטה בתחום הסייבר עוסק ביכולת של מנהלי אבטחת המידע בארגונים לשלוט על כלל הנתונים הנמצאים במערכות המידע שלו, בין אם מדובר בענן הארגוני, בשרתים מקומיים או בנקודות קצה כמו מחשבים וטלפונים, וכן לדעת היכן ממוקם דאטה קריטי בכל רגע נתון. באמצעות מערכות של חברות כגון אלה, ניתן לספק תמונת מצב מהירה ומקיפה יותר על הקריטיות של מידע שנגנב, כאשר אירוע כזה מתרחש - מידע בעל ערך רב למנהלי סייבר בארגונים.

בתחום פעילות חברות רבות, אך רובן צעירות מאוד, ובלאו הכי כאלה שלא הספיקו לצבור בשלות בטרם נמכרו. בין החברות שעוד נותרו עצמאיות, ניתן למנות את ביג איי. די. הישראלית (Bid ID), ואת סנטרה של אסף כוחן, לשעבר מפקד 8200. שלוש חברות בתחום כבר נמכרו: באוגוסט 2023, הכריזה רובריק האמריקאית על רכישת למינר הישראלית, בעסקה המוערכת בכ-105 מיליון דולר; פאלו אלטו רכשה בחודש אוקטובר האחרון את דיג סקיוריטי (Dig Security) ב-295 מיליון דולר; וקראוד סטרייק סגרה בחודש שעבר את רכישת פלואו סקיוריטי בכ-120 מיליון דולר.

נוסדה ע"י שני צעירים שהשתחררו מ־8200 והפתיעו את ענף הסייבר

סייארה, ככל הנראה, הייתה גדולה ובשלה מדי כדי להימכר בסכומים שכאלה, וגם היום היא מבקשת להמשיך ולפעול כחברה עצמאית. כך, לפחות, לדבריו של המנכ"ל יותם שגב, בשיחה עם גלובס. החברה נמצאת בשלבי בשלות מתקדמים יותר, לא רק בהיבטים של שווי. לפי ההערכה, קצב ההכנסות השנתי שלה נמצא בטווח שנע בין 20 ל-30 מיליון דולר, עם שיעור צמיחה שנתי שהוערך בשנה שעברה בכ-900% וצפוי השנה לעמוד על 500%. כך, לפי ההערכה, היא צפויה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר בתוך מספר חד ספרתי של רבעונים. בחברה סירבו להגיב למספרים. לשם השוואה, בעת המכירה לפאלו אלטו, דיג סקיוריטי החזיקה קצב מכירות שנתי של מיליוני דולרים בודדים.

סייארה נוסדה על־ידי שני צעירים שהשתחררו מיחידת 8200 ופנו בתוך זמן קצר להקמת החברה, בשותפות עם קרן סייברסטארטס. הם התפרסמו לראשונה ב-2021, כאשר הפתיעו את ענף הסייבר עם גיוס ראשון של 60 מיליון דולר בהובלת דאג ליאונה, השותף הותיק בקרן סקויה, שהיה מעורב בהשקעה בחברות הענק רקפסייס, הייפריון וסרוויס נאו. ליאונה הוא חבר דירקטוריון גם בחברת וויז, גם היא חברת פורטפוליו של סייברסטארטס.

את סיבוב ההשקעה החדש בחברה מובילה קרן קואטו (Coatue) של המשקיע הצרפתי פיליפ לפרונט, המנהלת 3 מיליארד דולר להשקעות הון סיכון, לצד משקיעים חדשים כמו קרן ההון סיכון של חברת התקשורת AT&T, ספארק קפיטל וג'ורג'יאן. משתתפים בה גם המשקיעים הקיימים: רדפוינט, אקסל, סקויה וסייברסטארס. גיוס זה מביא את החברה לסך גיוסי הון שמתקרב לחצי מיליארד דולר. בעקבות הגיוס, יצטרף לדירקטוריון סייארה בכיר נוסף מחברת סרוויס נאו לשעבר, דיוויד שניידר, המשמש כיום שותף בקרן קואטו. שניידר משמש גם דירקטור בענקית הסייבר זיסקיילר ובחברת הבינה העסקית גרפנה.

בין לקוחותיה של סייארה כיום: חברת התקשורת AT&T, אולפני פרמאונט ובנק אוף ניו יורק-מלון.