חברת השבבים הישראלית שמגייסת 120 מיליון דולר, בעזרת משקיעי מובילאיי

היילו מודיעה על הרחבת סבב הגיוס הקודם מ-2021 בהשתתפות רוב המשקיעים הקיימים בחברה, בהם דלק רכב, גיל אגמון, קרסו מוטורס ועידן עופר • מדובר בסיבוב גיוס גדול שמעיד על האמונה של המשקיעים בשבבים לתחום הבינה המלאכותית, על אף הדומיננטיות של אנבידיה בשוק • היילו שולטת כעת בשוק השבבים למצלמות אבטחה ונכנסת דרכו גם ליצרניות רכבים

אור דנון / צילום: איל יצהר
אור דנון / צילום: איל יצהר

בשנת 2021 הסכימו המשקיעים בחברת השבבים היילו (Hailo) בהם רבים ממשקיעי מובילאיי - להעניק לחברה שווי של 1.13 מיליארד דולר אחרי הכסף, לאחר גיוס של 136 מיליון דולר.

הצביעו והשפיעו: מיהו הסטארט-אפ המבטיח שלכם
עם זה קשה להתחרות: הבוננזה בתלוש השכר של עובדי אנבידיה
מיטב האנליסטים בוול סטריט ממליצים - שלוש מניות שכדאי לשים לב אליהן

בינתיים, העלויות הגבוהות בהפעלת חברת שבבים הכרוכות במשכורות תחרותיות ובעלויות ייצור מאמירות בטייוואן, לצד תטכניות פיתוח והתרחבות הביאו אותה לגייס סיבוב חדש בהיקף דומה. היילו מודיעה היום (ג') על הרחבת סבב הגיוס הקודם מ-2021 ב-120 מיליון דולר נוספים, בהשתתפות רוב המשקיעים הקיימים בחברה, בהם דלק רכב, גיל אגמון, קרסו מוטורס, פועלים אקוויטי, טלקאר מכשירי תנועה ועידן עופר - רבים מהם נמנים עם משקיעי מובילאיי - וכן משפחתו של זוהר זיסאפל, יו"ר החברה שנפטר בשנה שעברה.  

לסיבוב מצטרפים גם משקיעים חדשים: אלפרד אקירוב, DCBLA  של אבי באום, יו"ר חילן טק, וכן חברת ההשקעות Vascui של בנק רוטשילד, שאחראים יחד על כשליש מהיקף הסיבוב. מדובר בהרחבה לסיבוב הקודם משנת 2021, כך שהחברה לא נאלצת להתפשר על ירידת שווי, בניגוד למגמה הקיימת בשוק החברות הפרטיות. מדובר גם בסיבוב גיוס גדול שמעיד על האמונה של המשקיעים בשבבים לתחום הבינה המלאכותית, על אף הדומיננטיות של אנבידיה בשוק, ויתכן כי גם נרקמת עסקת ענק ברקע שתוכרז בקרוב.  

האם היילו תהיה ה"מובילאיי הבאה"?

האם משקיעי מובילאיי צופים שהיילו תהיה ה"מובילאיי הבאה"? היילו פעילה בנישה בענף הבינה המלאכותית שעדיין לא נתפש על ידי אנבידיה - שוק השבבים למכשירי קצה, המכונה בשפה המקצועית כ-Edge  ובו התקנים כמו רכבים, מצלמות אבטחה, מקררים, מכונות תעשייתיות ולוויינים מבצעים פעולות חישוב מורכבות במקום, ואינם נזקקים לעיבוד מידע המתבצעים בשרתים מרוחקים. היילו שולטת כעת בשוק השבבים למצלמות אבטחה ונכנסת דרכו גם ליצרניות רכבים. היא פעילה במידה מעטה יותר בשווקים כמו מחשבים אישיים, מיכון תעשייתי וציוד לרשתות קעמונאות. השבבים שלה מתמחים בשלב ההסקה (inference) שבו מיושמים מודלים קיימים של בינה מלאכותית - ולא בשלב האימון (training) הנחשב למאתגר יותר, אך דורש יכולות עיבוד גדולות יותר שנשלט גם הוא על ידי המעבדים הגרפיים של אנבידיה.  

מלבד שבב, שמים בהיילו דגש גם על פיתוח תוכנה ועל אימוץ מודלים של בינה מלאכותית יוצרת כמו זו של סטביליטי וסטייבל דיפיוז'ן כדי לבצע כמה שיותר פעולות חכמות על גבי המצלמה עצמה - כמו שיפור תמונה או יכולות ניתוח תמונה. בחברה השיקו תוכנה משולבת מודל בינה מלאכותית בשם Hailo-15 שאומץ על ידי 50 חברות והוא צפוי להכנס לייצור בקרוב ולשפר את יכולות ניתוח ופענוח התמונות המצולמות בהתקנים שאינם טלפונים חכמים, ובין השותפות המרכזיות שלה בתחום: ענקיות כגון בוש, שניידר אלקטריק ורנסס היפנית.  

כעת, משיקה היילו חבילת תוכנה וקוד מבוסס בינה מלאכותית חדש תחת השם "Hailo-10". "בין אם משתמשים מפעילים בינה מלאכותית יוצרת לצורך אוטומציה של תרגום או סיכום מידע בזמן אמת, כתיבת קוד תוכנה או יצירת תמונות וקטעי וידאו על פי פקודות טקסט, Hailo-10 מאפשר להם לעשות זאת ישירות מהמחשבים האישיים שלהם או ממערכות אחרות בקצה הרשת, בלי להכביד על מעבד הליבה או לרוקן את הסוללה", אומר המנכ"ל אור דנון בהודעה. "ככל שבינה מלאכותית יוצרת הופכת לכלי עבודה וחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, אנו נדרשים לעבד מודלי שפה גדולים (LLMs) באמצעות כמות ההספק הקטנה ביותר האפשרית - בפועל, פחות מ-5 וואט".