גייסה 15 מיליון דולר, נמכרה ב-150: האקזיט של חברת הסייבר אנטייטל

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה • נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי
מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

אקזיט סייבר נוסף בתעשייה הישראלית, התשיעי במספר מאז חודש ספטמבר האחרון. הפעם תורה של חברת אנטייטל (Entitle) של היזמים רון נסים ואבי זצר. החברה מודיעה על רכישתה על-ידי חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה. BeyondTrust, המעסיקה כיום 1,500 עובדים, היא חברה פרטית ממדינת ג'ורג'יה שממומנת על-ידי חוב בנקאי. 

דיווח: חברת סייבר ישראלית נוספת במגעים לרכישה בתמורה לחצי מיליארד דולר
הבוננזה של Team8: אקזיטים של מיליארד דולר בחמישה חודשים

לפי ההערכה, סכום הרכישה הוא בסביבות ה-150 מיליון דולר, מה שצפוי להסב החזר חיובי חד ספרתי לפי ההערכה על הכסף למשקיעים המקוריים, שהשקיעו בחברה לפי שווי של 20-40 מיליון דולר. סך הכל הושקעו באנטייטל 15 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון גלילות של אריק קליינשטיין וקובי סמבורסקי.

בין המשקיעים הנוספים: Today ventures של שי מישל ומשקיעים פרטיים, בהם מייסד אנוביט ומנכ"ל אפל ישראל לשעבר, אריאל מייסלוס; ינון קוסטיקה, מייסד שותף של Wiz; גיל שקלרסקי ועמית אבנר מ-Operator Partners; ניצן שפירא ורן רבנזפט, מייסדי אפסגון; גיל עזריאלנט, מייסד אקסיס; וקבוצת סמנכ"לי אבטחת המידע (CISOs) הישראלים כמהין. 

זוהי עסקה תשיעית במספר בתחום הסייבר הישראלי מאז חודש ספטמבר 2023: רק החודש נמכרה ג'ם סקיוריטי לוויז ב-350 מיליון דולר במזומן, ובחודש שעבר נרכשו אוואלור ופלואו סקיוריטי בסכום של כ-470 מיליון דולר יחד. 

מענה פשוט ויעיל

אנטייטל נוסדה בשנת 2021 על-ידי רון נסים, המשמש כמנכ"ל החברה, ואבי זצר, סמנכ"ל הפיתוח, אשר הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. החברה פיתחה פתרון למערכות לניהול גישה לתוכנות ותשתיות בענן, ומציעה מענה פשוט ויעיל להליכים שעד כה טופלו באופן ידני ומורכב.

המערכת הופכת את תהליך הבקשה ומתן הגישה למשאבי הארגון לאוטומטי ובכך מאפשרת גישה יעילה מהירה ומאובטחת לסביבות מורכבות. הפתרון ישתלב בפלטפורמה של BeyondTrust הפועלת בתחום הניהול ואבטחת זהויות בארגונים, עבור מערכות ההפעלה לינוקס, יוניקס, ווינדוס ומערכת ההפעלה למחשבים אישיים של אפל: macOS.

המערכת של החברה הישראלית מאפשרת לאנשי אבטחה לייצר נהלים דינמיים, שכוללים את היכולת ליצור הרשאות מוגבלות בזמן למשאבים רגישים ולהבטיח שהגישה מוענקת רק בעת הצורך ומוסרת כשהצורך חלף. כן אפשר להגדיר נהלי בקרת גישה מדוקדקת עבור כל משאב.

למערכת יש למעלה מ-100 אינטגרציות כמו AWS, Azure, GCP, Gitlab, MongoDB, Okta, Hibob ו-Salesforce. היא יוצרת חוויה דמוית SSO (כניסה אחודה) למערכות שאינן SSO כמו מסדי נתונים, באמצעות יצירת משתמש בזמן אמת.

אנטייטל מציעה שירות עצמי שבו משתמשים יכולים לבקש גישה גם באמצעות Slack, Teams ו-Jira, ומספקת להם תהליך אישור סדור, מהיר ואף אוטומטי. כשכל ההרשאות מנוהלות במקום אחד, נפתחת בפני אנשי אבטחת המידע היכולת לשלוט ולבקר על תהליכי מתן גישה ליישומים. 

"כבוד למדינה" 

לדברי רון נסים, מנכ"ל אנטייטל, "רכישת אנטייטל והצטרפות כל עובדי החברה ל-BeyondTrust היא הישג משמעותי עבורנו. אנחנו ממשיכים לעבוד יחד כצוות כדי להגשים את החזון לשמו הקמנו את החברה, ולעבוד על פיתוח המוצר תחת המותג המוביל בתעשייה. העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה, כשלמרות כל אתגרי המלחמה, חברה גלובלית בוחרת להיכנס לפעילות בישראל ולהקים פה מרכז פיתוח מקומי".

אריק קליינשטיין, מייסד ושותף בקרן גלילות קפיטל, מסר: "המכירה של אנטייטל משקפת את איכות היזמים והחברות הפועלים מישראל. משמח לראות שבתקופה זו החדשנות של היזמים הישראלים מושכת לכאן פעילות של חברות בינלאומיות מובילות, שבוחרות להפעיל פה מרכזי פיתוח למרות הכול. מכירת אנטייטל מצטרפת לרצף אקזיטים מהתקופה האחרונה של גלילות קפיטל, בהם מכירת סיידר, ארמטיק, פולאר ואטמוסק".