תתכוננו: מחיר החניה ברמת גן יזנק כמעט פי 2 בשבוע הבא

המחיר לשעת חניה ברחבי העיר עבור רכב שאינו נושא תו חניה של תושב יעלה ל-11.88 שקל, כמעט כפול מהמחיר הנוכחי • עיריית רמת גן: "עד כה היתה החניה זולה משמעותית מערכה האמיתי"

חניה כחול לבן / צילום: Shutterstock
חניה כחול לבן / צילום: Shutterstock

עיריית רמת גן מצטרפת לשכנתה תל אביב ומעלה משמעותית את מחירי החניה למבקרים בעיר. החל מיום שני הקרוב, ה-15/4, המחיר לשעת חניה ברחבי רמת גן יעלה ל-11.88 שקל, ובאזור סובב קניון איילון המחיר יעמוד על 10 שקלים, עבור רכב שאינו נושא תו חניה של תושב. מדובר על כמעט הכפלה של המחיר לשעת חניה שכרגע הנו 6.30 שקלים.

בלעדי | המתחם הלוהט של גבעתיים: הכירו את הפרויקט שמושך את כל היזמים הגדולים 
רוכשי הדירות במחיר למשתכן בלוד מכרו אותן ברווח של יותר ממיליון שקל 

מדיניות החניה החדשה ברמת גן מתעדכנת רק עבור החניה למבקרים מחוץ לעיר ואינה חלה על תושבות ותושבי העיר עם תו חניה עירוני בתוקף. התיקון בחוק העזר העירוני מאפשר גם רכישת מנוי חודשי לחניה בכל העיר לתושבי חוץ, בסכום של 800 שקל באמצעות אפליקציות החניה השונות.

רפורמה שקודמה לצימצם השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים

מעיריית רמת גן ציינו כי "מטרת עליית תעריפי החניה היא מתוך רצון לנהל בצורה יותר יעילה את המשאב הציבורי שנקרא חניה בכחול לבן, עם דגש על איזורים שבהם הביקוש עולה משמעותית על ההיצע. השינוי יקל על תושבים הזקוקים לחניה ציבורית למצוא כזו ליד ביתם, משום שעד כה היתה החניה זולה משמעותית מערכה האמיתי".

המהלך של רמת גן מצטרף כאמור לשכנתה עיריית תל אביב יפו, שהעלתה את המחיר במאי האחרון עבור מבקרים ל-12 שקל לשעת חניה מ-6.70 שקלים. בינתיים, ברשויות נוספות לא העלו מחירים, כך שבגבעתיים השכנה של רמת גן ותל אביב, המחיר נותר נמוך משמעותית.

שינוי מחירי החניה בערים, נובע מרפורמת החניה שעברה בחוק ההסדרים בממשלה הקודמת בשנת 2022. במסגרת כך, מתאפשר לעלות את תעריפי החניה בערים, באופן עצמאי שישקף את המחיר בשוק ולא לפי מחיר מקסימום שעמד על 6.30 שקל. הרפורמה קודמה מתוך הרצון לצמצום השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים ולעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ואופניים.

כמו כן, הכוונה בהליך החקיקה הייתה להעלות את מחיר החניה גם לתושבי הערים על מנת לצמצם את הגודש ואת התלות ברכב הפרטי, אך בעיריית תל אביב וגם בעיריית רמת גן, בחרו בגרסה מקוצצת שכוללת את השינוי במחיר החניה רק למי שלא מתגורר בעיר ושאין ברשותו תו חניה.