מיטב האנליסטים בוול סטריט ממליצים - שלוש מניות שכדאי לשים לב אליהן

סיום הרבעון המרשים בוול סטריט מגדיל את תיאבון המשקיעים לעוד • יש גם חששות ממימושים ומהאינפלציה הדביקה • אבל למרות אי הוודאות, אנליסטים בכירים בוול סטריט מצביעים על שלוש מניות בעלות איתנות פיננסית מרשימה, סיכויי צמיחה גבוהים ויתרון תחרותי

בורסת וול סטריט / צילום: Unsplash, patrick weissenberger
בורסת וול סטריט / צילום: Unsplash, patrick weissenberger

למרות ששוק המניות בארה"ב חווה רבעון ראשון מרשים, שאלות נשאלות לגבי ההמשך, אי הוודאות מעיבה בעוד המשקיעים דרוכים וקשובים למוצא פיו של ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב לגבי הורדת הריבית, כמה ומתי. 

המדד שקפץ, המניה שכיכבה וההיסטוריה שמגלה - זה מה שצפוי ברבעון הבא בשווקים  
WSJ | הפסיכולוג שהפך את עולם ההשקעות על ראשו: מה שלמדתי מפרופ' דניאל כהנמן 

בשישי פורסם בארה"ב מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית, ה-PCE, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפדרל ריזרב, וזה עמד על 2.8% בחישוב שנתי, כצפוי ופחות מהמדד שנרשם בחודש הקודם, 2.9%. בהתייחסותו לנתונים אמר ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב שהתוצאות הם "בהתאם למה שאנחנו רוצים לראות" ושמר על אופטימיות לכך שהאינפלציה תרד, "אבל אם לא, המדיניות המוניטרית שלנו תהיה שונה".

לא מעט תנודתיות תרשם גם ביום שישי, עת יתפרסמו נתוני התעסוקה בארה"ב, הצפי עומד על תוספת של 200 אלף משרות במרץ, שיעור האבטלה צפוי לרדת מעט ל-3.8%. 

אבל דומה שהאנליסטים בוול סטריט מתעלמים מרעשי הרקע הללו ונוטים לשים את ליבם אל החברות בעלות האיתנות הפיננסית שיכולות להניב תשואות אטרקטיביות בטווח הארוך. ב-CNBC מציינים שלוש מניות כאלה שמועדפות על ידי אנליסטים בכירים בוול סטריט. לפי נתונים שנאספו ב-TipRanks.

איתנות פיננסית, יתרון תחרותי וטרנד הבריאות

יצרנית שבבי הזכרון מיקרון טכנולוג'י  היא הבחירה הראשונה. לא רק שתוצאותיה הרבעוניות הדהימו את האנלסיטים, החברה צופה שנה חזקה תודות לביקושים בשוק ה-AI. אנליסט ב-Needham, קווין בולטון חזר על המלצת "קניה" והעלה את מחיר המטרה ל-120 דולר. בולטון ציין את שבב הזיכרון רחב הסרט של החברה כמנוע צמיחה בולט.

שווי השוק של מיקרון הוא 130 מיליארד דולר, מניית החברה זינקה ב-38% מתחילת השנה וב-100% ב-12 החודשים האחרונים.

בולטון גם מצפה שהרווח הגולמי של החברה יגדל הן השנה והן בשנה הבאה בזכות יתרונה התחרותי, "בטווח הארוך אנו צופים שמיקרון תרוויח מהביקוש למרכזי נתונים ומהביקוש הגובר לאפליקציות AI".

יצרנית ביגוד הספורט לולולמון אתלטיקה  היא החברה המומלצת הבאה. החברה דיווחה לאחרונה על תוצאות הרבעון ועקפה את הציפיות. למרות זאת מניית החברה ירדה בעקבות תחזית מאכזבת. מניית החברה ירדה ב-23% מתחילת השנה אך עלתה ב-21% ב-12 החודשים האחרונים. 

בעקבות התוצאות, רוברט דרבול, אנליסט בגוגנהיים הוריד מעט את תחזית הרווח של החברה כדי לשקף את הצורך בהוצאות שיווק גדולות יותר. האנליסט אף הוריד את מחיר המטרה מ-550 דולר ל-525 דולר אבל חזר על המלצת "קניה" וקרא לה "סיפור הצמיחה המועדף עלי. אנחנו אופטימים לגבי לולו למון ומאמינים שהחברה תהנה מטרנד הבריאות והספורט".

ענקית טכנולוגיה נוספות מומלצת היא יצרנית השבבים ברודקום . החברה נחשבת כאחת המרוויחות ביותר בגל ה-generative AI. בכנס המשקיעים האחרון, ציינה החברה שמטרתה היא מכירות של 10 מיליארד דולר השנה. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-18%, ב-12 החודשים האחרונים הוסיפה 112% לשוויה, 615 מיליארד דולר. 

בסיום הכנס, אנליסט ב-Susquehanna, כריסטופר רולנד העניק לחברה המלצת "קניה" ומחיר מטרה של 1,650 דולר, רולנד מאמין שהחברה תעמוד ביעד שהציבה, מה גם שלחברה יש מגוון מוצרים לאורך ולרוחב שוק ה-AI.

רולנד הדגיש גם את העובדה שהמוצרים של ברודקום "ניתנים להתאמה ולכן יעילים יותר באפליקציות AI. החברה עובדת מול הלקוח כדי לתכנן ביחד את הארכיטקטורה של מאיצי ה-AI ולכן יש לה יתרון תחרותי".