דיווח: חברת סייבר ישראלית נוספת במגעים לרכישה בתמורה לחצי מיליארד דולר

לאחר שורת אקזיטים בסייבר הישראלי, גם חברת אבטחת המידע לממשקי תוכנה, NoName Security מנהלת משא ומתן מתקדם למכירתה בתמורה ל-500 מיליון דולר • הסכום המדובר לרכישה הוא נמוך יותר מהשווי אותו קיבלה במהלך סיבוב גיוס הון האחרון שלה, מיליארד דולר

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר
מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

המשקיעים והיזמים ממשיכים לנצל את עליות השווי בחברות הפרטיות על מנת לממש את מניותיהם לאחר סטגנציה יחסית בשנתיים האחרונות. לאחר שורת אקזיטים בסייבר הישראלי, כעת, גם חברת אבטחת המידע לממשקי תוכנה (API) נו ניים סקיוריטי (NoName Security) מנהלת משא ומתן מתקדם למכירתה בתמורה ל-500 מיליון דולר, כך על פי אתר חדשות הטכנולוגיה טקרנץ'.

●  40 עד 40 | המנכ"לית שהקימה שני מיזמים טכנולוגיים בלי תעודת בגרות 
אחרי שלא פרעה חובות: הוגשה בקשה לחדלות פירעון נגד האב סקיוריטי 
●  40 עד 40 | הצוללת החופשית שפורצת גבולות גם בבינה המלאכותית 

לפי הפרסומים, הרוכשת היא Akamai האמריקאית, שרכשה בישראל כבר שלוש חברות, אחת מהן היא נאוסק, שעוסקת גם היא בתחום אבטחת ממשקי API. אקמאיי הקימה בעשור הקודם מרכז פיתוח ישראלי המתמחה באבטחת מידע על בסיס רכישת קוטנדו ב-2011. מאז רכשה גם את גארדיקור ואת קמילאון איקס.

רק בשבוע שעבר נמכרה חברת סייבר ישראלית נוספת, ג'ם סקיוריטי לוויז, בתמורה ל- 350 מיליון דולר ובחודש שעבר נמכרו אוואלור ופלואו סקיוריטי לחברות זרות ב-350 ו-120 מיליון דולר בהתאמה.  

תשואה חיובית למשקיעים

הסכום המדובר לרכישה הוא נמוך יותר מהשווי אותו קיבלה נו ניים, מיליארד דולר, במהלך סיבוב גיוס הון האחרון שלה שנערך בדצמבר 2021. לפי כך, המשקיעים האחרונים בחברה: קרן ג'ורג'יאן, קרן סרקה הישראלית וכן סמסונג נקסט שסגרה את שעריה בישראל בשבוע שעבר, ירשמו ירידת ערך על השקעתם. המרוויחים הגדולים בעסקת הרכישה, אם תתממש, יהיו המשקיעים המוקדמים בנו ניים, בהם: סייברסטארס של גילי רענן וליאור סימון וקרן אינסייט פרטנרס. גם לייטספיד היתה משקיעה מוקדמת, אך הובילה גם את הסיבוב האחרון, כך לפי מאגר קרנות ההון סיכון PitchBook.  

יחד עם זאת, גם חצי מיליארד דולר עדיין מייצרים תשואה חיובית למשקיעים שהשקיעו בו סך הכל 220 מיליון דולר.  

נו ניים הוקמה על ידי עוז גולן, יוצא חברת NSO, שם שימש דירקטור מחקר ופיתוח, ושי לוי שעבד קודם לכן בחברות כמו איירון סורס ומטא. השניים הגיעו לסייברסטארטס בתחילת דרכם עם הרעיון להקים חברת סייבר חדשה ולאחר מפגשים עם מנהלי אבטחת מידע בארגונים, החליטו להתמקד בתחום ממשקי התוכנה (API).  

ממשקים אלה מהווים בשגרה את האפשרות בין תוכנות לדבר אחת עם השנייה ולספק שירותים יחד. למשל, אתרי תיירות כמו בוקינג, למשל, מטמיעים ממשקי API של ספקי תיירות שונים כדי להציג את הזמינות של חדרים שונים בכל רגע נתון. הם מהווים נקודת חולשה בארגונים גדולים, ודרכן מבוצעות לא אחת מתקפות סייבר המאפשרות לגנוב פרטים מתוך מסדי נתונים. נו ניים מתחרה בסולט סקיוריטי, גם היא חברה ישראלית, שגייסה עד כה 270 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.