לא רק סייבר: החברה הישראלית שגייסה 130 מיליון דולר

גסטי מספקת שירות אוטומציה לנכסים לטווח קצר, רוצה להכנס לשוק החופשות בארה"ב ומתכננת להנפיק בעתיד • בנתיים היא מגייסת הון, אחרי שב-2022 גייסה החברה 170 מיליון דולר

עמיעד סוטו, מנכ''ל ומייסד Guesty , עם ורד רביב שוורץ, נשיאת גסטי וסמנכ''לית התפעול / צילום: אייל טואג
עמיעד סוטו, מנכ''ל ומייסד Guesty , עם ורד רביב שוורץ, נשיאת גסטי וסמנכ''לית התפעול / צילום: אייל טואג

חברת גסטי (Guesty) הישראלית, שפיתחה פלטפורמת תוכנה לניהול ותפעול נכסים להשכרה לטווח קצר, מגייסת 130 מיליון דולר, בסבב גיוס F. את הסבב הובילה חברת ההשקעות הגלובלית KKR, שמצטרפת כשמקיעה חדשה כמו גם בהצטרפות Inovia Capital ומשקיעים קיימים דוגמת Apax, MSD ו-Sixth Street.

לא לבעלי לב חלש: הקרן שמציגה תשואה של 600% בשבועיים
בערב אחד: השבבים החדשים של גוגל ואינטל שמאתגרים את אנבידיה
הבוננזה של Team8: אקזיטים של מיליארד דולר בחמישה חודשים

החברה, שהוקמה לפני מעל עשור, ב-2013, מציעה תוכנה שמבצעת אוטומציה למשימות, אותן מבצעים משכירי נכסים. החל מפרסום באתרי ההזמנות הפופולריים, פתרונות להזמנה ישירה, במטרה לייעל את תהליכי התפעול, התקשורת והפעילות העסקית.

כיום פועלת גטסי בכ-80 מדינות. "אנחנו הכי גדולים בשוק ואנחנו מתכננים להמשיק את הגדילה הזאת לא רק בשוק שלנו אלא גם בשווקים נוספים שאנחנו נכנסים אליהם בצורה אורגנית ולא אורגנית" אומר לגלובס עמיעד סוטו, מנכ"ל וממייסדי גסטי.

כשסוטו אומר 'בצורה לא אורגנית', הוא מסביר כי הכוונה לשלל הרכישות שמבצעת החברה, בין היתר כדי להיכנס לשווקים גאוגרפים נוספים. "קנינו חברה באוסטרליה שאמונה על ניהול נכסים אבל גם מלונות". הוא מספר גם כי "גייסנו סמנכ"ל מכירות בארצות הברית כשהמטרה היא להתרחב לשוק החופשות האמריקאי, מעין מקבילה לשוק הצימרים פה בארץ. יש בארה"ב המון אזורים לא עירוניים, ואנחנו פועלים וחזקים בעיקר באזורים עירוניים ורוצים להתרחב גם לשוק החופשות". במקביל, כך הוא מספר "אנחנו ממשיכים בפיתוח הטכנולוגי, שיחררנו המון מוצרים בשנה האחרונה, אם אלו מוצרי ביטוח, אישור הלוואות, וכל מיני כלי בינה מלאכותית לתמחור".

לדברי סוטו, החברה מכוונת גבוה. "אם תגיע הצעת רכשיה פוטנציאלת שתעניין את הבורד הוא יחליט כמובן אם כן או לא אבל אנחנו חושבים שהסבירות הגדולה היא שנמשיך להגדיל את החברה וכשהשוק יהיה פנוי ויפתח להנפקות, גם נקח את החברה להנפקה".

בסבב הגיוס האחרון של החברה, בשנת 2022, גסטי גייסה 170 מיליון דולר, ואז גם אמר סוטו לגלובס ש"מבחינתנו זה הגיוס האחרון, כי השנה נגיע לרווחיות".

סוטו מתייחס גם לסנטימנט הגלובלי כלפי החברה הישראלית ואומר כי מלבד מספר בודד של לקוחות שהביעו אמירות אנטי ישראליות, "מנגד היה לנו מאות לקוחות שכתבו לנו שהם עומדים עם ישראל. אנחנו לא מרגישים שום אימפקט של המלחמה וממשיכים לעבוד קשה".

כאמור, גסטי הוקמה בסוף 2013 ומובלת כיום על ידי סוטו בתפקיד המנכ"ל וורד רביב שוורץ, שמכהנת כנשיאת החברה ו-COO. החברה מעסיקה 750 עובדים ב-15 משרדים גלובליים.

לפי מקורבים לחברה, ⁠מכירות החברה עומדות היום על נטו של כ-100 מיליון דולר, ושווי ההזמנות המנוהלות בפלטפורמה של גסטי מוערך בכ5 מיליארד דולר. עוד לפי מקורבים, שווי החברה עומד כיום על כ900 מיליון דולר.

בצל ההכרזה על הגיוס, מטעם החברה ציינו את לידור לוי ז"ל, "חבר צוות אהוב", שנרצח בפיגוע בגן יבנה. מגסטי נמסר כי "לידור היה מפתח מוכשר ומוערך בגסטי, הוא הותיר אחריו את אשתו, בתו בת החצי שנה, זוג הורים אח ואחות. חשוב לנו מאוד כחברים וכארגון לזכור אותו גם ברגע זה".