המנהיגות העסקית הפגינה המשכיות עסקית מרשימה

כנס המנהיגות הצעירה של ישראל של גלובס התקיים אחרי לילה מתוח במיוחד שכלל מתקפה ישירה מאיראן • בכנס השתתפו 40 הצעירים המבטיחים של גלובס, משפחותיהם ובכירים במשק הישראלי

כנס המנהיגות הצעירה של ישראל 40X40 / צילום: כדיה לוי
כנס המנהיגות הצעירה של ישראל 40X40 / צילום: כדיה לוי

אחרי לילה מתוח וחוסר ודאות שכלל מתקפה ישירה מאיראן, כנס המנהיגות הצעירה של ישראל של גלובס התקיים באולם סטוקו ברמת החייל. למרות כל החששות המוקדמים, האולם היה מלא בצעירים, משפחותיהם ובכירים מרחבי המשק.

המנהלים, המדענים והגיבורים: 40 הצעירים המבטיחים של גלובס
חנן פרידמן: "מנהלי העתיד צריכים לראות בבינה המלאכותית היוצרת בעלת ברית, לא איום"
"פועלים להחזרת הביטחון": הקצין הבכיר שמסביר איך צה"ל יכול לשחזר את ההצלחה מול איראן
הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"
הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת 

עוד לפני הנאום הראשון, מחוץ לאולם התחושה הייתה של הקלה. שינוי אווירה מרענן על רקע המתיחות הביטחונית המכבידה. כך גם אמר מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, שנאם באירוע: "אני שמח שהוחלט ב־07:00 שלא נדחה את האירוע ונקיים אותו בכל מקרה".

בין הדוברים השונים על הבמה, בלטו כמה אירועים מיוחדים. ד"ר ליאת בסיס, פסיכולוגית תעסוקתית, מנהלת תהליך המיון של 40 עד 40, הסבירה את הרציונל שעומד מאחורי הבחירה בנבחרת. איזה פרופיל של צעירים חיפשו, אילו דילמות עלו ואילו לקחים הופקו. בנוסף, חוקרת המוח והמוזיקאית ד"ר נטע מימון, שאף היא נבחרה ברשימה, הדגימה על הבמה איך מוזיקה יכולה להניע אותנו לפעולה, ויתרה מכך - איך היא יכולה לטפל בבעיות קוגניטיביות ולשפר את תפקוד המוח.

תנאים שווים: איך גובשה נבחרת המנהיגים הצעירים של גלובס?

ד"ר ליאת בסיס, פסיכולוגית תעסוקתית ומנהלת תהליך המיון של פרויקט 40 עד 40, שיתפה את באי הכנס על תהליך בחירת הנבחרת הצעירה, זו השנה ה־19 באופן כללי, והשנייה עבורה בפרט.

"התהליך מעניין היכן שהוא הופך להיות מאתגר", אמרה בסיס בכנס. "מה הקריטריונים המרכזיים שמרכיבים את פרופיל 'הצעיר המבטיח'? הראשון, צעירים - אנשים שטרם מלאו להם 40; השני, מצליחים - כאלה שיש הישגים מאחוריהם; השלישי - מבטיחים, כאלה שיש עוד דרך לפניהם ונראה אותם מצליחים אפילו יותר בהמשך; ולבסוף, מעניינים - תפקידו של עיתון הוא לתאר את המציאות ולספר סיפור שאנשים ירצו לקרוא. לכל אדם יש סיפור וכל אחד הוא מעניין, אבל סיפורים טובים שהובילו להצלחה או על הצלחה למרות התנאים, יוצרת עניין והשראה באחרים".

ד"ר בסיס הרחיבה על התמהיל ועל מורכבות הנושא. "אנחנו רוצים לבחור נבחרת שהיא מעניינת ומייצגת במידה רבה את החברה הישראלית", סיפרה. כיצד עושים זאת? "קודם כל, צריך לפנות לקהל מספיק מגוון, ושנית, השופטים מקבלים קובץ שבו הם מדרגים את האנשים השונים, והם רואים איך זה משפיע על התמהיל השונה".

ד''ר ליאת בסיס / צילום: תמר מצפי
 ד''ר ליאת בסיס / צילום: תמר מצפי

"אספנו 26 לקחים"

בשנה הנוכחית ניגשו 631 מועמדים לפרויקט. כלל המועמדים חולקו לקטגוריות ודורגו על ידי 60 מומחים. בשלב הראשון מצטמצמת הרשימה ל־20% שעוברים לוועדה המייעצת, ולאחר מכן, המערכת בוחרת את הרשימה הסופית.

לדברי ד"ר בסיס, תהליך הבחירה כולל לא מעט דילמות. "לדוגמה, פתחנו את ההרשמה תוך כדי המלחמה ל־14 יום. במקביל פנו אלינו מילואימניקים שלא הספיקו להירשם. מצד אחד לא פותחים אחרי שהדדליין נגמר, אבל מצד שני החלטנו לבחור בשוויון הזדמנויות ופתחנו שוב את ההרשמה ליומיים".

"בסוף התהליך אנחנו מקדישים עוד כמה דקות ללמידה והפקת לקחים. השנה אספנו 26 לקחים", משתפת ד"ר בסיס. "מנהיגות היא לדעת לנווט בין ערכים מתנגשים ולהצליח לקדם דברים במציאות, אך גם להתבונן ללמוד ולהשתפר", חותמת ד"ר בסיס.

נבו טרבלסי

הצעירים שעתידים להנהיג את המדינה

לאורך כל הערב הבמה הייתה מלאה בהשראה. ניר ווינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת (המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), סיפר על העשייה שלו ועל האתגרים. גם סרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת, דיבר על ההתפתחות האישית ועל הסביבה העסקית המשתנה.

לקראת סוף האירוע, עלו לבמה שלושה מנהיגים מהנבחרת שחלקו את הסיפור האישי שלהם: מתן סמיש, ראש אגף שירות ופיתוח עסקי בבנק לאומי, שדיבר על על שירות לקוחות בצל המלחמה ועל האתגרים היומיים; רשא חולי, מנכ"לית מדיפלסט, על החשיבות בעשייה של חברת מכשירי הרפואה ועל כך שהיא מנכ"לית ערביה בתקופה שכזו, ואילון לוי, עד לאחרונה דובר במערך ההסברה הלאומי, שחווה על בשרו את תקופה מאתגרת במיוחד.

הטיפ של המשנה למנכ"ל הפניקס לקריירה: תשאלו אם הפכתם לבקהאם


"אני מצפה מאנשים שהשתתפו בפרויקט הזה לא רק להיות להוביל נקודתית, אלא לשבת בעתיד בעמדות מפתח", כך אמר המשנה למנכ"ל הפניקס, אור חרוש, בכנס המנהיגות הצעירה של גלובס.

חרוש משמש בתור מנהל תחום חיסכון ארוך טווח וביטוח חיים בקבוצה. "זו חברה שמנהלת קרוב ל־500 מיליארד שקל בכל סוגי הנכסים. אנחנו רואים תמונת פנורמה של כל המשק. ענף הביטוח הוא ממש לא אפור. זה תחום מרתק", הוסיף. חרוש הסביר איך לדעתו נכון למדוד הצלחה, ונזכר במשחק כדורגל אייקוני משנת 1999: "זה היה גמר גביע האלופות, שנערך בין מנצ'סטר יונייטד לבאיירן מינכן. אני זוכר שבטלוויזיה דיברו על 'מבחן דיויד בקהאם', ששיחק אז במנצ'סטר. באותו זמן ישבו בפאבים בלונדון צעירים שיכלו להיות דיוויד בקהאם מבחינת היכולת אבל לא הצליחו כמוהו. אז המבחן הנגזר מזה הוא שתוכל להסתכל אחורה ולראות אם מימשת את ההבטחה שלך".

חזי שטרנליכט

הדוברים השונים דיברו בהתרגשות רבה, לא רק כי נבחרו או שעמדו מול החברים והמשפחות, אלא מתוך התפיסה שצריך לדבר על המשכיות עסקית וארגונית, על החשיבות במנהיגות צעירה שעתידה להנהיג את מדינת ישראל. באירוע חולקו עציצים ממשתלת בן צבי מנתיב העשרה וחולצות לצעירים.

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק לאומי ובחסות הפניקס ואורמת

נבחרת המנהיגות הצעירה / צילום: תמר מצפי
 נבחרת המנהיגות הצעירה / צילום: תמר מצפי

אייל בן חיים, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי, ואילון לוי / צילום: תמר מצפי
 אייל בן חיים, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי, ואילון לוי / צילום: תמר מצפי

משתתפי הכנס / צילום: כדיה לוי
 משתתפי הכנס / צילום: כדיה לוי

חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי / צילום: תמר מצפי
 חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי / צילום: תמר מצפי

ישי דוידי, מנכ''ל קרן פימי / צילום: תמר מצפי
 ישי דוידי, מנכ''ל קרן פימי / צילום: תמר מצפי

עו''ד בני ברץ, ממשרד פרל כהן / צילום: תמר מצפי
 עו''ד בני ברץ, ממשרד פרל כהן / צילום: תמר מצפי

אלונה בר און וענת אגמון / צילום: תמר מצפי
 אלונה בר און וענת אגמון / צילום: תמר מצפי

ד''ר נטע מימון / צילום: תמר מצפי
 ד''ר נטע מימון / צילום: תמר מצפי