152 הצעות, 606 מיליון שקל: הכירו את המכרז ששווק אתמול בנתניה

הזוכות במכרז רמ"י במתחם חבצלת בנתניה שילמו סכום כולל של 606 מיליון שקל • חברת י.ח דמרי זכתה השבוע במכרז מחיר מטרה בקריית גת, ששווק ללא מחיר מינימום • ובחיפה אושר פרויקט פינוי בינוי על שטח של 24 דונם, בהשקעה צפויה של מעל 800 מיליון שקל • חדשות הנדל"ן 

קו החוף בנתניה / צילום: Shutterstock
קו החוף בנתניה / צילום: Shutterstock

מכרזי קרקע

מכרז יוקרתי בצפון נתניה שווק בהצלחה

מתחם חבצלת שבצפון העיר נתניה ממשיך למשוך הצעות גבוהות: אתמול (ג') שווקו בהצלחה 515 יחידות דיור במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשכונה החדשה, תמורת כחצי מיליארד שקל, לא כולל הוצאות פיתוח. בתוספת הוצאות הפיתוח ישלמו החברות הזוכות - ויתניה, בסט ייזום, חברת מרדכי אביב וחברת מסד עוז יזמות והשקעות - סכום כולל של 606 מיליון שקל.

שתי השכונות סמוכות לפארק הירקון אבל במחירי הדירות אין מה להשוות
לא רק סייבר: החברה הישראלית שגייסה 130 מיליון דולר
ראיון | יו"ר קבוצת אלדר: "הבנקים אפשרו לכל יזמי הנדל"ן לסטות מהסכמי המימון כדי שיוכלו להמשיך למכור"

מדובר בסכומים לא שכיחים בעת האחרונה, אף כי ישנם לאחרונה סימנים של התאוששות וייתכן כי המכרז הזה מבטא במשהו את המגמה הזאת. אינדיקציה טובה לכך היא העובדה שכל ההצעות גבוהות פי ארבעה וחמישה ממחירי המינימום שנקבעו לארבעת המגרשים שנכללו במכרז. עם זאת, כלל ההצעות נמוכות בכ-30%-35% ממחירי השומה שנקבעו לקרקעות. המכרז משקף מחיר קרקע של 1.176 מיליון שקל לכל יחידת דיור, זאת לעומת מחיר של 1.14 מיליון שקל מחיר קרקע לכל יחידת דיור במכרז אחר בשכונה העתידית, מכרז "מחיר מטרה", ששווק בהצלחה במרץ 2022.

המכרזים מבוססים על תמל 1071, ל-2,800 דירות על שדות חבצלת השרון, בסמוך למחלף חבצלת בכביש החוף; במקום יוקמו מגדלים של 22-34 קומות. מחיר קרקע ליחידת דיור קצת טריקי, כי רק במגרש אחד הייעוד הוא נטו למגורים ושם הוא מגיע ל-1.1 מיליון שקל, תחשיב דומה ניכר גם במגרשים לשימושים מעורבים. מכאן, שמחירי הדירות יגיעו לסביבת 2.3 מיליון שקל בממוצע.

מחיר מטרה

ההצעה הזוכה במכרז מחיר מטרה בקריית גת - 17% בלבד מגובה השומה על הקרקע

חברת י.ח דמרי זכתה השבוע במכרז מחיר מטרה לבניית 263 יחידות דיור בתחומי תוכנית ההרחבה הצפונית בקריית גת, מצפון לשכונת כרמי גת החדשה. עשר הצעות הוגשו במסגרת המכרז, כולן נמוכות משמעותית ממחיר השומה - וכך גם ההצעה הזוכה של דמרי: כ־22.7 מיליון שקל, בעוד השומה שנקבעה לקרקע היא כ־128 מיליון שקל, קרי ההצעה הזוכה נמוכה ב־87% מהשומה. ממוצע ההצעות עומד על כ־13.5 מיליון שקל, כ-90% מהשומה. החברה הזוכה תשלם, נוסף על סכום הזכייה, גם 38.8 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

אומנם המכרז שווק ללא מחיר מינימום, ולכן "משך" את ההצעות מטה, ואומנם במכרזי מחיר מטרה, המיועדים לתוכניות בסבסוד ממשלתי, המחירים לרוב נמוכים למדי, אך ההצעה הזוכה נמוכה משמעותית ממחיר השומה, ודאי אם ניקח בחשבון שכמחצית מהדירות במכרז, 131 יח"ד, מיועדות לשיווק בשוק החופשי. בכך מבטאים המציעים במספרים את שווי הקרקע באזור, ולא בפעם הראשונה בתקופה זו - שכן גם במכרזי מחיר מטרה קודמים בקריית גת ההצעות הזוכות ביטאו מחירי קרקע נמוכים במיוחד.

תכנון

דוניץ-אלעד תבנה 533 דירות בחיפה בהשקעה צפויה של 800 מיליון שקל

חברת הנדל"ן דוניץ-אלעד הודיעה השבוע כי אושרה להפקדה בתנאים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז חיפה התב"ע לפרויקט "החותרים", בהשקעה צפויה של מעל 800 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי שיתפרס על שטח של 24 דונם, שבמסגרתו ייהרסו 10 בניינים שבהם 107 דירות קיימות, ובמקומם ייבנו שישה בנייני מגורים בגובה של 10-34 קומות.

במתחם החדש יקומו 533 יחידות דיור של 3 עד 5 חדרים עם מרפסות הפונות לים, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, ומבני ציבור. הבנייה צפויה להתחיל בשנת 2026. ב-20% מהדירות ייבנו דיוריות בשטח של 25-50 מ"ר (יחידת דיור הכוללת מקלחת שירותים ומטבח והינה חלק מדירה קיימת).