מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה • "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי
נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

במסגרת כנס TECH IL של גלובס אשר מתקיים הבוקר (ג'), שוחח נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP Indigo & Scitex, עם כתב הטכנולוגיה של העיתון נבו טרבלסי, על חצי השנה האחרונה המאתגרת שעברה על החברה בצל המלחמה.\

כנס TECH IL | "הסנטימנט העולמי לרעתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה
כנס TECH IL | גל בר דעה: "לבנקים יש אחריות לרווחה הכלכלית של הציבור, יש מקום לדירקטיבה מצד הפיקוח שתקדם זאת"
כנס TECH IL | המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

"התעוררנו בשבעה באוקטובר למציאות חדשה, הרבה מאוד מהעובדים שלנו נמצאים בדרום, מתוכם הרבה מפונים, כאשר 20% מהם גויסו למילואים לאורך התקופה כולה. ראינו את העוצמה שלנו כארגון", אמר זילברשטיין. "המפעל שלנו עובד סביב השעון, מקומות של עובדים שנאלצו להתפנות או להתגייס מילאנו באנשים אחרים, וגם כאלה מהפיתוח עבדו כדי שלא נפסיק לרגע".

חברת HP Indigo & Scitex עוסקת בהדפסה דיגיטלית. החברה הינה אחת מעשרת המעסיקות הגדולות בהייטק ואחראית לחצי אחוז מהתל"ג הישראלי. בחברה מועסקים בצורה ישירה מעל 2,400 עובדים, כאשר בין מרכזי העבודה המשמעותיים, נמצאים מרכז פיתוח ומרכז שיווק בפארק המדע בנס ציונה והמפעל שממוקם בקריית גת.

לדבריו של זילברשטיין, ההסתכלות על האתגרים שזימנה המלחמה התבססה על שלושה מעגלים: ביטחון האנשים, תרומה לקהילה והמשכיות עסקית. "איפה שהיה צריך עזרה, דאגנו לעזור. במקרים מסוימים, סייענו אפילו בפינוי עובדים שהיו זקוקים לכך. את אחת העובדות שלנו שהייתה בהיריון בחודש תשיעי, דאגנו לפנות באופן אישי. החלק השני היה בתרומה לקהילה, שזה חלק מהדנ"א שלנו. החל מציוד לחיילים, ועד לשיתוף פעולה מאוד יפה עם ההסתדרות הציונית העולמית, של הדפסת קרוב למיליון שלטים עם תמונות החטופים שנתלו ברחבי העולם. וכמובן, גם עסקנו בחוסן העסקי ובהמשכיות העסקית, כבר מהיום הראשון של המלחמה".

מה המשמעות בלהיות חברה ישראלית עם הנהלה גלובלית?
"האפשרות שלנו להביע את דעתנו בחברה גלובלית מספקת המון הזדמנויות. לוקחים השראה מתהליכים שקורים בעולם ומתאימים אותם לישראל. כשעושים הפוך, זה פחות עובד בעולם.

"אנחנו מבינים שזאת העבודה שלנו. התקופה האחרונה היא תקופת משבר, היא לא חד־פעמית, אלא מרתון שאנחנו נצטרך להתמודד איתו. ההנהלה הגלובלית מאוד תמכה בנו, אבל אנו מבינים שצריכים להצטיין בכל רגע נתון, ולא מפספסים שום יעד שלנו. זאת התקופה שלנו להראות שאנחנו מסוגלים".

ספר על העשייה שלכם, כחברה שעוסקת בהדפסה דיגיטלית?
"היכולת לקחת כל תמונה, כל קובץ, ולהדפיס אותו מיד - בלי גלופות, דפוס מיידי - היא מדהימה בעיניי. כשאנחנו הולכים לסופרמרקט, אנחנו רואים היצע אדיר של מוצרים שהודפסו כך. היכולת שלנו לייחד את עצמנו ולהרגיש שכל אריזה מדברת מעצמה הוא נפלא.

"הדוגמה הכי מעניינת היא חברה שיצרה קפה בברזיל ורצתה לשווק את עצמה במכולות. בברזיל, לא קונים קפה שאינו טרי, לכן עשו שיתוף פעולה עם העיתון המקומי - ובכל בוקר ארזו את הקפה עם העיתון כהוכחה לטריות. זאת הייתה הצלחה מסחררת, עד היום הם עושים קמפיינים כאלה וזה נחשב לקפה הכי טרי".

"בזכות דפוס דיגיטלי, הברנדים הגדולים יכולים להמציא את עצמם כל יום מחדש ולהישאר רלוונטיים. זאת שפת תקשורת חדשה. היכולת שלנו או של הלקוחות שלנו, דרך המיתוג, היא יכולת אדירה, שמייצרת הזדמנויות עסקיות. בעבר, אם היית רוצה לבדל את עצמך, לא יכולת להגיע לכל ההזדמנויות האלה. כשרואים את זה - זה הפתרון, זאת היכולת שלנו לעשות את ההבדל".

***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק ONE ZERO, מיקרוסופט, KPMG, HP Indigo, AT&T, ובהשתתפות מקורות ורשות החדשנות.